Certina DS Action Diver 38MM!

Na de verkoop van mijn skx013 mis ik toch wel een wat kleiner duikertje in mijn collectie…de skx met zijn 38mm droeg altijd heerlijk…

In mijn zoektocht stuitte ik op de nieuwe Certina DS Action Diver in jawel…38mm!

Certina…eigenlijk een merk waar ik mij nooit echt serieus in verdiept had. Maar als ik kijk maar specs en prijzen is dit goed bang voor bucks…

En de vijver voor een wat betaalbare en kleinere automatische duiker is niet zo groot.

Wat vinden jullie ervan?

35 likes

Heel erg tof :ok_hand: de duiker van certina was al gaaf maar deze downsize is helemaal top

1 like

Ik vind Certina sowieso een ondergewaardeerd merk. Voor het geld is de afwerking en movements die je krijg echt prima te noemen. Ik heb de 43 om de pols gehad bij de AD een tijdje geleden. Hij spookt nog weleens door m’n hoofd eigenlijk, misschien komt ie er nog eens.

De 38mm heb ik nog niet irl gezien, wel al voorbij zien komen hier op HF. Persoonlijk vind ik dat een duiker altijd wel aanwezig mag zijn, ben dus benieuwd of de 38mm een beetje staat op de pols.

5 likes

Persoonlijk vind ik 38mm te klein voor zo n horloge.
Maar ik vind m wel goed uitgebalanceerd kwa ontwerp. En met name de wijzers lijken me voor iemand met slechte ogen als ikzelf, goed af te lezen en v elkaar te onderscheiden.

4 likes

Heb 17cm polsen maar vind een 38mm echt heerlijk dragen. Mijn skx013 was ook echt top…snap eigenlijk niet waarom ik hem heb verkocht :joy:.

3 likes

Lekker! Ik zou voor de two tone gaan.

1 like

Om een Certina te kunnen proberen :sunglasses:

1 like

Oehh die two tone vind ik erg nice inderdaad.

1 like

Die two tone met groene bezel is wel erg tof zeg. Ben het met @marnixmoed eens dat 38mm aan de kleine kant is voor een duikhorloge. Ik denk echter dat hij nog best eens groot kan dragen. De lugs lijken op de foto aan de lange kant.

3 likes

Mooi horloge, vind Certina een erg leuk merk met een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Ben benieuwd hoe deze er in het echt uitziet!

2 likes

Oei, dat wordt een gevaarlijk bezoek om een batterijtje te laten wisselen voor de Seiko Ski-thermo bij mijn horlogemaker, die eveneens AD is van Certina. :sweat_smile:

2 likes

Hahaha😂

Zoals ik op de website zag, vind ik hem ook heel mooi op rubber!!

7 likes

Ik heb een oudere DS Action. Ik geniet elke keer van de goede afwerking van het horloge. Certina is een topmerk.

3 likes

Ik vind de two tone met groene bezel echt prachtig. Ik heb zelf 17cm polsen dus deze zal niet misstaan.

2 likes

Mooi maar enigszins braaf.
Beetje jammer ook van de 19mm tussen de lugs.

2 likes

certina is altijd veel bang for bucks. leuk merk. ben ik al jaren weg van.

1 like

klopt ! maar bij een beetje zoeken op internet is er meer dan genoeg keuze. ook op dit forum trouwens.

1 like

helemaal met je eens !

1 like

In deze uitvoering :star_struck: prachtig.

1 like