Chopard only

Prachtig, Hoezo moet je er vanaf?

Mooie keuze om te mogen maken!
Ik heb een VC traditionelle sc gehad in witgoud.

Qua merkbeleving vind ik Vacheron winnen. Het horloge heeft mijn collectie echter wel verlaten. Ik vond hem wel Ă©rg klinisch. Deze Chopard komt mij wat “sympathieker” over.
Als ze even veel zouden kosten, koos ik de Vacheron.
De Chopard heb ik voor een mooie prijs kunnen kopen en is voor mij echt enorm “bang for buck”.

1 like

Vroeg me af of je Lucent Steel echt uitsluit, omdat je zei sowieso rosé goud.

1 like

Stond lang bovenaan mijn wenslijst, maar na het passen er afgehaald wegens te

L.U.C. liet tot nu toe bij mij een betere indruk na.

Ik moet deze weer eens uit de kluis gaan ophalen.

LUC met Geneva Seal, echt smullen.

Tim van de Watchbox zou zeggen: Patek for Pennies

13 likes

“I would recommend this watch for a wrist as small as 11,5 cm in circumference” :joy:

3 likes

Nou, dan kan ‘ie om m’n derde pols!

(Ik heb zo ergens een raar half mismaakt armpje onder m’n linker oksel groeien
)

1 like

Prachtig! Persoonlijk ben ik van mening dat het datumvenster achterwege had mogen blijven.

2 likes

Erg mooi!

1 like

Ik denk dat iedereen die mening deelt, vermoedelijk daarom dat recentere evoluties het niet meer hebben.

Ik vind het gek genoeg slechts matig storen, al kan ik rationeel enkel redenen bedenken waarom het me enorm zou moeten storen.

1 like

Ik vind deze ontzettend gaaf. Welke referentie is het?

1 like

Quattro 1863 met cal. 1.98 :wink:

2 likes

En in het echt nog zoveel gaver. :drooling_face:

2 likes

Velen in ieder geval. Het uurwerk en het design stammen uit de jaren 90. Een datum was in die tijd eigenlijk standaard. Wei Koh van Revolution heeft een mooi interview gehouden met de mede-directeur van Chopard waarin dit ook benoemd wordt.

Zelf heb ik ook de voorkeur voor het design zonder datum. Ik
vind het echter niet storend en vind de positie op 6 wel “passen”. Al is het doorbreken van de “secondetrack” jammer.

3 likes

Ah vandaar, nou ik vind het prachtig materiaal. Maar heb een two tone rosé gouden horloge weggedaan en mis de kleur warmte van rosé goud in de collectie. Verder zeer content met de collectie (buiten de gebruikelijke twijfel van sommige horloges, ook om deze te bekostigen) :stuck_out_tongue: 

1 like