Er zijn inderdaad mensen die het wel waarderen hoor
Maar ik ervaar dat het voor sommigen erg lastig of moeilijk is en liever een leugen horen dan de waarheid. Of het graag gesugarcoated hebben. Maar als ik denk dat iemand gaat bezwijken dan hou ik me wel in
Ik gun je je ideeĂ«n en levenswijze en visie daarop oprecht, maar het feit dat je e.e.a. hier laat ik zeggen âvurigâ verdedigt en poneert geeft wel aan dat je wel iets geeft on wat anderen vinden toch?
Ik weet wat conformeren is, ik conformeer me ook niet altijd
Maar ik ben ook realistisch en ik weet hoe werkgevers er tegenaan kunnen kijken. Heb je misschien minder last van als je jong bent maar als je ouder bent met verantwoordelijkheden (ook voor anderen) dan is dat dus is wel iets om rekening mee te houden.
Dat is dan een compromis
Ondanks dat dit gruwelijk off-topic gaat, wil ik toch even zeggen dat onze standpunten niet gek ver uit elkaar liggen. Ik ben er misschien wat minder, laten we zeggen, heftig in maar ik vind dat je geen onzin uitkraamt.
Ook ik probeer overal vraagtekens bij te zetten en bewust geen volger te zijn, maar ik weet van mezelf dat ik niet helemaal ongevoelig ben voor groepsdruk. Op sommige gebieden âbezwijkâ ik. Dat vind ik zelf overigens ook niet erg - ik geloof dat geen enkel maatschappelijk standpunt doorgevoerd tot in het extreme houdbaar is - maar ben me doorgaans op zân minst wel bewust van de druk om braaf mee te doen.
Toevallig heb ik enkele jaren geleden ook de brui gegeven aan tv, kranten en nieuwsapps. Dat was ingegeven door noodzaak: een bijzonder ongelukkige persoonlijke situatie zorgde ervoor dat ik er noch tijd, noch interesse voor had. Enkele zaken zijn me mettertijd op gaan vallen:
- Ik merkte in de eerste plaats dat ik het helemaal niet miste. Ik was verbaasd over hoeveel ik me eerder bezighield met de âwaan van de dagâ op nieuwsgebied: zaken die mijn leven in de verste verte niet raken, maar interessant gaan lijken wanneer je ze gaat volgen (het soap-effect, noem ik dat). Eventuele âechtâ belangrijke dingen krijg je toch wel mee via sociale contacten. Je loopt dan soms een dag achter op de nieuwscyclus, maar dat is hoogstens een probleem in geval van een atoombom die onderweg is o.i.d.
- Ook merkte ik hoe vaak reguliere conversaties draaien om dit soort onderwerpen. Niet op de hoogte zijn van de âactualiteitâ (hilarisch woord) halveert ongeveer het aantal sociale gesprekken waaraan je zinvol kunt deelnemen. Dat kun je een probleem vinden, maar ik vind dat wel prima eigenlijk. In relatie tot je opmerking over marketing: wat me in het bijzonder opviel, is hoe vaak mensen praten over reclame! Serieus, hoe vaak ik de vraag niet krijg âheb je die reclame al gezien?â of âdat is net als in die reclame!â. Het feit dat reclame-uitingen als referentiekader gebruikt worden om dingen uit ons echte leven betekenis te geven, deed me wel even stilstaan bij hoe sterk de PR mannen zijn doorgedrongen in onze privĂ©sfeer.
- Maar vooral merkte ik hoeveel tijd het me uiteindelijk opleverde. En dat is niet gek wanneer je bedenkt dat Nederlanders gemiddeld ongeveer 3 (!) uur per dag tv kijken. Daâs anderhalve maand aan een stuk per jaar, en er vanuitgaande dat je een fulltime baan hebt, is het ruim eenderde van de tijd die je niet aan het werken of slapen bent. Natuurlijk vergooi ik nog steeds wel eens wat uurtjes aan een Netflix serie of docu en spendeer ik vast bovengemiddeld veel tijd op dit forum. Maar het stelde me vooral in staat om meer zinvolle tijd door te brengen met mijn familie, om te fotograferen, om vakliteratuur bij te houden, om te sporten, om te bloggen, om een succesvolle filantropische stichting op de richten en te runnenâŠmensen vragen wel eens âwaar haal je de tijd vandaan?â en mijn antwoord is dan eenvoudigweg âophouden met proberen om overal van op de hoogte te zijnâ.
Ik begrijp en accepteer dat dat niet voor iedereen zo kan werken, en dat niet iedereen het bovenstaande als wenselijk zou zien. En dat is prima. Ik pretendeer niet dat mijn levensstijl op wat voor manier dan ook beter is voor âanyone but meâ. Maar ik zou niet meer anders willen.
Maar goed, terug naar Chopard. Ik vind 't niks.
Kijk en dan ben je aardig waar je zijn wilt.
