Chopard ... daar hoor je hier weinig over

Lotgenoten,

Een kennis van me overweeegt een Chopard aan te schaffen.
Een Mille Miglia maar welke weet ik niet.

Viel me op dat het een behoorlijk groot merk is waarvan verbazingwekkend weinig te vinden is op het HF.

Hoe komt dat?

Okay, het is geen Seiko, Grand Seiko, Omega of Rolex, maar toch.
Is het een soort Raymond Weil of Maurice Lacroix ?

Waarom is hij hier niet populair ?

Zelf vind ik hem iets te casual en weinig uitstraling hebben, maar voor de wat sportieve vertegenwoordiger die niet voor een Breitling gaat…

Of zoals Anita M. al sinds 1981 zingt: why tell me why ?

5 likes

Chopard is meer een juwelenmerk dan horlogemerk. Veel liefhebbers haken dan af.

2 likes

tja… laat ik eens wat dingen roepen als totale ‘newbie’ op horloge terrein …

Beetje conservatief, maar ik denk bij horloges vooral aan ‘oude bekende horloge merken’ - AP, PP, Rolex, Breitling, Zenith, IWC, Tissot, en dit rijtje kun je nog best lang maken…

Bij merken als Cartier, Mont Blanc, en Chopard bijvoorbeeld is mijn eerste referentie ‘juwelen’ (of pennen :-). En persoonlijk heb ik daar helemaal niks mee.

Mijn five cents

2 likes

Ik weet dat er vorig jaar nog eentje hier te koop stond maar die raakte hij aan de straatstenen nog niet kwijt volgens mij :upside_down_face:

1 like

Fantastisch mooi merk, zeker waar. Mooie gecompliceerde stukken met manufacture uurwerken.
Denk gewoon dat het geen horlogeforum-merk is :wink:

2 likes

Ik heb via Google eens naar Chopard horloges gekeken, maar kan er niet opgewonden van raken. Druk, protserig en duur.

Behalve deze dan, een echte daily beater:
.

33 likes

Zoek maar eens op L.U.C

7 likes

Wist je dat Cartier een van de allereerste polshorloges op de markt bracht? De Santos Dumont, in 1904 speciaal gemaakt voor A. Santos Dumont (piloot) - een vriend van Cartier. :slightly_smiling_face:

15 likes

Cartier’s horlogegeschiedenis gaat terug tot 1904 en heeft zeer iconische modellen gelanceerd in haar verleden. Denk aan de Tank.

8 likes

Wat mij opvalt is daf ik er geen lijn in zie, geen gedachte, stramien of zoiets.

Dat zou ik toch echt niet willen zeggen… Om je een lang verhaal te besparen; ga ze maar eens serieus Googlen of in een goed horlogeboek opzoeken. Ik ben persoonlijk echt geen Chopard fan, maar het is wel degelijk een van de grote Zwitserse merken. :slightly_smiling_face:

1 like

zeker, wist ik. En toch blijft ergens in mijn achterhoofd hangen dat horloges een zeer klein deel van de cartier producten beslaat, en dan het merendeel juwelen zijn… en wat dies meer zij. Misschien dat DAT het geen horlogemerk voor mij maakt.

Tegelijk: een vrouwelijke collega van mij heeft een Stalen Santos. En dat blijft ik toch eeuwig zonde van het geld vinden, en bijna lachwekkend (maar ook zielig) als ik hoor voor hoeveel geld ze batterij laat wisselen… snap ik gewoon niet.

tja… maar het zijn NIET de horloges waar ik aan denk bij Cartier (of Chopard)

Dat is iets subjectiefs, persoonlijke beleving van jou, en daar valt helaas niet rationeel over te discussiëren, want ‘beleving’ is voor iedereen anders. Jouw beleving is de jouwe! :slightly_smiling_face:

1 like

Dat was een PVD Squale.

Dat is de kern van mijn vraag.
En het antwooord wordt me langzaam duidelijk.
Net zoals : verkoop je Quartz op MP en niet op HF

1 like

Vraag beantwoord dus. Het is een van de echte merken. Maar daarom hoef je ze nog niet mooi te vinden… Ik zou geen Chopard kopen, maar dat is persoonlijke smaakbeleving. :slightly_smiling_face:

Och, ze bestaan ook nog maar sinds 1860, dus dan tel je nog niet echt mee, ook al zitten er in de meerderheid van je producten eigen uurwerken.

1 like

Ik weet niet welke versie van Google jij gebruikt,maar ik zie dit.





image
image

40 likes

Waanzinnige horloges, stuk voor stuk Met top uurwerken waar veel merken nooit aan kunnen tippen.

Mille Miglia serie is wat anders natuurlijk, veel ETA daarin.

1 like