Wat bedoel je hiermee Ruud?
Dat het anders te duur wordt?
Dat heb je zeker niet gedaan. Ik hou ook van limericks en vind het leuk om ze af en toe te schrijven, maar ik vond die van jou ook schitterend! Ga ermee door zou ik zeggen. Met die creativiteit komt het wel goed, daarmee zitten we elkaar niet in de weg.
Deze is voor jou, en voor Clim.
Als @Climholland @Phodebimos met zijn werk inspireert,
Schrijft Ed spontaan een gedicht, dat doet hij heel niet verkeerd.
En zo’n mooie Limerick,
Geeft ook de lezer veel schik.
Waarbij hij al dichtend ook Clim nog eens vereert.
Great minds think alike
Ik heb een schoenendoosje vol met oude Russen. Daar heb ik een stuk of 6 ontroest middelen op uitgeprobeerd. Rostio kwam daar als beste uit, niet snelste.
Het resultaat was zo goed dat ik het direct kon verchromen. Voor mij een teken dat het echt schoon is. Bij andere objecten die ik schoon had gemaakt was er nog sprake van pitting na het verchromen en moest ik het opnieuw cleanen.
Ben benieuwd naar jou ervaringen!
Super mooi verslag ! Mooi om te zien en te lezen… en ja de achtergrond muziek is natuurlijk helemaal top …
Prachtig resultaat en een leuk te lezen verslag weer !
Wat gebruik je voor de kast om de brushing weer te herstellen, of voor het deel dat weer geheel gepolijst moet worden ?
Dat het mooi werk is, maar ik hoop dat je niet 25 uur op 1 horloge hebt zitten zwoegen. Ik zou gek worden.
Heerlijk dit, ik hou ervan.
Eentje dan, met wat rijmelarij van likmevessie:
Er was eens een topic over Certina,
Maar een Climmerick liet de schrijver helaas nie na,
Toen kwam daar @Phodebimos,
Hem liet het gemis gewoon echt nie los,
En liet er toen maar meteen drie na.
Ik voel me vereerd
En dank voor het compliment
Ik had ook nog even getwijfeld om “This Time” erin te gooien. Ook wel gepast.
De brush daar heb ik Garyblocks voor, de kast aan de zijkant doe ik met een polijstmachientje dat maar erg langzaam gaat en met de hand. Ik heb liever een klein butsje op de kast, dan de strakke lijnen eruit.
Oh maar ik heb huftertjes (horloges dus) ertussen zitten waar ik echt uren aan het puzzelen ben voordat ie het goed doet.
Mooi geworden zeg daar zeg je geen CertiNO tegen!
Mij heb je… respect! Mooi geworden! Al was het topic nog 1 keer zo lang dan had ik dat niet erg gevonden
Heerlijk om te lezen deze verslagen, keep 'em coming!
Enne, met je muzieksmaak is ook niets mis!
Ha Clim. Wat een heerlijk project dit. Prachtig gedocumenteerd.
Leuk dat ik onbewust jouw inspiratie voor deze sportief-elegante argonaut kon zijn.
Goed gelukt, ziet er superstrak uit
Dat had gekunt met alle foto’s
Ik doe mijn best
That’s certaIN
Ijzeroxide / Roest verwijder je met een zuur… zoutzuur , wijnsteenzuur, cola, etc.
De flesjes van HG bevatten dacht ik fosforzuur.
Zelf gebruik ik een oplossing van fosforzuur om gereedschap te ontroesten als het niet te stralen of te schuren is (binnenkant van een benzinetank bijvoorbeeld)
Als je het “lang” laat liggen of heel sterk aan brengt zal het metaal inderdaad een soort van “vergrijzen”…
Wil je geen chemicaliën gebruiken dan kun je ook elektrolytisch ontroesten.
Soms is het handig om niet te ontroesten , maar om de roest om te vormen.
Als je ontroest is de roest weg en heb je een put of gat. Als je de roest omvormt is de roest geen roest meer en behoud je enigszins de vorm nog. Handig als je er overheen moet…
Omvormen kan bijv. met Brunox (epoxy) en dan heb je gelijk een grondlaag. Brunox is te verdunnen met aceton