Of je helemaal vrij van invloeden bent betwijfel ik maar is ook niet interessant. Wanneer de mate waarin je naar zelfstandigheid streeft je goed bevalt, is de missie geslaagd.
Die gewenste mate van zelfstandigheid is trouwens voor iedereen heel persoonlijk.
Bijvoorbeeld: de een wil lucht, de andere wil een veilig gevoel, de derde is ĂŒberhaupt niet geĂŻnteresseerd. Ieder kan zijn eigen keuze daarin maken dus er is geen goed of fout.
Wel wordt het naar wanneer groepsgevoel door angst wordt ingegeven maar dat was hier niet aan de orde geloof ikâŠ
Oh ja, ik vind bepaalde modellen van Chopard niet vervelend maar helaas stroken ze niet met mij (huidige) visie op mân verzamelinkje.
Stiekem zie ik graag (dress)horloges met artistiek opgemaakte dials zoals bepaalde gerenomeerde horlogehuizen mee uitpakken zoals Hermes, Chopard, JLC, âŠ
Soms gaar men een collectie maken over een thema zoals paarden, anders aan een bepaalde uitstervende techniek.
Chopard doet daar ook aan mee, nu met de collectie Urushi in de LUC lijn.
Verdient mijn aandacht, mogelijk ook die van jullie.
Chopard is een oud, en ontzettend mooi horlogemerk. Qua afwerking, detailering, originaliteit en exclusiviteit (L.U. Chopard!) kan menig ander merk hier een puntje aan zuigen.
De MM serie is meer een âbudgetâ (geen in-house uurwerken) serie voor liefhebbers van de Mille Miglia race zoals ikzelf. Uiteraard heb ik dan ook een MM en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.
Wat mij betreft ook echt wel een klasse anders dan b.v. Breitling, Omega en Rolex.
Met ML en RW is het absoluut niet te vergelijken.
Waqnneer je je verdiept in het merk (en dat heeft de TS duidelijk dus niet gedaanâŠ), en er is op internet meer dan voldoende te vinden kom je daar wel achter
Jeroen I like you, maar zou je mij niet telkens met die twee in een hokje willen zetten?
Ehhhh
Oale sfeerspons
Tsja misschien willen die Italianen niks om de pols uit Frankrijk. Een Chopard vond ik altijd wel een Italiaanse stijl hebben met veel poespas en blingblingâŠ
De dames horloges vind ik er mooi uitgedost uitzien. Juwelenmerk is het zeker m.i.
Dank Edwin !
Mede met dit topic probeer ik te leren en te begrijpen. L.U.Chopard zie ik mooie dingen bij.
Zal in voorkomende gevallen eens wat uit de vitrine laten halen en omdoen en eens voelen.
Er is een heuse Chopard Boutique op de PC. Denk wel dat je daar tussen de hoogpolige dames
staat, maar je moet er wat voor over hebben.
Inmiddels zelf van de Mille Miglia al wel mooiere voorbij zien komen dan mijn eerste internet indruk.
Quote: âTsja misschien willen die Italianen niks om de pols uit Frankrijk. Een Chopard vond ik altijd wel een Italiaanâ
Frankrijk???
Zo zou je het kunnen zien ja. Ik zou gewoon graag zien dat meer mensen kritischer zouden zijn/worden. Er zijn veel mensen die veel roepen over wat verkeerd is/anders moet maar verder niks doen. En een beetje provoceren om reactie uit te lokken is mij niet vreemd
Eens, en daar doe ik ook aan mee zo af en toe. Kijk, het kan gewoon niet altijd, zo reëel ben ik ook. Maar anderen plezieren is niet mijn ding en soms werkt het tegen me. Maar de ervaring leert ook dat je die stappen moet durven nemen omdat het niet altijd zinloos is. Je krijgt er vaak weer wat beters voor terug en zo niet in ieder geval weer wat mogen ervaren. Het is net als met de hobby, proberen wat bij je past. Ik ga in ieder geval niet (meer) tegen mijn gevoel in.
Ook eens, helemaal ontlopen gaat gewoon n iet tenzij wat ik al eerder zei je in je eentje geheel off-grid woont. Je krijgt ermee te maken of je wilt of niet. Maar wat je zelf ook zegt proberen bewust geen volger te zijn. Maar ik ervaar geen groepsdruk van dit forum in mijn keuzes voor een horloge. Als ik een Daniel Wellington mooi zou vinden of een plakmerk zou ik het doen. Echter is het forum dan minder interessant omdat het hier niet in de smaak valt en er hier verder niet veel over te praten valt.
Zo denk dus ook en krijg alsnog via die weg een hoop shit mee die ik niet zou willen horen of weten maar als mens in deze maatschappij ontloop je dat stukje gewoonweg niet. Ik zet ook die NL-alerts en al die onzin uit. Als die bom komt merk ik het wel, ik heb toch geen kelder en overleven is dan saai omdat de rest waarschijnlijk kapot is.
