Christiaan van der Klaauw Only

Wat mij betreft zijn ze allemaal even schaamteloos.

2 likes

Zo is het, en zolang velen onder ons ver boven de listprijs kopen zal dit ook wel zo blijven.

Winner of the most prestigious watch prize in the world: the Grand Prix d’Horlogerie de Geneve (GPHG) Calendar & Astronomy Award in 2021 in Switzerland - the ‘Oscars’ of watchmaking. Officially listed on the ‘Haute Horlogerie’ White Paper list of the respected Fondation Haute Horlogerie (FHH) in Switzerland. Only 65 watch brands in the world can claim the respected term of ‘Haute Horlogerie’.

Dan heb je natuurlijk wel wat waar te maken.

1 like

Het zou ook kunnen dat je de commotie over

1. Bremont
  2. TAG Heuer
    hebt gemist.

Ik refereerde in het andere CvdK bericht al met een expliciete verwijzing naar Bremont. Iemand anders trok meteen de lijn door naar TAG.

Anders gezegd: de afkeuring is net zo groot.

Kleine en grote merken moeten de kluit niet belazeren.

Volgens mij hooguit bij Rolexen, AP Royal Oaks het geval… Welke uurwerkjes daarin zitten is prima bekend…

2 likes

helemaal eens! Ik typ dit zelfs met een CvdK om mijn pols :joy:

1 like

Mooi man, foto a.u.b. :sunglasses:

10 likes

TOP, en nog met de klauw! :innocent:

1 like

Het stompzinnige is: je hebt een merk dat hele bijzondere ontwikkelingen en complicaties heeft.
Zelf ontwikkeld.

Toegelaten tot de AHCI.

Meester horlogemaker aan het roer.

En dán ben je zo stom om met een hoop poeha en bombarie een zogenaamd 7 jaar lang ontwikkeld manufacture uurwerk te presenteren.

Dat enkele dagen later een verzinsel blijkt en gewoon een ingekocht uurwerk is dat ook diverse andere merken - zelfs een NL merk - gebruiken.

Het was niet nodig. Het product was genoeg.

8 likes

Hele vroege Ceres! Nice!

1 like

Het is idd stompzinnig, maar zeg dan gewoon sorry, en door toch?
Zo niet blijft het door etteren.

1 like

Als iemand sorry zegt na betrapt te zijn…
Hoe oprecht is dat dan?
Heeft men dan nog de vereiste betrouwbaarheid?
Als men er 10k+ heen moet brengen voor een product?

1 like

Die 3 van de poster moeten maar lootjes trekken. Degene met de korste offert zich op en biecht op dat hij/zij een niet zo helder moment had. Klaar, zand erover.

Gelukkig kan ik op deze niet heel veel meer afschrijven.

15 likes

Ach, beken gewoon je fout, geef de schuld aan een onderknuppel, refereer wel aan al die leuke sterretjes op de diverse onderdelen, en het is toch klaar?

p.s disclaimer : dit merk was een van de sponsers van het H/F diner tig jaar geleden :sunglasses:

1 like

Heb jij daar wijn gedronken of Kool Aid?
:stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Kool Aid,?
Die moest ik even googelen :grimacing:
C.vd.K was sponsor met een leuke deken (gewonnen door onze huis Tuinexpert) en de bubbels waren ook op hun kosten .Al met al een leuke avond.

2 likes

Alleen maar goed om juist dan ook kritisch te blijven. De hele industrie loopt over van (om)gekochte ‘influencers’, ‘journalisten’ en ‘ambassadeurs’ :man_shrugging:

3 likes

In de tussentijd…

18 likes

Ik heb dus gemaild en keurig en snel onderstaand antwoord gekregen. Ik heb gevraagd of ik dit hier mocht ‘publiceren’, en dat was okay.

Het antwoord:

[quote]
Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij waarderen het zeer, dat u ons deze vraag stelt, naar aanleiding van de gelezen beweringen/twijfels.

Om u zo compleet mogelijk te informeren heb ik bij de eigenaren Pim Koeslag en Daniël en Maria Reintjes nagevraagd hoe het precies zit;

In 2017 zijn wij wel degelijk met een partner (UhrTeil AG) begonnen om een eigen uurwerk te ontwikkelen.

Hier is door onszelf in 2018 het project (tijdelijk) gestaakt. Dit had onder andere te maken met het overlijden van een medewerker van ons, die een belangrijke rol speelde in deze samenwerking/ontwikkeling.

In de voorbije jaren heeft UhrTeil AG het uurwerk doorontwikkeld en ook aan derden beschikbaar gesteld.

Let wel, deze uurwerken zijn niet exact hetzelfde! Niet alleen de door ons ontworpen bruggen, zijn van heel ander design en vorm.

Ook komen deze bruggen op andere posities uit in de patine, wat maakt dat de lagerstenen en asjes ook op andere plekken uitkomen.

Kortom, de basis die er aan voorafgaat lijken op elkaar, maar het zijn niet dezelfde kalibers/uurwerken.

Tevens wordt het complete uurwerk door onszelf in elkaar gezet, van stenen zetten, raderen klinken tot aan de complete assemblage van het uurwerk.

De productie van de onderdelen, dat wordt inderdaad uitbesteed. Dit is dus ook niet iets waar wij geheimzinnig over doen.

Dit gebeurt natuurlijk heel vaak, daar het bijna niet mogelijk is om alle machines zelf te hebben, voor productie van alle componenten.

Daarnaast willen wij benadrukken, dat zoals wellicht al bekend is, de module die ‘bovenop’ het uurwerk komt, ook door onszelf wordt geproduceerd en ontwikkeld.

[einde quote]

Mijn conclusie van dit bericht, afgezet tegen de tekst op de website over het nieuwe uurwerk:

• Er wordt onterecht gesproken over een ‘manufacture’ uurwerk.
  • VD Klaauw beweert nergens letterlijk het uurwerk/de onderdelen zelf te produceren. De term ‘manufacture’ impliceert dit echter wel.
  • Het uurwerk is niet inhouse ontwikkeld. VD Klaauw heeft kennelijk wel een groot aandeel gehad in de ontwikkeling, die door een partnerbedrijf is gedaan en voortgezet. Uurwerk wordt door die partij ook aan anderen geleverd.
  • VD Klaauw past nog behoorlijk wat aan en assembleert het geheel wel zelf.

Net als veel horlogebedrijven worden we hier dus tenminste een beetje op het verkeerde been gezet. Dat vind ik jammer. Het eerlijke verhaal had net zoveel indruk gemaakt.

En 10 punten voor de snelle en inhoudelijke reactie van VD Klaauw.

28 likes

Duidelijk en eerlijk antwoordt lijkt mij.

1 like