Chopard ... daar hoor je hier weinig over

nait verkeerd…

1 like

Met trots…

25 likes

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik heb kennissen die mij vijf jaar geleden om advies vroegen voor een nieuwe mobiele telefoon en meteen riepen ‘als ik bij mijn abonnementsverlenging maar niet hoef bij te betalen’. Diezelfde kennissen stonden twee jaar later met 750 euro in de hand in de rij bij de Apple store in Amsterdam voor de nieuwste iPhone.

We zijn allemaal slaafse marketingprooien in deze Matrix.

giphy

Lange tijd over deze aan het nadenken, geweldig mooi horloge. Groot fan ervan, maar nog niet durven kopen…

8 likes

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ook hier met gepaste trots…:blush:

4 likes

Niet om mijn pols maar wordt “hiernaast” wel erg gewaardeerd:

6 likes

Goede ouderwetse kudde mentaliteit. Je koopt dus een horloge dat goed valt op het forum?

2 likes

Zo gaat dat met alles Nick. Wat voor auto heb jij? Waar woon je? Mobiele telefoon? Winterjas? Vakantiebestemming? Denk je nu echt dat je die allemaal compleet onbevangen uit vrije wil hebt uitgekozen? De rol van jouw sociale omgeving - en de marketing zoals ik hierboven schetste - op jouw keuzes is gigantisch. Veel groter dan je lief is en dan je ooit zult willen toegeven. :wink:

8 likes

Klopt volledig. Je groeit naar een bepaalde status toe, zonder dat je het eigenlijk beseft. Je loopt mee en doet zoals van je verwacht wordt… En dan wordt je wat ouder en kom je tot de conclusie, ik wil dit helemaal niet. Ik wil mijn eigen ding doen! En dan moet je beslissingen gaan maken die niet gemakkelijk zijn.

2 likes

Hear, hear…

Ooit eens kort gesproken met iemand die als beroep heeft: “het psychologisch testen van mensen wat ze ondergaan bij het bekijken van de grote billboards die langs de snelweg staan opgesteld”. Over indoctrinatie gesproken…:grin:

1 like

Vind het nog steeds een mooi merk die toch wel een aantal uitgesproken en leuke modellen heeft.
Alleen denk ik dat Chopard meer een mode merk dan een horloge merk is… Gok dat zoals hierboven ook al vermeld dat dat 1 van de redenen is dat je ze zo weinig in het ‘wild’ ziet.

Facebook heeft mensen in dienst die experts zijn in verslavingen, zodat ze Facebook nog meer ‘verslavend’ kunnen maken. McDonalds had een socioloog in dienst die ze hielp bij het er voor zorgen dat mensen nadat ze klaar waren met eten, zo snel mogelijk weer het pand zouden verlaten: vervelende akoestiek van de ruimte, weinig flatteus licht - daar werd net als bij de slager iets rood aan toegevoegd zodat je de puistjes van pubers beter zag - en zitplaatsen die niet ‘gezellig’ waren maar waarbij je het gevoel had dat je half in het gangpad zat.

4 likes

Ongelofelijk hè, dat wij nog niet met “inlegkruisjes met vleugeltjes” rondlopen is me een raadsel.:smile:

Die dingen wist ik overigens nog niet, man wat gaat dat ver… Dank.

Sorry voor de off topic.:pray:

4 likes

Leertje kan makkelijk vervangen worden. Door een shell cordovannetje, een crocootje of een vintage lapje rund.

Interessante vraag voor bij een glas cognac: Kan smaak wel onbevooroordeeld zijn?

Ieder z’n ding. Ik krijg milde epileptische tics van veel Chopards. Doe mij maar saai.

Zoooo… Heb ik dat ook weer even voor je gefixt. Het is leuk om te bomen over wat iedereen vindt, maar kracht is wel zwaar aangezet. Ik zie mijzelf als een zeer moeilijk te verplaatsen object. :slight_smile:

Dat dan wel weer. Ik zit al tien minuten naar die lekkere meid met die zwart-wit gestreepte tas te staren. :slight_smile:

2 likes

Dat mensen de kudde achterna lopen is één ding, maar de kudde maant dan ook tot volgzaamheid. Soms met harde hand. De ervaring leert mij dat je die conclusie van jou beter niet op vierjarige leeftijd kunt trekken.

We zijn nu wel heel erg off topic. Een plaatje:

:face_vomiting:

Al jaren zeer content met de sportieve kant van Chopard. De Mille Miglia. De link met de meest fantastische vintage autorace draagt daar zeker aan bij. Verder is het een mooie robuuste chronograaf.

12 likes

Deze vind ik wel mooi. NIet erg onderscheidend maar niet zo ehh… “druk” als de rest.
Het gebruik van zwart, zilver, wit, blauw, rood, lume en antraciet is me toch een beetje te

Een Jeep en een S2000. De Jeep omdat wij vroeger, voordat ik geboeren ben ook een jeep hadden, zo’n ex leger ding, die thuis voor de “zichtmachine” stond om te trekken.
Een S2000: zie je niet vaak, en omdat ik het al jaren een ideale auto vond/vind.
Mobiele telefoon: een oude samsung, nieuwste telefoons : niet voor mij. veel te duur.
Winterjas? geef meer om goede kleding bij/voor het sporten dan aan dagelijkse kleding.
Vakantiebestemming? daar waar ik heen kan op de fiets. ( retourtje Saint Marie-de la mer. :slight_smile: )

Dus kuddegedrag? dacht het niet :slight_smile:

2 likes

Zie mezelf als non-conformist.
Aanschaffen sinds lidmaatschap HF: onder meer twee seiko’s en twee omega’s …
Ehhh ???

Volgens mij zijn @HanDavinci @anon50762135EV en @logie gewoon door Seiko ingehuurde trollen :slight_smile:

Chopard zal wellicht in NL minder of anders marketen, dus
mogelijk niet zo zeer onder horloge liefhebbers fora etc.
En ze hebben nog geen HF trol, althans is deze niet erg actief .

1 like