Ronduit stuitend vind ik dat en wat je zegt dat je vaak niet mee kunt praten ervaar ik ondertussen als zegen. De mensen met wie ik wel in gesprek kan heb ik wat aan. Geen holle napraterij van opgelegde meningen. Te erg dat als ik is wat zie op tv dat oneliners uit series of films direct door iedereen herkend en begrepen worden. Ik kijk ook al jaren geen films meer, kan ik ook niet meer.
Guilty, ik heb geen netflix maar kijk wel docuâs van eigen keuze, zit hier op het forum en lees boeken of online artikelen van interesse.
En ook eens het is niet dat mijn manier de beste is maar het zou een hoop veranderen wanneer meer mensen is wat bewuster zouden zijn.
Ik merk namelijk en dat zul jij dan ook wel gemerkt hebben hoe alle mediakanalen en met name de mainstream als radio en tv doorspekt van soundbytes, lichaamstaal etc ter beĂŻnvloeding. En dan zie je ook hoe dat heel makkelijk en snel wordt overgenomen en in het dagelijkse leven terecht komt.
Klein voorbeeldje wat mij ontzettend is opgevallen, als ik is wat zie van tv en er is bijvoorbeeld een vogel in beeld hoor je altijd dat geluid (van weet ik veel welke vogel) op de achtergrond. Dat geluidje wordt er gewoon standaard ingemonteerd bij elk merk vogel wat in beeld komtâŠ
Kun je zeggen het is onschuldig maar het is m.i. gewoon weer een manier van beĂŻnvloeding, met welk doel of reden? Da week nie
Nee, als eerder al gezegd kun je het nooit geheel uitsluiten maar wel minimaliseren en als je je ook bewust bent van het feit dat dat zo is, dan is het verder ook geen punt. Ik blijf mens en niets menselijks is mij vreemd gelukkig.
Eens, echter in hoeverre de keus wordt bepaald door angst of invloed is vaak onbewust.
Edit we zijn toch al weer lekker bezig dus kan deze er ook wel bij. Een aantal heren die voor de grote SM bedrijven hebben gewerkt en tot inzicht zijn gekomen betreffende de invloed van de SM in ons leven. Schokkend hoor.
Phooeeeee heftige onderwerpen hier.
ik kom zeker met de oneliner:dus Chopard is fake news
niet weg ?
Excuus voor de ontsporing weer. Maar inmiddels bekend verschijnsel hier. Het begon met de opmerking over groepsdrukâŠ
En verder kan ik er weinig zinnigs over zeggen betreffende Chopard. Zoals ik al had aangegeven heb ik het vermoeden dat wanneer men een dergelijk bedrag uitgeeft eerder richting de alhier bekende merken gaat. Groepsdruk? Of uit veiligheid? Kweenie maar dat denk ik.
Echter zijn er hier veel merken die je niet vaak ziet of hoort. Dat heeft denk ik ook met de prijs te makenâŠ
Maar Chopard kan m.i. geen miskoop zijn in de zin van slechte kwaliteit o.i.d. en als de prijs klopt en het hart er sneller van klopt gewoon een goede aankoop lijkt mij.
Eh⊠Hehehe. Gegeven de hoeveelheid non-Seiko die ze voorstaan⊠Blijft ome @HanDavinci over.
Je kunt dat allemaal hebben en doen, en er tegelijk een gepassioneerde mening op na houden. Zeker over happy socks zijn mensen erg gedecideerd voor als ze er op aangesproken worden.
Dat dus.
Dat boeken niet als de geijkte kanalen worden betracht is zorgwekkend.
Ik moest hier aan denken:
Maar dat is een kangoeroe-eiland. Geen onbewoond eiland.
Met dat soort bedrijven zou ik inderdaad oppassen!
En, on topic: ze maken geweldige (platte) dresswatches als onderdeel van de LUC lijn zoals hierboven al getoond. Voor een chronograaf zou ik zelf elders gaan winkelen.
Copard is voor mij een modemerk met enkele mooie eindresultaten. Kan sommige erg waarderen.

Het is maar net met welke reden je een horloge koopt.
Ik ken enkele âoudereâ mensen met behoorlijk wat geld, vergaard in de goeie tijden van de aannemerij.
Kan er zo 3 opnoemen (maar noem ze maar niet) die een Chopard hebben.
Maar zij lopen er zeer zeker niet mee te koop, zowel niet dat ze geld hebben en niet met dat ze een duur horloge hebben.
Of het dan een merk is wat in die groep populair is?? Weet ik niet.
Prachtig merk met kwalitatief hoogstaande horloges.
LUC serie heeft zelf ontwikkelde uurwerken waar de hier op het forum populaire merken nog wat van kunnen leren. Prachtig afgewerkt met vaak bijzondere complicaties. Ze hebben daar veel prijzen mee gewonnen. In andere landen veel populairder. Mijn horloge hobby begon met een LUC Chopard, nu 16 jaar geledenâŠ
Overigens is er nog een exclusieve lijn van de eigenaren van Chopard⊠Ferdinand Berthoud.
plaatje van mijn, inmiddels ex, LUCâŠ