Het Precidrive uurwerk is toch wel een hoogstandje hoor. Beste Chrono die ik ooit gehad heb.
Is het geld helemaal waard. Neem een Valjoux en die kost je veel en veel meer op lange termijn aan onderhoud. Leuk he die mechanische horloges?

Het Precidrive uurwerk is toch wel een hoogstandje hoor. Beste Chrono die ik ooit gehad heb.
Ik heb 2 certina’s een automaat en een quartz over beide zeer tevreden. Goede prijs kwaliteit verhouding.
Waar?
Oef, da’s drie jaar geleden dat ik dat getypt heb.
Ik heb niks tegen kwarts hoor, scheelt inderdaad een hoop geld aan onderhoud.
Vind de 2-6-10 indeling die kwarts chrono’s vaak hebben overigens wel minder fraai dan de 3-6-9 of 6-9-12 indeling van mechanische chrono’s.
G.C. de Vooys juwelier in Gouda. Prijs €475.
Ik heb er een heel slechte foto van gemaakt, gewoon als geheugensteuntje voor mijzelf. In het midden, bovenaan, staat’ie.
Aanvulling op mijn eerdere post: Het andere model waar ik voor keek was de DS Podium Chrono, met groene wijzerplaat.
Niet gek! Dank voor het delen
Graag gedaan.
Ik heb hem even omgedaan en was bijna overstag gegaan. Ik heb eigenlijk geen goede reden waarom ik hem niet heb meegenomen, maar zo is het toch gelopen…
Dit model ook altijd mooi gevonden.
€475 is een koopje denk ik…
Toch hè
Ja normaal is dit horloge rond de €800 als ik me niet vergis. Denk dat ze per ongeluk de prijs van de andere certina moonphase geadverteerd hebben, die is namelijk wel €475 retail.
https://www.boumanonline.nl/certina-ds-8-gent-c0334571608100
En dit model:
https://www.boumanonline.nl/certina-ds-8-chrono-moonphase-c0334501608100
Ik ben de winkel in geweest en met de medewerker naar buiten gelopen om aan te wijzen welke ik ‘up-close and personal’ wilde zien. Ik heb hem omschreven als ‘die van 475 daarboven’ en hij sloeg er niet op aan…dus volgens mij is dit de prijs.
Ik heb (achteraf) ook gezien dat ze online voor een hogere prijs gaan…
Oké, en misschien heb ik nu wel spijt dat ik hem niet heb gekocht…als ik hem dan voor die “vergissingsprijs” had kunnen meenemen
Want ik ga er nu toch ook aan twijfelen…de foto even wat beter bekeken…
Lijkt inderdaad of ze de prijzen van de COSC en de Chrono door elkaar hebben gehaald. Om eerlijk te zijn kan ik toch nog steeds niet wennen aan die datum op half 4…
De COSC spreekt mij daarom eigenlijk meer aan al is die met 41 mm wat mij betreft weer wat groot voor het type horloge.