Chopard ... daar hoor je hier weinig over

Chopard maakt wat los in de mens! Blijf komen met de posts…

Tsja, iPhone. Dat is toch een beetje de Rolex onder de mobiele telefoons. Het is geen slecht product maar er kleeft wel heel erg veel marketing aan om het z’n status te (kunnen) geven. En dus populair bij de kudde.

Niets ten nadele van liefhebbers die heel bewust voor het merk Rolex kiezen trouwens

Denk dat bij Rolex de kwaliteit na bijvoorbeeld 40 jaar dienst ook wel een rol speelt…

Ik ga hier geen Rolex discussie beginnen, het ging even over marketing. Maareh, een goedkoop Seikootje loopt vaak ook nog prima na 40 jaar (en dat vaak zonder service) :wink:

De data ondersteunen de conclusie dat Chopard in Nederland buitengewoon onpopulair is, in elk geval niet. Uit mijn recente onderzoekje bleek dat Chopard juist in Nederland, België en Rusland significant (a=.01) bovengemiddeld gekocht wordt, terwijl het merk significant benedengemiddeld verkoopt in Italië en Japan.

2 likes

Psies.

Een kennis van mij heeft er één, zo’n Mille Miglia. Kost meer dan mijn collectie bij elkaar maar ik zou er niet één voor ruilen, vind hem ronduit lelijk.

HHmm, ja Chopard en kuddegedrag. Goed topic!

Volgens mij is Chopard gewoon een goed en gerenommeerd horlogemerk en is het net als andere merken afhankelijk van de exposure bij een dealer. Voor veel mensen is een horloge kopen iets wat je bij een juwelier doet en niet op het net. Dus ik weet niet of Chopard zo goed is vertegenwoordigd.

Het volgende is op dit forum dat wanneer men een dergelijk bedrag uitgeeft dit eerder naar een merk als Rolex, Omega of Breitling zal gaan. Dat idee heb ik in ieder geval.

EN dan groepsdruk, heel vervelend. Doe ik niet aan mee, ik ben geen volger. Dat die er wel is of wel wordt ervaren is persoonlijk. Als je mee wilt doen en erbij wilt horen is dat een keuze.

Dat onze hele maatschappij doorspekt is van geëngineerde marketing/propaganda hebben de meesten niet door en laten zich daardoor volledig lijden en dat voelt nog goed ook voor ze. Ik kijk geen tv, nieuws en lees geen kranten etc. Pas als je dat een tijdje hebt gedaan en weer is wordt blootgesteld aan die ellende merk je hoe erg het is. En het is in alles en heel ver doorgevoerd en heel slim gedaan. Hele horden psychologen en aanverwante eikels zijn continu bezig om hun invloed op jouw te vergroten.

Groepsdruk? Had jij ook die foute kersttrui? Heb je ook die kekke happysokjes? Doe je ook weer fijn mee aan valentijn? Halloween? En ga zo nog ff door, betaal je ook het volle pond voor de nieuwste Iphone en sta je ervoor in de rij? Ja? Dat mag en dan heb je geen eigen mening en durf je je niet af te scheiden.

Ik doe er niet aan mee en het zal mij worst wezen. Ik koop wat ik leuk en mooi vind, laat liggen wat anderen vinden dat hoort of moet en ik ben niet altijd de meest geliefde persoon bij holle mensen.
Ik zeg wat ik denk en doe wat ik vind dat goed is en trek veel in twijfel wat algemeen als waar wordt aangenomen.

1 like

Dream on my friend…

Ja dank je jij ook :+1:

Ah, je bent dus goed ingevoerd. :wink:

Jazeker, dat was het thema in de vriendengroep bij het kerstdiner. Heerlijk dat groepsgevoel :joy:

Ik zou het graag geloven, maar ik trek het helaas in twijfel :wink:

1 like

Dat mag

Jazeker en dat ga ik ook verder niet verdedigen. Het is off-topic en als je wel al het nieuws volgt ga je het niet zien of snappen. Het idee goed geïnformeerd te zijn door de geijkte kanalen te volgen is namelijk nonsens.

2 likes

Waar haal je dan je kennis van vandaan?

Niet van de geijkte kanalen iig.
Daar hebben we vele bronnen voor die via het net zijn te raadplegen en dan zijn er nog allerlei mogelijkheden buiten het net als boeken etc.

Edit: en laten we wel wezen, tenzij je off grid in de jungle zit en alleen ben je onderhavig aan invloeden. In hoeverre en waardoor hangt van jezelf af. Maar het mijden van een aantal zaken verkleint de invloed. Punt is namelijk dat je altijd te maken krijgt met anderen die zich hebben laten beïnvloeden. Dus geheel uitsluiten is niet mogelijk maar grotendeels wel en dan zie je hoe geniepig het in elkaar steekt.

Kijk, zo hoor ik het graag. :ok_hand:

1 like

ik schakel van Anita M. even door naar Kinderen voor K. : "op een onbewoond eiland…"
Welke niet aan groepsdruk bloot staande hominide draagt er uberhaupt een horloge ?

zonder referentiekader wordt een mens over het algemeen vrij snel psychotisch of extreem religieus.
wij zijn groepsdieren en ik geloof er heilig in dat een mens uitsluitend tot zijn recht komt in verhouding tot andere mensen.

2 likes

Ik zal niet zeggen dat het makkelijk is, ik moest ook even wat jaren van het leven ervaren voordat ik zover was dat ik me eruit kon los krijgen. En, ik merk nog steeds dat die invloeden er zijn geweest en soms nog zijn. Het is een proces maar zeer de moeite waard. Het maakt je ook niet altijd en overal geliefd maar dat hoeft ook niet. Ik zit ook nooit lang meer bij een bedrijf of opdracht omdat ik niet conformeer. Heb nu weer tijdje zonder gezeten en maandag weer een nieuwe kans. Opdrachtgever ligt me en verwacht hier minder geneuzel en anders…Next.

On topic weer. Als ik Chopard mooi zou vinden en het geld zou hebben zou ik het gewoon doen.

1 like

Of dat nu zo goed is voor je CV is een tweede maar dat terzijde

Dat is dus conformeren. Bang zijn om iets te doen omdat een ander daar wat van kan vinden…
Dat maakt mij dus niet uit, die angst heb ik niet en dat is bevrijdender dan je zou denken :wink:

Dat is dus typisch zo een invloed die je vanaf klein meekrijgt, meelopen en niet afscheiden. Het is veiliger om te conformeren, ook als dit tegen je gevoel ingaat. En die drogredenen van we moeten allemaal, of het is toch heel normaal.

Zo normaal vind ik dat niet. Makkelijker is het wel om overal in mee te gaan, dat weet ik maar doe ik niet.

Daarbij ken ik mijn eigen waarde in de markt en hebben ze mensen als ik hard nodig. Je mag me misschien niet zo leuk vinden maar ik doe mijn werk heel goed verder. Ik maak keuzes en als ik mijn commitment geef dan je daar op vertrouwen en bouwen. As simple as that.

1 like

Gewoon een goede kerel dus… en zo hoort het ook! :+1::slightly_smiling_face:

2 likes