Draag al twintig jaar vrijwel uitsluitend duikers. Wel 'ns korte tijd een dress watch geprobeerd. Maar daar was ik al snel weer op uitgekeken.
Een duiker is super functioneel en robuust met lekker stoere looks. Heerlijk!
Je stapt in bad met zoān knoepert gelijk een putdeksel om je pols.
De badeend dobberd al vrolijk rond tussen de vlokken schuim.
Danā¦aiā¦
De eend raakt opeens lek en dreigt maar de bodem te zinken!
Maar niet getreurdā¦doordat je 100 meter diep kunt duiken met je klatser, wordt de eend gered van een wisse dood.
Daarnaast zijn duikers handig om de tijd af te lezen.
Heb je ook nog de behoefte om in het donker te duikenā¦en de tijd in de gaten te houdenā¦en wie doet dat niet,
Met de sterk fluorescerende cijferplaatā¦geen probleem!!
Och, ik heb duikers en niet-duikers, elk moment heeft zijn horloge. Voordeel van een duiker vind ik dat hij vaak lekker duidelijk is, snel afleesbaar en lekker aanwezig. Die bezel is ook nog eens een handige complicatie, in mijn geval vooral bij het koken. Ik heb er een paar, allemaal heel verschillend. Duiken doe ik trouwens niet mee.
Nog geen jaar geleden belandde ik op het forum omdat ik enthousiast geworden was voor vintage horloges, vaak dressers van ā50 tot ā70 ongeveer. Veel verschillende modellen kasten, dials, kleurtjes, markeringen enz. niks saai, genoeg aan te beleven wat mij betreft. En duikers vond ik gewoon lelijk met als toppunt van wansmaak de G-Shock, daar wilde (en wil) ik nog niet dood mee aangetroffen worden. Wat een lelijk dingā¦
Maar langzaam, door hier veel rond te kijken en mee te lezen zie ik mijn smaak veranderen, ik heb vintage duikers ontdekt, die ik stiekem wel erg leuk vind. Ze zijn wat kleiner en fijner en minder bonkig, voor mij dus een prƩ.
Afgelopen zomer heb ik min of meer bij toeval een oude, heftig gepatineerde Yema Superman gescoord. En tot mijn eigen verbazing heb ik niet zolang geleden alweer een tweede vintage duiker aangeschaft, een Cauny. Vind ik ook erg leuk inmiddels.
Heb dus geen idee waar ik zal eindigen, qua duiker-waardering.
Als je smaakontwikkeling zo doorgaat loop je over een jaar met een two-tone Rolex, Marjolein.
Je zal die desk-divers hier maar de kost moeten gevenā¦
Zelfs onder de manchet, netjesš
Op casual friday of pappadag en in het weekend deze duiker:
En anders de AT.
Heel cliche maar wel 100% oprecht, mooie duiker geeft gewoon een beetje een james bond-achtige feeling/look aan je outfit of hetgeen wat je er die dag mee gaat doen
Tweede knoopje doet wonderen
Hang hier maar een poos rond. Wordt je vanzelf enthousiast!!!
Ik moet zeggen, na een week dezelfde duiker om te hebben gehad (vakantie), is iets kleiners ook wel prettig.
O jee, dat zie ik nog niet zo voor me.
Getver ā¦
Nee, ik eigenlijk ook nietā¦
Deze vind ik dan ook echt heel mooi. Heeft in mijn ogen weinig weg van de duikers die ik hier normaal tegen kom
Dit is ook geen duiker natuurlijk