Certina DS Action vs CHR Ward C60 Trident

Hallo, Ik wil al een langere tijd een leuke duiker die ik kan dragen in het weekend maar ook tijdens werk. Meer een dress diver dus.
Er zijn veel modellen op de markt en is het een kwestie van smaak. Ik heb een aantal die ik mooi vind, maar er zitten verschillen in qua uurwerk maar zeker ook qua prijs.

Certina DS Action Diver, ETA 2824-2 uurwerk 42mm winkelprijs € 675,00

Explore Jeroen Hopstaken

Steinhart Ocean Vintage, ETA 2824-2 uurwerk 42mm winkelprijs € 350,00

Explore Jeroen Hopstaken

Christopher Ward C60 Trident Charcoal, Salita SW200 uurwerk, 42mm winkelprijs €600,00

Explore Jeroen Hopstaken

Prijsverschillen vind ik best groot. Ik snap dat bijvoorbeeld Certina aan marketing doet en dat er daarom zo’n verschil in prijs inzit tov de Steinhart. Waarom kost een Christopher Ward dan net zo duur als de Certina terwijl CHR Ward niet dezelfde budgetten hebben/gebruiken? Ik lees op internet op verschillende pagina’s dat de afwerking van de CHR Ward erg goed zijn en dat ze in het echt er nog mooier uit zien dan op een foto, maar hoe zit dit in vergelijking met de Certina? Iemand ervaring met beide modellen?

Het komt er dus op neer wat zijn de verschillen tussen de C60 en de DS?

Ikzelf vind de Certina ongelofelijk lelijk, dus daar zou ik nooit voor gaan :+ Maar bij Christopher Ward zit je altiid goed, en die mooie gegolfde wijzerplaat is heel gaaf! Persoonlijk zou ik die kiezen.
Succes!

Die cw is erg mooi ja, zou ik ook verkiezen boven de certina

Die steinhart heb ik zelf, zal je ook niet snel telleurstellen voor dat budget

Ik heb de Certina (smaken verschillen :slight_smile: ). Ik ken de specs niet van de andere horloges qua materiaal kast/band/glas (Certina iig 316L/316L/Saffier). Ook weet ik niet hoe de kroon constructie is, bij de Certina zitten er 3 dichtingen in de kroon. Feitelijk is de Certina gemaakt conform ISO (staat er ook op) waardoor zaken als anti-magnetisme, schokbestendigheid, bestendigheid tegen temperatuur verschillen, maar ook de sterkte van de band, afleesbaarheid in het donker, bestendigheid tegen condens, etc. voldoet aan bepaalde eisen.

De Sellita SW200 is volgens mij een exacte kopie van de ETA 2824-2, dus… Qua uurwerk weinig verschil.

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1494082,1494082#msg-1494082

Wat mij betreft een toolwatch / no-nonsense diver :slight_smile:

Wat vind je van de Hamilton scuba automatic dan? 41mm met het ETA 2834-2 uurwerk. Day/date dus :slight_smile:

De CW en de Steinhart hebben mijn voorkeur boven de Certina.

Qua specs is de certina denk ik superieur.

De drietand op de secondewijzer van de CW spreekt me niet heel erg aan, maar de rest van de looks wel!

Prijs/kwaliteit is de Steinhart gewoon super, maar die heeft dan weer een klein nadeeltje omdat het geen eigen design is.

Certina heeft een groter reclamebudget dan de andere 2, maar ze maken ook wat meer horloges, wat de kostprijs weer drukt.

Alledrie een goede koop.

