Chopard ... daar hoor je hier weinig over

Ja ja ja… naar mijn mening, vind ik, etc etc etc etc. :slight_smile: Kom op jongens. @mr_brakke zei zelf “why tell me why?” … Nou, dat kan dan ook.

Een voorbeeld:

Cray cray. Met van de faux-griekse motiefjes doet het me aan hele foute badkamertegels uit het eind van de jaren 90 denken.

2 likes

Dat vind ik nou van Nomos…en vroeger waren het nog huilebalken ook :joy:

5 likes

Wow! :star_struck: het is weer eens iets anders…

1 like

733c217b9d21ed74c1730eae62d7b2a8

Niet altijd. :slight_smile:

Cool, nooit van gehoord… Leg uit. Ik weet alleen dat die tyfuslijers Mühle voor de rechter daagden omdat ze niet genoeg in Glashütte zouden doen (al 140 jaar een Glashütter familiebedrijf) terwijl Nomos alles in Berlijn ontwerpt en import is, nota bene.

Zo kinderachtig.

3 likes

Tis de Opel onder de (verzamelwaardige) horloges begin ik onderhand te denken. Opel is meer dan 30 jaar aaneen meest verkochte merk van Nederland geweest.

Vooral niet gek doen! :clown_face:

1 like

Dat zijn wel stuk voor stuk plaatjes :ok_hand:

Fraaie horloges! Alleen die logo’s op de leren banden zijn natuurlijk wel zum kotzen. :nauseated_face::face_vomiting:

3 likes

:joy:

Nou…huilebalken dus…

Microrotor in-house movements, om je vingers bij af te likken!

Blah, saai…

Weinig Chopard dragers die trots hun horloge showen.
En met devergelijking met Maurice Lacroix en Raymond Weil bedoelde ik het razendsnel in waarde dalen bij een eventuele verkoop.

Dat L.U.C. zitten wel prachtige exemplaren tussen ! Morgen eens op groot scherm bekijken.

En even vragen welke Chopard hij nu oo het oog
heeft.

Inderdaad voordeel van niet HF lid is dat hij gewoon koopt wat hij, onbevooroordeeld, zelf mooi vindt.

Vind dit echt gave modellen. Al paar keer op t punt gestaan om een Pro-One te kopen.

12 likes

Ook. Maar MB is de laatste tijd toch wel goed bezig op horlogegebied. Of ik er voor eentje zou gaan weet ik niet maar het merk verdient echt wat krediet.

Haha ik weet het. Vorig jaar kocht ik er bijna eentje, die had @vierport te koop staan dacht ik.

2 likes

Tja het is toch best een heel mooi merk zowel binnen als van buiten. Maar ja voor dat geld trekken de andere “grote” merken toch meer.

Een Chopard horloge… ik denk dan gelijk aan een damesklokkie.

Protserige horloges heeft iedereen…
Niet alles wat blinkt is goud, en vaak zijn het toch die goudkleurige accenten die het afmaken.

Een Santos heb ik ook gehad, volledig goud, kreeg een zeer net aanbod…
Jammer, maar had wel een leuk budget voor andere dingen.

@Victor70 Ik doe het wel… ik koop wat ik mooi vind… Ongeacht wat een ander er van vind. Maar ben hier ook nog niet zo lang

1 like

Daar heb je een punt. De kracht van een forum dat massaal een bepaald segment horloges omarmt en een ander segment weghoont, moet niet worden onderschat.

4 likes

je zult mij toch nooit met een Omega zien lopen, hoe zwaar de druk van HF ook is/wordt.
(of een Rolex…)

4 likes

Wie koester’n de platteloandsiegenwieze as oe. :wink:

4 likes

De vraag is zwicht je hiervoor of niet? En wat zegt dat over degene die zijn keuze maakt op basis van kuddegedrag?

Doe wat je moet doen, draag wat je wilt dragen dat is mijn devies

4 likes