Chopard ... daar hoor je hier weinig over

43mm is het, niet 42mm.

1 like

Gave plaat wel. maar toch een beetje een net-niet nautilus…

Deze zijn erg tof

Verdomme, vond deze net zo mooi! Maar nu ik het eenmaal zo heb bekeken kan ik het niet meer anders zien…

Sorry man. :frowning:

Zeg dat maar tegen chopard, die lopen geld mis. Voor mij zijn er nog genoeg horloges die ik wél wil.

1 like

En terwijl ik dat snap, kan ik echt niet eerlijk zeggen dat ik dit een interessanter horloge vind:

Even los van of je hem ooit voor een normale prijs zou krijgen. Ik heb de Nautilus craze nooit begrepen. Vind het een vrij bland horloge. In het echt zelfs nog meer dan op de foto’s.

Ik houd van bland.

Ik denk dat ik aspecten van de Alpine Eagle ook mooier vind dan de Nautilus, maar ik vind de Nautilus wel een klassiek en orgineel ontwerp.

De Alpine Eagle is een tof horloge, maar ondanks dat Chopard zegt dat zij de St Moritz als inspiratie hebben, lijkt het horloge voor mij meer op een hommage v/d nautilus dan een eigen ontwerp. Dat staat mij er met name aan tegen.

De platen van Chopard vind ik wel echt heel tof.

Kan het een hommage zijn als Chopard zegt dat de inspiratie elders vandaan komt? :thinking:

Ik vind de Alpine Eagle best tof, maar in die range vind ik ook dat er toffere zijn.

Op welke vind jij de nieuwe Chopard het meest lijken? Zn Chopard voorganger of de nautilus?

2 likes

Dat was niet de strekking van mijn opmerking.
Ik moet beter weten dan in dit forum opmerkingen te maken over taal of communicatie.
Hoop dat ik me de volgende keer beter kan beheersen. Sorry.

1 like

Maar de Nautilus is toch ook weer een ripp-off van de Royal Oak :stuck_out_tongue:

Het is geen rip-off als dezelfde man het ontworpen heeft.

Moritz/Alpine eagle is niet van Genta.

Royal Oak en Nautilus vind ik wel meer verschillen… en daarnaast inderdaad dezelfde ontwerper.

Ik reageerde op de opmerking boven mij over dat een Nautilus een rip-off zou zijn van de Royal Oak.

Klopt, de enige reden waarom PP Genta heeft ingehuurd is een antwoord te maken op de RO. Niet echt inspirerend. Sowieso vind ik die ontwerpen allemaal in één straatje passen.

Geef mij deze Genta maar. Wel grappig om een ex-horloge van je terug te zien op Time&Tide.

3 likes

Ook weer zo.

1 like

Deze aub.

1 like