Chopard ... daar hoor je hier weinig over

Tijd voor een plaatje hier!!

7 likes

Ik wil eigenlijk heel graag één van deze gaan passen. Ze lijken erg goed geprijsd bij de grijze jongens voor wat je er voor krijgt. Ik mag het afwijkende design, in ieder geval op de foto’s.

9 likes

Nou, afwijkend design… Hoog Gerald Genta gehalte. Maar, ondanks dat, wel geslaagd. Jammer van datum op 4. Heb ze ook in levende lijve gezien & de kwaliteit is onmiskenbaar. Kijk ook eens naar de Wempe Iron Walker.

1 like

Ik stoorde me eerst ook aan die datumplaatsing. Hoe meer ik ernaar kijk en hoe meer ik naar andere ‘verstopte’ datumvensters bij 4u kijk, hoe logischer ik het vind. En ga er anders helemaal voor, a la GS! Heb je de 36 ook gezien? Dragen ze groot/klein?

Oeoeoe Iron Walker staat inmiddels héél hoog op het ‘volgende horloge’ lijst. Vooral de witte. Was net te laat om hem te passen vorig weekend.

Edit: afwijkend van alle andere stalen-horloges-met-soortvan-geïntegreerde-band die nu links en rechts gelanceerd worden.

1 like

Wat is er typisch Chopard aan die Alpine Eagle ?

Het is een model gebaseerd op de vroegere St. Moritz uit de 80’s.

Ik vind m heel erg fraai!

Over wat voor prijzen heb jij het dan? Op chrono liggen ze toch aardig dicht bij list.

4 likes

https://www.chopard.de/alpine-eagle-large-298600-3002?___from_store=en_gb&_ga=2.106413450.863668300.1594830879-2105904080.1594830879 €12.500 list in de Duitse webshop (41, grijs, staal)

en bv op Chrono:

Chopard L.U.C
€8.900

Bijna 30% onder list vind ik toch best een verschil, behalve als Chopard héél serieuze kortingen geeft in de winkel.

Jouw foto? Écht heel fraai :heart_eyes:

7 likes

Helemaal mee eens. Net zoals Cartier is Chopard beetje ondergesneuveld in hun juwelen business maar de L.U.C zijn erg serieuze horloges hoor. Sterker nog, van oorsprong was het een horlogemaker en nadat er geen erfgenamen waren kwam het in handen van een goudsmid. Eigenlijk is het een independent want het is nog eigendom van een Familie. Ik vind ze mooi alleen niet onderscheidend genoeg om zoveel geld neer te tellen. De 1000 mijl collectie laat ik liggen, een speedmaster vind ik persoonlijk een betere keuze als ik 1 zou aanschaffen.

2 likes

Heel erg mooi! :+1:t2:

1 like

6 likes

Mooi foto Henk!

1 like

Heb m vandaag ook weer om :slight_smile:

15 likes

Prachtig horloge en draagt fantastisch. Draag hem dagelijks!

1 like

Ook heel mooi, met die brandstofmeter. :smiley:

Hoeveel mm is deze? 40 of meer?

1 like

Prachtig horloge, als je ooit overweegt om hem weg te doen…

Doe ik niet denk ik, maar ze zijn wel te vinden hoor :slight_smile:

1 like

42mm redelijk fors horloge hoor

1 like

Nou ik had inderdaad al gezien dat je er eentje in maart had gekocht. Ik vroeg me al af hoe die beviel na meer dan een half jaar? Is die zo krasbestendig als ze beweren? Kan die een stootje hebben (kan erg onhandig zijn) Ik ben erg aangetrokken tot het afwijkende ontwerp, maar ben tegelijkertijd ook snel verveeld. Kijk je er nog graag naar:)?

De grijze om m’n pols bij de vrienden van Chopard. Echt te gek!

8 likes

Die met de grijze wijzerplaat is ook erg mooi. Ik had nog geen horloge met een blauwe plaat dus ben voor die gegaan.

Hij draagt erg goed, niet te zwaar, maar ook niet dat het fragiel voelt. Er komen zeker krasjes op, maar ik heb wel het gevoel minder dan op andere daily beaters die ik heb gehad.