Certina only

Ja als ik die ergens tegenkom zal deze meegaan denk ik :stuck_out_tongue: prachtding…

Certina DS action big date

6 likes

Vanmiddag bij een bezoekje aan Punte in Utrecht de ds ph200m gepast. Zoals altijd weer fijn geholpen en de juwelier kwam al snel met de Ph200m als suggestie. De foto vertekent enorm, want het horloge paste tegen alle verwachting in zelfs op mijn bescheiden polsen prima. Heel mooi heritage horloge.

Daarna ook kog even de nieuwe Quartz chronometer moonphase in handen gehad. Ook erg mooi, de secondewijzers tikken precies de indices aan, dus dan is een Quartz goed te pruimen en een maanfase op Quartz is toch altijd fijn. Plaat had een mooie sunburst, afwerking was weer top qua prijs kwaliteit, zoals certina eigen is.

Al met al heeft certina weer mooie stukken uitgebracht en ik heb weer wat om over na te denken :wink:

8 likes

9 likes

5 likes

10 likes

Beetje leven in dit draadje;

19 likes

Jawadde :+1:

1 like

Foei, deze ziet er wel heel lekker uit.
Weet jij ook uit welk jaar die komt?

1 like

Mijn dagelijkse klok tegenwoordig…

10 likes

Zou serienr moeten checken voor exact jaar, maar ergens tussen ‘70 en ‘74.

2 likes

Thnx, is voldoende nauwkeurig hoor!
1973 had ik gegokt,… Toen was ik 12 :smirk:

1 like

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik op zou moeten letten bij een eventuele aanschaf van een Certina PH1000? Ik vind het een enorm bruut horloge, maar zou niet weten wat eventuele zwakke punten zijn van het horloge en of het een model is waar bijvoorbeeld veel aftermarket-onderdelen in verwerkt kunnen zitten en waar ik dan op moet letten.
Zie bijvoorbeeld onderstaande ebay-advertentie.
Certina DS3 PH1000

Mocht iemand hier trouwens zo’n PH1000 thuis hebben liggen, dan zie ik graag een wrist-shot voorbijkomen. :slight_smile:

Ik ben een verrader!

En hij moet naar een liefhebber.

Check please, hij zit al in de doos :unamused:

7 likes

Ik heb vroeger ook een Certina gehad en deed het er goed. Weet iemand waarom Certina zo weinig op HF te zien is?

2 likes

Geen idee! Misschien niet sexy genoeg?
Of te behouden styling?

De fans zijn in ieder geval bijna altijd trouwe fans, net zoals bij Eterna

1 like

Ik vind ze leuke modellen hebben, maar ze missen een eigen stijl imho. Je kan er even goed een ander merk op zetten en het werkt even goed.

Moesten ze een retro model uitbrengen naar die van @Skyjack hierboven, dat zou wel wat zijn :slight_smile: historie genoeg om uit te putten.

1 like

Marketing? En wat imo ook niet helpt is dat het dealernetwerk bij lange na niet zo uitgebreid is als bijvoorbeeld dat van Seiko of Tissot.

Daar heb je wel een punt.

Alhoewel de Certina, die ik ooit bezat, veel op een SARB033 leek. Maar goed, over geheel gezien, zien ze er wel behouden uit en missen ze meestal net dat WoW- effect, denk ik.

Maar het zijn wel degelijke horloges.

1 like

Waanzinnig mooie klokken! Heb er 10tallen op m’n mobiel staan!
ds5801112

ds5601112

Ligt aan de eigenaren van de groep waar Certina in zit.
Die kiezen bewust voor andere merken :unamused:

Met een beetje marketing aandacht zou dat toch op te poetsen moeten zijn?

Of krijgt Eterna voorrang?
Zou mooi zijn als ze alletwee een fatsoenlijk ondersteund worden

9 likes