Certina DS8 Moonphase; wat vinden we ervan?

Dat zeg ik, Precidrive modellen :wink:

Da’s toevallig. Certinadealers zitten bepaald niet op iedere straathoek in Nederland (en buiten Europa kom je ze überhaubt al niet tegen). Maar ik woon ook letterlijk om de hoek van een Certina AD. Sta ook regelmatig even te kijken naar de Certinavitrine.

Mooi horloge met een mooi uurwerk, maar met 42 mm (@anon50762135EV @watchagain volgens de website van Certina) jammer genoeg te groot voor dit type horloge.

1 like

Mooi! En Certina is top!!

Agreed

Yep !

Mijn Action Diver = Precidrive :grinning:

I rest my case…

Grt. Marco

Ja ja ik bedoel die chrono dingetjes, je hebt gelijk :wink:

Ik vindt ze 50%50 beetje wel beetje niet geslaagd vindt meestal de chrono versie te druk ja dat is meer smaak natuurlijk he :smirk:

Ik vind em wat… Vlot voor een moonphase. Ik heb daar toch meer een klassiek gevoel bij. Zo iets bv in ongeveer dezelfde prijsklasse

http://cdn.styleforum.net/c/c3/700x700px-LL-c39444ec_IMG_8328.jpeg

Overigens, de certina lijkt idd een erg mooie grijze tint te hebben. Aangevuld met de rosé elementen en de donkerbruine band brengt het geheel tot een gebalanceerd kleurenpalet.

Zeer geslaagd maar ik ben misschien niet helemaal neutraal want ook ik ben erg verzot op dit merk.:smile::+1:

Helemaal mee eens, die datum…heel erg jammer…

Ik vind hem super! Alleen het is een quartz… Daar vind ik hem dan toch te duur voor.

Edit: na het zien van wat filmpjes is hij misschien toch wel zijn geld waard. Leuke functies en volgens mij een prachtige afwerking.

Zou een goed grab & go horloge zijn👍🏻

Ik heb normaal gezien een hekel aan romeinse cijfers maar bij dit horloge past het precies in het plaatje. Die Freddie C’s, daar zitten af en toe toch leuke modellen tussen. Dringend eens van dichterbij moeten bekijken dit merk.

Bedenk je wel of het een model is wat je wilt dragen. Ik vind m’n Carree erg mooi, maar het is niet mijn draagstijl. Dat wist ik wel van te voren, maar het zou jammer zijn als je er past later achter komt en liever een andere keuze had gemaakt.

FC zei me niks tot voor kort, maar ik heb hier op het forum toch af en toe iets zien passeren dat me wel aanstond.
Ik ben sowieso meer aan de toolwatches en divers momenteel, maar zeg nooit nooit…

1 like

Leuke is ook dat het merk een Nederlandse grondslag heeft.

Ook leuk dat we allemaal een Afrikaanse grondslag hebben! Daar hebben onze voorouders gezellig samengewoond, alvoren ze de wijde wereld introkken. Dus give credit where credit is due :smirk:

Ok, maar Nederlands linkje vind.ik wel een bijkomstigheidje.

Ik heb hem net ook in de winkel bekeken, voor een stuk lagere prijs dan in dit topic (maar we zijn dan ook een stuk vooruit in de tijd). Het is nog steeds een mooi en fraai exemplaar. Netjes afgewerkt, leuke details. Ik heb deze en een ander model bekeken en gepast. Uiteindelijk geen van beiden gekozen (ik voel mij zo sterk :crazy_face:)