Mooi horloge en mooi verhaal !
L.U.C. dus
Bij Chopard moet ik vooral denken aan dat model wat hier echt maanden in het blauwe gedeelte heeft gestaan
Ik heb laatst op goed geluk een Chopard Mille Miglia van de allereerste generatie gekocht:
Die is nu terug naar de fabriek omdat het quartz uurwerk met columnwheel (ja echt!), op alle manieren kapot was. Ik denk dat dit horloge niet nog meer typisch jaren 90 kan zijn, geld ga ik er niet aan verdienen maar toch ben ik blij dat hij straks weer in ere hersteld is.
Zelf heb ik jaren een MMGT XL gehad. Zeer verl plezier van gehad, heeft de pols destijds verlaten voor een IWC Fliegerchrono.
Flipperitus geloof ik😉
Zou er zo weer een aanschaffen!!
Bij een modemerk denk ik toch echt aan Diesel, Police, Fossil etc…
Zijn voor mij ook mode merken in het goedkopere segment.
Volgens mij heeft Chopard wel maar meer geschiedenis achter zich om mode merk genoemd te worden. Maar van de andere kant; wat is een mode merk eigenlijk? Afhankelijk van je definitie kan Rolex ook met gemak een mode merk worden genoemd.
Niks mis met een mode merk toch? Het is maar wat je wil.
Wat mij betreft niet nee, draag wat je leuk/ mooi vindt. Ieder zijn voorkeur al ligt het Fossil tijdperk toch al flinke tijd achter me
Amen.
Ik ben ook 2 x weggelopen bij 2 werkgevers omdat ik ze gewoon een klootzak vond. Bij de eerste kon ik na een zogenaamde proeftijd wel blijven en in dienst komen (na een ww periode) en bij die andere heb ik 3 dagen gewerkt, toen wist ik al: voor die vent wil ik niet werken.
Ik zou zelf niet voor Chopard kiezen.
Er is helemaal niets mis mee, een zeer goede keuze.
Maar er is veel beter, vraag het mijn vrouw, zij heeft er één:
BVLGARI ! (let even op de schrijfwijze, ondeskundigen tikken abusievelijk U in plaats van V).
Hier is ie, voor echte mannen :
Het is een echte Bvlgari, omdat er Bvlgari op staat.
Deze is gemaakt van onder andere de volgende materialen:
Magnesium, Rubber, Ceramic, White Lacquer.
Redelijk geprijsd bij Joma Shop USA, welbekend.
Sommige Bvlgari 's zijn erg bvzonder…
Hahahaha
Ik blijf het een grappige distinctie vinden. Sinds het praktisch nut van horloges nihil is geworden zijn het allemaal mode-objecten.
Dat een volledig geïntegreerde manufactuur die uurwerken zelf ontwerpt, ontwikkelt en bouwt zich met recht horlogemaker mag noemen in plaats van assembleur of OEM-nemer doet daar niets aan af of toe. En ook de OEM horloges worden bijvoorbeeld door Fossil in elkaar gezet, dus die komen ook bij een manufactuur weg.
als ze ergens “weg” komen, komen ze over het algemeen uit het Noorden of het Oosten
Beste Bidle,
een modemerk zou ik het toch écht niet willen noemen. Het tegendeel is waar: Chopard is een van de grote Zwitserse merken en wordt door o.a. de ‘Fondation de la Haute Horlogerie’ (organisator van de grote jaarlijkse Switserse SIHH beurs) ook wel degelijk onder de Haute Horlogerie gerekend. Ik heb een examen voor deze organisatie afgelegd en ook daar behoort het huis Chopard tot de stof die je moet kennen.
Hier een link naar de site van de FHH:
https://www.hautehorlogerie.org/en/
Overigens heb ik geen aandelen in Chopard en ik ben zelfs geen fan van het merk, maar feiten zijn gewoon feiten.
Yup. Geen Hollanders hier. Oh. Wacht. M’n overbuurman is er één. Maar we accepteren hem gewoon. Want zo zijn wij dan wel weer.