Krijgertjes die in mijn tak van sport als relatiegeschenk werden weggegeven heb ik wel bewaard. Ik draag ze niet vaak. Twee ervan kon ik zo even uit een map trekken:
Absoluur Yay!
Wat ik niet aan kon zien is dat dat trutkonijn de hele notie van een maanfase vernaggelt. Je hebt een volle, ronde maanschijf nodig om de maanfase weer te geven.
Die Timex Snoopy is wel leuk. Maar toch zeg ik nay tegen character watches. Zeker de black panther van laatst.
Maar ieder het zijne. TS is gewoon schattig met z’n Asterix horloge. Prachtig. En stiekem is die Blake en Mortimer geinig.
Novell. We zijn oud.
Nieuwe aanwinst dus hoogste tijd om dit draadje weer even onder de aandacht te brengen.
Naast de in Duitsland uitgebrachte Asterix & Obelix Timex deed ook Kelton (het Franse zustermerk van Timex) een duit in het zakje.
In 1980 brachten zij tenminste 3 horloges uit waarop deze striphelden werden vereerd. Ook bij deze horloges werd gebruikgemaakt van een doorzichtige plastic schijf waarop een strip gerelateerd voorwerp of dier de seconden aan gaf.
Obelix
Asterix
Twee van de drie maken nu onderdeel van de collectie. Zoals eerder gezegd. Nostalgie en dragen zal ik ze niet.
Is er bij jullie nog een character watch toegevoegd aan de verzameling. Graag de foto’s.
Leuk. Gezien de kleurstelling en het karakter van Pluto een ultiem Kerst horloge.
Dit is Goofy maar de cijfers zijn idd heel kerstig
Ze zijn leuk! Nee, ik heb zulke niet.
Vandaag nummer drie van vier binnen gekregen.
Eind jaren 70 heeft Timex een viertal horloges op de markt gebracht i.s.m. DC Comics. Naast Superman had ik de volgende twee helden al in mijn bezit.
Dus nu is de jacht op de vrouwelijke held in het gezelschap
Af en toe komt ervaring nog eentje langs. En dan moet je vervolgens snel zijn. Hierbij de nieuwste aanwinst.
En zo heb je er drie .
Doorgaands geen fan van. Die met Nijntje is wel vet.
En de volgende in de collectie. De razende reporter Kermit.
In 1982 door Timex uitgebracht. Het jaar dat het laatste mechanische horloge werd geproduceerd. Naast Kermit is er uiteraard ook een Miss Piggy uitvoering.
Weer een op de zoek lijst
Tja, en als die character watches weer een maal op je netvlies staan, dan komen er uiteraard nog meer interessante modellen langs.
Zoals deze van Timex Pammy Panda uit Shirt Tales. Een cartoon serie uit de 80’er jaren.
Haha zeer mooie exemplaren