Chopard ... daar hoor je hier weinig over

Die van internet :slight_smile:

Eerste afbeeldingen op ā€œChopardā€, en daar zie ik niet echt iets rustigs bij.

2 likes

Er zit wel een groot verschil tussen de L.U.C en de normale Chopard horloges met vaak een eta uurwerk.
Zoek op Chopard watches en je krijgt een hoop meuk te zien.

Op youtube is wat video materiaal te vinden over de Full Strike minute repeater van chopard, dat uurwerk waarvan het glas dient als akkoestische versterker is ook echt beyond cool !!
Vanaf 04:40 (rest filmpje ook geen straf, overload aan power marketing, heerlijk)

2 likes

ik ben van de rustige horloges van Chopard erg gecharmeerd. Mij stoort het ook niet dat ze juwelen maken. De happy diamonds vindt ik wel een leuke cross over.

Edit; ben benieuwd of er ook mensen van Chaumet houden.

ik was met een heel lang antwoord bezig, maar this sums it up.

Een heleboel bagger op die Chopard site, en de diamanten vliegen je om de oren. Die LUC horloges zijn te pruimen (sommige), maar het is een hele kleine greep uit die Chopard meuk.

En om dan terug te gaan naar de TSā€¦ De Mille Miglia is dan wel een van de slechtere keuzen om te maken.

(mijn mening)

2 likes

Dat is de standaard collectie waar ook de Mille Miglia onder valt.

L.U.Chopard is de Toplijn met manufacture werkjes en een projectje van karl Scheufele de derde.

Dit is er Ć©Ć©n uit de L.U.C masterpiece collectie.


7 likes

Deze ooit nieuw gekocht, Mille Miglia ltd. van 2009.
Op fotoā€™s en in de etalage prachtig, maar aan de pols kon hij toch niet beklijvenā€¦

7 likes

dat is toch jakkiebah ?

2 likes

Dat zijn toch pennen?

4 likes

Jij vind het jakkiebah.

1 like

je hebt gelijk. Verkeerd geformuleerd. Mijn excuses.

2 likes

Nee niet helemaal beantwoord.
En ook niet helemaal overtuigd van het juwelenmerk imago.

In de kern is het een ECHT horlogemerk met manufacture uurwerken waar alom waardering voor is.

Toch moet je hier met een lampje zoeken naar ook maar iets van het merk.

Wellicht is het gewoon te on-Hollands ? Zoals Omega kennelijk super Hollands isā€¦

1 like

Een vriend van me heeft deze.

Heb hem in handen gehad en het is een zeer classy horloge. Zelf zou ik hem niet kopen. Dat heeft toch met merkbeleving te maken. Dit heb ik niet met Chopard. De band met het autoprofiel is wel erg cool.

2 likes

afbeelding

Kunstig gemaakt, maar nogal uitbundig (en dat gebruik ik als eufemisme).
Zoiets zou ik in een vitrine leggen om naar te kijken, maar nooit dragen.

1 like

Ze kunnen fantastische horloges maken bij (L.U.C.) Chopard, maar door bepaalde modellen vind ik het imago van het merk niet zo.
Prachtige dresswatches, wel erg aan de prijs, voor zulke bedragen zou ik iets anders uitzoeken.
En van modellen als de Santos enzo krijg ik echt jeuk. Sorry als ik daarmee mensen tegen de schenen schop, maar dat vind ik echt een oerlelijk horloge.

Het mooie van mensen die niet op HF zitten is dat ze vaak een horloge uizoeken welke ze zelf echt mooi vinden. Helemaal onbevooroordeeldā€¦

Ik zou zelf niet direct een Chopard kopen maar heb ooit dit model in mijn handen gehad;

Dat vond ik in het echt toch wel een gaaf model. Hier zat volgens mij ook geen standaard (niets mis mee) ETA uurwerk in maar een Valgranges dacht ik.

Wellicht wel een tip voor je maatje om een frisse tweedehands aan te schaffen. Volgens mij schrijven ze af als een malleā€¦:wink:

3 likes

Ik vind de Chopard Mille Miglia lijn, op de band met autoprofiel na dan, echt wel te pruimen! Maar ja, ik ben dan ook nog steeds gek op mijn Maurice Lacroix Pontos S Diver en een MontBlanc zou ik ook zonder twijfel aanschaffen.

Pennen en juwelen? Ach,ā€¦ ik vind het gewoon gave horloges. Deze heb ik lang op mijn vizier gehad:

image

Hopelijk ooit!

4 likes

Mijn zuster heeft een Chopard Happy Sport en ik vind het een prachtig juweel van hoge kwalieit.

Tot de kroon toe is prachtig afgewerkt.

1 like

Waarom? Chopard maakt overwegend lelijke horkenbakken. Als je die vergelijkt met Maurice Lacroix ben je ML keihard aan het beledigen.

Mag ik een lans breken voor Maurice Lacroix? Ja, dat mag allemaal.



6 likes

oh, ik dacht dat over smaak niet te twisten vielā€¦

2 likes