Christiaan van der Klaauw (50 jarig bestaan 🪐 )

Christiaan van der Klaauw viert zijn 50 jarige bestaan :ringer_planet: met een nieuw horloge:

https://www.instagram.com/p/DA84vbKNylb/?igsh=MWc4a3RnYW55dmxqbQ==

Wat een gouden jubileum en meesterwerk :sparkles:

13 likes

Heeft m.i. weinig meer te maken met de oorsprong van dit merk, toch?

:woozy_face:

4 likes

Mooi staaltje techniek (voor mij persoonlijk veel te druk)!

1 like

Hoezo? Dat waren toch ook van die wichelroede- en planeten dingen :ringer_planet:

3 likes

Prachtig. Zou ik best willen hebben.

1 like

Ik vind t wel een mooi en indrukwekkend ding, maar alles van t merk is bijzonder :slight_smile:

2 likes

Ik dacht dat ie al lang de pensioengerechtigde leeftijd had bereikt :wink:

1 like

En ook nog eens met een inhouse manufactuur caliber! :wink:

4 likes

Prachtig exemplaar. Zal wel ver boven mijn pijngrens liggen, dus laat ik het maar snel vergeten :innocent:

2 likes

Jammer dat het binnenwerk niet getoond wordt. Zou wel de moeite zijn.

1 like

Mooi hoor en wat een technisch kunstwerk!

Echt een masterpiece dat planetarium. Al lopen ze ook wel wat achter daar in Friesland. In Japan wisten ze dit in de jaren 80 al een stuk efficienter voor een paar tientjes uit te voeren :wink:

16 likes

Noord-Holland :sunglasses:

1 like

Altijd gedacht dat die dingen uit Friesland kwamen, geen idee ook hoe ik daar bij kom. Net met google opgezocht, ik had het niet uit de lucht gegrepen.

2 likes

Chris heeft al jaren geleden verkocht.
De zaak was zijn pensioen.

De kopers toen hebben inmiddels aan Pim Koeslag (oud uurwerkontwerper van Frederique Constant) verkocht.

Van der Klaauw zelf zou volgens mij nu 80 moeten zijn.

2 likes

Idd uit Friesland, maar nu verkast naar Naarden…

2 likes

…Vesting. Ken een vrouwelijke BN-er (is geen verdienste verder; ze was de tweede vrouw van mijn vader) die daar op loopafstand woont. EN een CvdK heeft, fully customized zelfs. Maar ze wist niet eens dat het bedrijf inmiddels bij haar om de hoek zat. Priorities… :wink: …ze is qua horloges vooral in de Reverso-hoek te vinden.

3 likes

Laatste jaren niet meer zoveel op tv… :wink:

De Reverso is chiquer dan een customised CvdK :wink:

2 likes

Maar moet toch blijven schnabbelen, ondanks de idioot lage hypotheek die ze heeft (waarde pand plm. 1,5M en ze betaalt 350 per maand - ik mocht haar adviseur “lenen” en ben haar zeer dankbaar) dus ze piept toch vaker boven water dan sommigen wensen. :grin: Ook op de radio trouwens.

2 likes
1 like

Weet jij wat de functie is van dat rode driehoekje tegenover de Aarde?

5 likes