Certina DS Action Diver 38MM!

Ik vind 'm ook erg geslaagd en 37-39mm is voor mij juist een sweetspot, dus kan het alleen maar toejuichen!

1 like

Mooi model hoor!

Zelf ook al tijdje naar een automatische diver… aantal kandidaten al op het lijstje:

  • Longines Hydroconquest Automatic 42mm
  • Steinhart Ocean One
  • Christopher Ward C60 Trident

Deze is ook erg nice moet ik zeggen!

Lastig kiezen met alle verschillende mooie modellen!

1 like

In de prijsklasse én grootte van deze Certina vind ik zelf de Yema Pearldiver net wat “spannender”.
Iets duurder is er nog de Squale SUB-39 in Blue en Superbike uitvoering

2 likes

Oeh die two tone met groene bezel :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Idd. Twijfel sterk tussen die two tone met groene bezel en de hulk uitvoering, althans die laatste is nu nog in43mm. Verwacht dat deze ook binnenkort in 38mm.Hou het goed in de gaten, waarschijnlijk dit jaar bezoekje juwelier.

2 likes

Ik heb een Certina DS Diver én een Yema Rallygraf. Van de Yema vind ik de afwerking wel wat minder. Vooral het glimmende metaal oogt goedkoper. De Certina is meer brushed en oogt daardoor luxer.

2 likes

Hmm, vind 't “Pearldiver” lettertype in rood niet je-van-het. Doet me denken aan Carmageddon meets Fast n Furious. Komt nog eens bij dat ie ondanks z’n ideale 38mm een ‘whopping’ 14mm dik is. Dat vind ik behoorlijk uit verhouding. 12.5mm is de max, naar mijn bescheiden mening.
De Navygraf (Maxi dial) doet dat beter; 39mm / 12.15mm met saffier ipv hesalite.

Dat mag ook wel voor die prijs :smiley:

Geen idéé waar je het over hebt :smiley:
Ik zal 's googelen.

Heeft wel wat, ja :+1:

Maar helaas ook 19mm tussen de lugs.

Erg mooi horloge! Hier een leuke review:

9 likes

Prachtige horloges, van een merk waar ik voorheen altijd “langs heen” keek. Al ware het een Zwitsers plakmerk (quod non, natuurlijk). Toen kwam de PH200M en nu deze, ze zijn goed bezit daar!

Zijn er al gelukkige leden die het horloge in de hand hebben gehad?

Met covid kan ik helaas niet langs de winkel en ik ben toch wel heel benieuwd geworden!

1 like

Wat een mooi ding! En dan ook nog eens 80 uur gangreserve. Deze gaat bij mij op het lijstje :ok_hand:

Ik heb bij een juwelier al ergens vorig jaar al gehoord dat dit horloge eraan kwam (nog voordat deze aangekondigd was geloof ik). Een super mooi horloge en voor mij toch wel een hele verleiding!

Ik heb alleen zijn grotere broertje vastgehad. Zeer degelijk horloge met aardig wat gewicht. Ik verwacht van deze niks anders…

1 like

Mijn juwelier (oa Certina dealer) in heeft ze alle vier de kleuren besteld…en geeft een seintje als ze binnen zijn…

Gaat weer geld kosten volgende maand :thinking:

1 like

Wat kost ie in NL?

780 euro*

1 like

Laat ons weten wat je ervaringen zijn! Ben benieuwd :blush:

Ik klik dit topic voor de 3e keer aan, want die goud/groen versie vind ik wel echt lekker! 38mm vind ik ook wat aan de kleine kant denk ik…

Zelf ook zeer tevreden van mijn Certina, echt een ondergewaardeerd merk naar mijn gevoel.
Altijd geïnteresseerd geweest in de DS action diver maar die was echt een maat te groot voor mijn kleine polsen. Deze ga ik dus zeker eens bekijken!