Ik kwam deze tegen achterop een tijdschrift…
Eigenlijk vond ik hem op slag erg mooi!
Ook in zilver en zwart , maar juist in dit antraciet / bruin? erg mooi. Van het plaatje dan…️ Ik ga hem zeker vlug eens irl bekijken… Ach ja. Certina. De prijs is 795,00…
Te klinisch? Weinig , of juist wel origineel? , vergelijkbare ( mooiere ) horloge’s in de prijsklasse…? Te duur ?
Zou graag jullie mening eens horen.
Vind de Moonphase-complicatie een beetje een ding voor nerds en ouwe mannen. Maar veder is het een net horloge. Prijs vind ik ook nog niet heel extreem. Ja, Certina he, prima spul, aantal mooie modellen voor acceptabele prijzen. Beetje underrated en understated. En dat heeft een bepaalde charme.
Ik heb deze (en andere Certina modellen) in het echt gezien, Wesselink&Vreeker verkoopt ze sinds kort en daar woon ik praktisch om de hoek. Ze zijn erg mooi, beter qua afwerking dan veel andere merken in dezelfde prijsklasse. De grijze en bruin-achtige wijzerplaten zijn prachtig!
Voordat ik m’n Certina DS Action Diver Precidrive “Hulk” (wat een mond vol trouwens) kocht, heb ik deze ook gepast en bekeken, op staal. Kwam groter en grover over dan de DS Action Diver, leek of dat de kast van de DS8 dikker is.
niet voor alle modellen mee eens, vind juist dat m’n Action Diver relatief klein draagt doordat de lug-to-lug slechts zo’n 46 tot 47 mm. en de kast niet al te dik is. Alleszins acceptabel.