Ja, ik heb me dit dus nooit afgevraagd. Dit komt doordat ik de Certina DS Action Diver eigenlijk altijd als een van de ‘best bewaarde geheimen’ uit de horlogewereld heb gezien. In mijn beleving (en ik sta hierin zeker niet alleen) is dit ongeveer het beste dat je kunt kopen voor dit geld. Sterker nog, ik zou niet zo snel 2.000+ Euro uitgeven aan een duiker van een van de duurdere Zwitserse merken, simpelweg omdat je voor minder dan 700 Euro de DS Action Diver koopt. Ik denk dat je toch wel mag zeggen dat Certina met z’n DS Divers (met de Turtle Back:)) een respectabele, zo niet iconische staat van dienst heeft opgebouwd, de afgelopen 50 jaar. Wat Rolex bijvoorbeeld al decennialang is in de categorie high-endduikers, is Certina in de categorie scherp geprijsde kwaliteitsduikers. Een Certina DS-duiker betekent altijd superafwerking, mooie details en een zeer solide horloge, dat je koopt bij een normaal dealernetwerk, waar je gemakkelijk even binnenloopt met een vraag of probleem. Vind ik niet onbelangrijk. Maar dat is persoonlijk, natuurlijk. Je moet er gewoon eens even een gaan bekijken in de winkel. Maar als de Action Diver dan het beste is, wat maakt dat de twee anderen dan? Nou, even heel gechargeerd, de Steinie (zo noemen ze 'm in Duitsland;)) vind ik een mooie Subkloon voor een nette prijs en de CW, buiten dat er voor mij wat ‘storende elementen’ inzitten qua looks, vind ik nogal een ‘me-too’-horloge. Ik weet dat ze op WUS best populair zijn, maar dat komt ook omdat Certina bijvoorbeeld niet in de USA verkocht wordt, dus onbekend is en WUS behoorlijk wordt bevolkt door Engelsen en die kopen graag Engels (voor zover daar sprake van is, natuurlijk).

Iconische DS Diver:~

Explore MrFitGuru

Maar wat koop je nu eigenlijk met een Certina DS? Nou, dit dus.(tu)

Succes met je keuze!

Wat mij betreft de Certina DS, eigen smoel, eigen historie, eigen technieken (m.n. v.w.b. kast). De Day-Date niet omdat mensen die op een horloge de dag moeten aflezen geen horloge zouden moeten dragen (vind ik) omdat als de dag het onthouden al niet waard of nodig is de tijd en datum er ook niet toe zullen doen :wink:

De Steinhart niet omdat het een Steinhart is zonder eigen kenmerken.

Windhund Schreef:

De CW en de Steinhart hebben mijn voorkeur boven
de Certina.

Qua specs is de certina denk ik superieur.

De drietand op de secondewijzer van de CW spreekt
me niet heel erg aan, maar de rest van de looks
wel!

Prijs/kwaliteit is de Steinhart gewoon super, maar
die heeft dan weer een klein nadeeltje omdat het
geen eigen design is.

Certina heeft een groter reclamebudget dan de
andere 2, maar ze maken ook wat meer horloges, wat
de kostprijs weer drukt.

Alledrie een goede koop.

Ik hoor hier nooit iemand over maar dat komt waarschijnlijk omdat niemand Bremont kent. De CW trident is gewoon een Bremont Supermarine met een Omega dial erin. Ik vind dat ook geen echt design. De Certina is mijn keuze. Ik vind CW veel te duur. Ik heb eigenlijk helemaal niets met het merk.

De Bremont is zeker erg mooi, ook hun andere modellen spreken mij erg aan.

Interessant stukje over de DS techniek. Dank je.

http://www.certina.com/technology/ds-concept

Er zijn toch wel leden met een CHR Ward C60?

Certina zonder twijfel. Ik zou wel voor de titanium uitvoering gaan.

Leuke post TagEd! :~

Ik zou ook kiezen voor de Certina. Volgens mij gewoon de superieure van de drie.

De titanium vind ik inderdaad ook (veel) mooier dan de stalen.

Ik ben blij dat mijn horloge een dag aanduiding heeft. Als ik werk dan doe ik dat zonder vaste tijden. Dag/nacht maakt niet uit, als de pieper gaat moet ik gaan. Dan weet ik na 3 werkdagen al niet meer welke dag het is :stuck_out_tongue:

1 like

Ik zou voor certina gaan, en als je dan nog iets orginelers wil dan die diver is dit ook een goede optie, en scheelt je ook nog eens de helft van het geld.
Ik heb hem zelf ook en heb er al meerdere complimenten over gehad, een erg fijn ding

Is een quartz? Niets mis mee, maar weet niet of ts dat wel wil…

Ik vind de CW het meest een dress diver kwa looks. De Steinhart vind ik door z’n vintage look meer een stijl statement met z’n vintage elementen. En de Certina meer een tool diver.

De Certina zonder twijfel in titanium versie want die is naar mijn mening erg geslaagd!

En tevens mijn aanstaande…

Over de Chr Ward zou ik je niets kunnen vertellen want daar heb ik me niet echt in verdiept en de Steinhart OVM heb ik zelf ook.

Met de Steinhart is niets mis, zeker niet voor het geld maar ik denk dat de Certina voor het geld echt een ongelofelijk bang for buck horloge is.

Qua afwerking en kwaliteit is de Certina een flinke stap omhoog zeker voor dat geld!

Succes met je keuze!

Groeten.

Noël.