Character watches: Yay or Nay

Bij character watches gaat de eerste gedachte natuurlijk uit naar Mickey Mouse en de vele merken en modellen die hier ooit op zijn ingesprongen.

Deze week ben ik tegen alle verwachtingen in de trotse bezitter geworden van een TIMEX Asterix horloge uit 1977. Een fantastisch exemplaar waar de helden uit mijn jeugd op staan afgebeeld en hun trouwe metgezel Idéfix rond rent om de seconden af te tellen.

Alleen in Duitsland uitgebracht op verzoek van een enthousiaste group Asterix / Timex fans. Een soort HFLE dus.

Typisch een voorbeeld van een horloge dat ik niet snel (lees nooit) zal dragen maar wel heel graag in mijn collectie wilde hebben. Super zeldzaam en past binnen mijn Timex collectie. En belangrijker nog. Het brengt me terug naar de tijd dat ik de avonturen van Asterix en Obelix werkelijk verslond. Nostalgie dus!

Ben erg benieuwd hoe jullie hier in staan. Is er ruimte voor character watches of andere vormen van nostalgie binnen jullie collectie of is dit een no go? Laat me graag verrassen met mooie voorbeelden.

58 likes

Tuurlijk! Lekker doen. Ik heb nog ergens een Goofy horloge, zal em opgraven en een foto posten

2 likes

Ik heb er geen, maar ik sluit niet uit dat ik er ooit een zou aanschaffen als ik er een tegenkom die me aanspreekt. Ik vind het concept wel leuk namelijk, lekker speels en niet zo bloedserieus als veel andere horloges.

1 like

Heb er geen. Wil er geen.
Maar leuk dat je er een gevonden hebt die het voor je doet :stuck_out_tongue:

1 like

Helemaal top! :+1: rare jongens die HF-ers!:wink:

7 likes

Yay…wat een vraag.

1 like

Wow gaaf ding! Hier geen characterwatches in de verzameling.

2 likes

Vroeger wel een gehad.
Volgens mij een keer gewonnen bij de Brief van de week in de Donald Duck ofzo.

8 likes

Pics or it didn’t happen.

6 likes

Yay!

7 likes

Ik ben er eigenlijk geen fan van, maar deze timex met snoopy vind ik wel smaakvol:

12 likes

Ze worden vaak weggezet als kinderhorloges. Ik vind ze vaak juist supervet. Zoals het nieuwe Nijntje horloge van De Rijcke:

32 likes

Die is stiekem wel gaaf. Met maanfase???

1 like

Yep, was wel aan de prijs (en binnen 5u uitverkocht).

1 like

Leuk toch. Je hoeft er niet dagelijks mee rond te lopen maar ik vind het wel leuk. Zeker als herinnering aan vervlogen tijden.

Heb zelf deze gehad:

10 likes

Deze heb ik al een tijdje. Draag hem zelden, maar hij blijft leuk.

12 likes

Yay! Telt deze ook?

10 likes

Frylock van Aqua Teen Hunger Force?

1 like

McDonald’s van Timex :innocent:

leuk maar ik draag hem nooit

groetjes Lenno

15 likes