Vandaag heeft Christiaan van der Klaauw bekend gemaakt dat ze een eigen manufactuur uurwerk hebben gemaakt. Voorlopig zijn ze van plan dit uurwerk in “Collection of Astronomical Masterpieces” te gaan plaatsen. Op eerste gezicht ziet het er prachtig uit, qua specificaties en vormgeving
"With immense pride, Christiaan van der Klaauw Astronomical Watches unveils its inaugural in-house developed Manufacture Movement.
The development of our manufacture movement started in 2017 and is now revealed in 2024, celebrating our 50 years of Astronomical Complications anniversary.
This exquisite masterpiece boasts a power reserve of 60 hours and uni-directional automatic winding, embodying the pinnacle of precision and reliability. At the heart of this stunning timepiece lies a variable-inertia balance wheel, meticulously designed to enhance accuracy and dependability.
The new movement features a free-sprung hair spring, with Star-shaped bridges meticulously circular finished by hand. The rest of the movement is adorned in frosted star with rhodium plating, complemented by perlage with rhodium plating on the main plate. The striking rotor, crafted in the shape of the CVDK logo, is skeletonized and plated in rose gold a testament to both form and function.
This exceptional movement will find its home in models within the Collection of Astronomical Masterpieces, elevating each timepiece to new heights of Haute Horlogerie." Christiaan van der Klaauw | Facebook
Ziet er vooral uit als een uurwerk dat heel bijzonder wil lijken. Beetje zoals een een verdiepingswoning op wielen waarbij de pvc vloer moet lijken op Italiaans marmer.
Ik kijk niet naar foto’s van de mensen, ik kijk naar waar het over gaat, het uurwerk en dat ziet er mooi uit. Had nog leuker geweest als het een filmpje was. Mijn persoonlijke mening is dat CvdK mooie horloges maakt. Maar als Pim zegt dat het een in house manufacture uurwerk is geloof ik dat meteen.
Maar wil je echt weten waar wat gesourced wordt zoals @Fate_Amenable_To_Change zich dat afvraagt, heel simpel. Even een belletje naar Pim en je krijgt je antwoord. Dit in tegenstelling van een merk als Rolex, kan je bellen tot je een ons weegt en krijg je nooit antwoord
Maar smaken verschillen en ondertussen ken ik die van Chris wel, en een ieder mag zijn mening hebben . Maar ga het niet hebben over een foto t.o.v een uurwerk. Raakt kant nog wal!
Supergaaf gedaan die rotor!
Geen idee hoe, of en waar dit inhouse caliber gemaakt wordt, en door wie.
Zal vast veel popcorn-momenten gaan opleveren.
De opmerkingen hierboven over twee van de drie eigenaren zijn beneden peil.
De beste stuurlui staan weer eens aan wal.
Gelukkig zijn het stuk voor stuk grootheden uit de Haute Horlogerie die zelf veel bereikt hebben met hun eigen wereldberoemde horlogemerken dankzij de niet aflatende stroom revolutionaire modellen en uitvoeringen zodat ze zich dit soort opmerkingen kunnen permitteren.