Check, kijk maar 's goed
Onder de duikers zitten natuurlijk ook een aantal iconen, zoals de Rolex Submariner met al zān (Comex o.a.) derivaten, ook de Seamasters, oris Aquis, Eterna Kontiki en Panerai zijn vrij bekend en koketteren met hun duik/militaire historieā¦Ik denk dat velen ook graag een stalen band willen wegen value for money ten opzichte van een leren bandje.
Tis een beetje een all in One horloge.
Ik heb net niets met dressers. Te braaf.
En beach to boardroom heb ik ook afgeleerd. Combineer die 2 plaatsen zelden op 1 dag.
Haha overeen gelezen
Okā¦okā¦ok!!
Ieder zān ding!
Overigens vind ik duikers wel leuke horloges die ik handig kan gebruiken bij het geven van trainingen!
Af en toe lekker autistisch de aantal clicks tellen van de draaibare bezel⦠hoort erbij!
In mijn geval is het simpel. Ik ben begin 30 en heb graag een wat stoerder, groter en modieuzer horloge. Dressers vallen dan (even gechargeerd gezegd) al snel in de categorie āmijn vaders horlogeā. Duikers voldoen prima de eisen en zijn ook nog eens zeer sterk en waterdicht, waardoor ze prima passen bij een actieve lifestyle.
Overigens heb ik naast een duiker (breitling seawolf) een Omega aqua terra. Een stuk bescheidener horloge, maar die draag ik dan ook op een nato bandje om het wat āhipperā te maken.
Gewoon met alles te gebruiken in mijn geval met de kinetic, vakanties, motor, snorkelen en het op tijd zetten van de automaten. Maar bovenal gewoon erg mooi.
Toen ik hier op dit forum kwam dacht ik precies hetzelfde; wat moeten al die gasten met die lompe duikers. Mijn droomklok was de Nomos tangomat en ik vond bijna alle duikers lelijk.
Nu anderhalf jaar later is de Nomos definitief van de lijst verdwenen. Prachtig op een foto, maar saai om de pols. Ik zoek toch meer spektakel om de pols.
Ik heb nog steeds geen duiker en ik ben nog steeds geen fan van de dikke lume dots op een dial, maar de kans is groot dat er gewoon een duiker gaat komen.
Dus we spreken je over een jaar of twee , en misschien heb je dan gewoon een duiker in je collectie.
Groet, Wilko
Loeisterk, lopend op de seconde en voor een scherpe prijs.
Hier zijn tweelingbroer.
Ik heb zelf ook niets met duikers, ik vind ze niet mooi en ze zijn te groot. Ik houd meer van de simpele en elegante wijzerplaten van dressers. Een druk design verveelt gewoonweg sneller, wat ik bij een dresser niet heb.
duikers?
Gewoon omdat ze er ZIJN !
Tja, eind jaren 60 speelde Sean Connery de rol van een of andere iconische geheim agentā¦, stiekem willen we hem allemaal zijnš
Bij mij Kwestie van smaak denk ik. Vanaf het moment dat ik me bezig ginghouden met horloges trok het type duikers mij optisch het meest aan.
Inmiddels mijn smaak wat verbreed maar vooralsnog blijft de voorkeur bestaan.
Oh ja, als je wilt wennen aan duikers, begin dan niet te kijken naar Seiko duikers, want daar kan ik persoonlijk nog steeds geen moois aan ontdekken, maar kijk eens naar duikers zonder lume dots en relatief bescheiden bezels, zoals:
Orient Mako
Christopher Ward Trident Pro 600:
Omega Seamaster Planet Ocean:
Als je voor echt klassiek wil gaan; Panerai. Sommige mensen vinden dit zelfs een dress watch en geen duiker meer.
Ik vind het waterdicht idee prettig. Helemaal sinds een tijdje geleden een vintage chronograaf om mijn pols zat op de fiets in een bui. Ik kwam thuis aan en onder het glas zat allemaal vocht/condens.
Dat soort geintjes heb ik geen zin in. Als het regent draag ik in de regel en duiker, ook naar mijn werk (kantoor). Als het droog is meestal 1 van mijn vintage chronografen (37-38mm).
Sommige duikers vind ik wel mooi (zoals post hier boven) maar die zijn vaak iets eleganter dan de Seiko duikers, want die zijn echt lelijk imoā¦