Christiaan van der Klaauw Only

Volgens iemand die het kan weten (CvdK :wink:) is er nooit een horloge in Joure gemaakt, dus zo erg is dat niet. De rest, mwah.

Dit inderdaad.

Maar hulde voor het sturen van de mail en fijn dat ze er op antwoorden.

4 likes

Top!
Maar Uhrteil AG is toch Andreas Strehler Linkje?
En daar gaat het toch net om dat CvdK een in-house uurwerk gebruikt van hem?
Of is een aanpassing aan de basis platine al genoeg om over een manufacture te spreken?
Of is de Strehler SA-30 een samenwerking met CvdK die,Strehler verzwijgt op zijn website?

Net zoals het “Swiss Made” label zou er een eens een consensus moeten komen over een manufacture/in-house uurwerk.
Zo is er veel te claimen natuurlijk.

1 like

Dit. Ze hadden best stoer mogen doen. Dat ze in samenwerking, desnoods met hulp van, Stehler een nieuw uurwerk hadden gemaakt. Had ik al gezegd dat het onnodig was?

Geen idee wat erin zit. Ik wil het ook niet weten.

11 likes

Blijft gewoon een prachtig merk :heart_eyes:

1 like

In dit exemplaar een super betrouwbare Seagull. Mooi om te zien dat de lijm nog steeds houdt. :ok_hand:

2 likes

Ik kan mij inderdaad nog een gecompliceerde moonphase herinneren waarbij dat minder goed gedaan was.

1 like

Mooi dat dit ook weer opgehelderd is. Fijn dat het weer goed is tussen HF en CVDK.

2 likes

O ja, goeie. Daar ga ik er zo een paar van in het blauw gooien.

Een paar oude foto’s, uurwerk prachtig bewerkt door Jochen Benzinger.

14 likes

Het verhaal van hierboven vind ik als CvdK jammer om te lezen, vooral de manier hoe nieuws of nieuwtjes soms verdraaid worden om anders over te komen. Door anderen al gezegd, maar gewoon niet nodig.
Ik blijf fan van het merk en ze maken naar mijn idee prachtige horloges en fantastische complicaties. Doe van mij heeft ook een door Benzinger bewerkte rotor en de laatste door Pim Koeslag gemaakte modificaties. Hij besteed de meeste tijd doorgaans in de winder, maar wanneer ik heb draag is het vol op genieten (en een stukje trots dat ik dat zelf met hard werken heb verdiend)



16 likes

Blijft een mooie lijn van ze, nieuwe versies zijn ook mooi maar wat mij betreft 3 á 34k te duur.
Heb ze gepast in Oudewater (die nieuwe limited kleuren), was erg onder de indruk maar niet voor 9k.

1 like

Dat is erg ruim. :see_no_evil:

2 likes

Hij is prachtig, en zijn geld meer dan waard :heart_eyes:

1 like

Ruim? De originele gingen enkele jaren geleden nieuw voor 4 á 5k. Zit geen bijzonder uurwerk in niks.

Ging me om de 34k in je zin. :wink:

2 likes

Oh crap haha zie die typo nu pas. :joy::sweat_smile::+1:

2 likes

Bij Christiaan zelf kocht je 'm voor 4000 met 18k gouden bezel.

Staal was toen nog beduidend goedkoper.

En 9k is gewoon veel teveel voor wat het is.

4 likes

Oké daar was ik niet van op de hoogte, bij de dealer waren de prijzen beduidend hoger

Haha toen heb je je bericht waarin stond dat de ander weinig tot niks van CvdK wist maar even verwijderd? :joy:

@tompj Ik heb me laten vertellen dat jij in de inmiddels beroemde e-mail bent uitgenodigd om het uurwerk in Naarden te komen inspecteren? Dat lees ik nergens terug in het relaas :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes