Certina DS First Ceramic Chronograaf

Dank voor de reacties! Die Hirsch Liberty ziet er inderdaad ook erg goed uit…

Prachtig horloge! Veel draagplezier.

Ik zou lekker de stalen band erop houden. Die is ook prachtig!

Welkom en een Certina is altijd goed :+1:

Welkom op HF !

En eensch :+1:

1 like

Ik hou het voorlopig bij de originele stalen band. Die geeft het horloge ook wat meer body

3 likes

Idem dito…!!
En voorts heet ik je van harte welkom. :clap:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Inderdaad, regelmatig onderhoud is goed voor de levensduur en maakt de band mooi oud. Je kan het leer ook reinigen met groene zeep sopje (ik heb een paardenvrouw) doe ik ook bij mijn motorkleding.

Als je echt los wil gaan kan je overwegen de " COLOURLOCK Glattleder Nachtönungs- und Pflegeset" op lederzentrum.de

Ik heb zo’n set jaren geleden gekocht, in 1e instantie voor mijn auto om het leer op stuur en stoelen te conditioneren maar ben het later ook voor mijn horlogebanden gaan gebruiken. Leren banden kan je daarmee goed reinigen, eventueel opschuren, zwarte banden weer zwart maken, bruine banden kan je met de zwarte verf invoegen (vintage look, moet niet natuurlijk) en daarna weer verzegelen met fohn erop. Top resultaat!

Mooi. Zeker op staal laten…

Moet nog een collectie opbouwen :). Maar ben erg geinteresseerd in duikhorloges. Met name de vintage geinspireerde duikers. Denk Breitling Superocean heritage…

1 like

alleen heb ik daar het vereiste saldo niet voor…

Gelukkig zijn er ook veel betaalbare vintage geïnspireerde duikers dus dat komt goed!

Welkom!

Mooi horloge en welkom! En idd certina is gewoon een mooi merk, ook een van mijn favorieten :grin:

Super mooi deze certina👍🏻
Ik zou hem lekker op staal dragen en misschien is een nato ook wel leuk.

Als je het hebt over divers in de vintage stijl zeg ik de LLD.

1 like

Mooie Certina heb je en op staal houden , is een supermooie band.
En de LLD is in de toekomst ook wel iets voor je.

Persoonlijk. De metalen er aan laten. Tenzij je bang bent hem te ’ krassen’. Zorgt voor het beste evenwicht. Zowel uiterlijk als het draagcomfort. Is iets zwaarder en zal het horloge beter in balans houden om je pols.

Welkom! En maak je over de prijs v je aanwinst hier geen zorgen. T leuke v dit forum vind ik, Is de redelijk brede acceptatie v n goedkoop klokje tot waar je n leuk wagentje voor kunt kopen. Alleen replica (namaak met vermelding v merknaam/logo) zijn niet toegestaan.

Mooie aanwinst deze chrono. Ik denk dat ie op aligator leer ook wel chique kan zijn, vooral door z’n glimmende keramische bezel.

Welkom hier.

En een prachtige klok.
Ik vind 'm in combinatie met de rubber ( Hirsch Hevea ) band toch ook wel geslaagd.

Elf.

Ik vind het een erg mooie klok!!

stalen band ben ik niet heel wild van… Doet mij een beetje denken aan een bepaalde Tissot-band.

Maar leuke banden-swapper denk ik :smile:

Erg mooie klok die LLD!

Beste horlogefanaten, ik ben nu een maand of 5 in het bezit van bovengenoemd horloge. Om een treetje hoger te komen (Oris Aquis) wil ik toch graag de Certina verkopen. Mijn vraag is: wat is slimmer? Zelf verkopen of ruilen bij de juwelier? Ik heb hem nu op MP gezet voor 650 maar geen idee of dat een realistische vraagprijs is… Ik hoor het graag als jullie tips of inzichten hebben!