Certina Himalaya Special Edition NA.

Sinds gisteren in bezit gekomen van een in mijn ogen mooiste Certina. De Special Edition Himalaya. Was al een paar maanden aan het zoeken en toevallig gisteren in de etalage gespot van mijn lokale juwelier. Natuurlijk kon ik de verleiding niet weerstaan om hem links te laten liggen en gelijk van de etalage raam weg laten halen. Na veel gesproken te hebben over de hobby en natuurlijk dat ik reklame zou maken op H.F. uiteindelijk tot de koopovereenkomst gekomen met een aardige korting op de listprice ( min 45%). Moet wel binnenkort afscheid nemen van een aantal andere horloges
om ruimte te maken in de horloge doos. Over de geschiedenis van de Hima.
Ter ere van de eerste succesvolle beklimming van de Dhaulagiri in 1960, waar de vroege Certina DS-1-modellen deel van uitmaakten – zijn twee speciale versies van de DS-1 Powermatic 80 gemaakt. De ‘Himalaya Special Edition’, heeft PVD-rosĂ©gouden ring en rechthoekige indexen op een zilverkleurige wijzerplaat. Het transparante kastdeksel van de special is versiert met een panorama-ets met de vermelding ‘Dhaulagiri, 8167m, 1960’ en heeft de gravure ‘Certina Mechanical Watches since 1888’ op de rotor.

49 likes

Gefeliciteerd, heel mooie uitvoering, die achterkant ook :ok_hand:
Veel plezier ermee :+1:

1 like

Thanks. Ben helemaal in mijn sas met mijn Hima.

1 like

Mooi hoor! :ok_hand:

1 like

Die is prachtig inderdaad!

Zie er wel eens een liggen bij Wesselink en Vreeker en bekijk hem dan altijd even goed. Nooit geweten dat het een LE was

Veel plezier er van👍

1 like

Heel geslaagd! Ik zit er ook wel eens naar te loeren. Mooi ding!

1 like

Schitterend!

1 like

Mooi!

1 like

Mooie uitvoering, gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Thanks Dan. :fist_right: :fist_left:

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

Mijn beste,

“Onbekend maakt onbemind”!!
Wat een schoonheid!!
Mijn complimenten hoor!!
Draag hem in volle gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Pracht horloge, en wat een details!
Schitterend, geniet ervan

1 like

Mooie NA @Jesus :+1:
Ook nog gehad en stiekem toch een beetje spijt dat ik deze heb laten gaan


1 like

Prachtig horloge, gefeliciteerd met je NA :+1:t2:

1 like

Prachtig horloge, het ademt helemaal de sfeer van de vijftiger jaren. De fraaiste Certina die ik ooit heb gezien! Gefeliciteerd en een mooie tijd er mee gewenst!

1 like

Bedankt Hans. Ik zal hem koesteren en bewaren voor het nageslacht als ik de aardse leven verlaat. :+1:

1 like

Het blijft een mooi merk, en deze LE is om te smullen. Heel veel plezier met deze NA!

1 like

Kek ding! Mooie klassieke uitstraling!

1 like

Heel apart! Kende hem niet.

Geniet ervan!

1 like