Christiaan van der Klaauw Only

Eindelijk nog eens een foto in de zon :star_struck:

11 likes

4 likes

Nope…Een echt extern ingekocht uurwerk - Strehler SA 30 - en een valse claim t.a.v. 7 jaar ontwikkeling en manufacture zijn… beetje ranzig en jammer.

10 likes

Serieus? Wordt op de website met ‘grote trots’ en veel tromgeroffel aangekondigd als inhouse uurwerk….:roll_eyes:

Nou! Meteen klaar met zo’n merk.

Dikke leugens dus. Treurig.

2 likes

Erg jammer. Ze hebben er echt iets moois van gemaakt met die bruggen die eruit zien als vallende sterren. Wordt nu overschaduwd door een valse claim op in house ontwikkeling.

Beetje dom. Komt toch wel uit.

3 likes

Dit gaat heus wel aflopen met een sisser hoor, daar wordt gewoon een draai aan gegeven.

Bovendien bevinden de klanten van het merk zich niet in dit draadje. Ik denk niet dat we het in Naarden hebben laten donderen op het forum :smile:

3 likes

Yep, is echt ook wat anders dan Joure.

Zegt me beide eigenlijk weinig maar de oorsprong van het merk ligt natuurlijk in Fryslan. It giet net oan!

Ik heb een mail gestuurd naar Van der Klaauw en gevraagd hoe het zit. Ben benieuwd!

6 likes

Meten is weten Tom! Ik houd mij aanbevolen voor de reactie.

2 likes

Ik meld me als ik reactie heb!

1 like

ik vind dit lastig.

Ja, een groot deel van de CvdK klanten zal zich weinig tot niet interesseren voor een ‘inhouse manufactuur uurwerk’. Voor deze groep hoef je er dan ook geen reclame mee te maken.

De klanten voor wie het wel belangrijk is, die hebben na één keer googelen door dat het een valse claim is. Best kans dat dit een afknapper voor een aantal van deze potentiële klanten is.

Linksom of rechtom, het blijft raar dat de directie deze marketing keuze heeft gemaakt.

3 likes

Ja ja er is geen speld tussen te krijgen dat dit wel vraagt om wat opheldering. Ze lezen mee hier weet ik uit betrouwbare bron dus wordt vervolgt.

2 likes

Dan hanteren ze blijkbaar het principe: “wie geschoren wordt, moet stilzitten”…

1 like

Heel verstandig van ze :sunglasses:
En toch blijf ik het een mooi merk vinden.
Misschien gewoon een keer sorry, en doooooor!

2 likes

Een hoop spektakel over een inhouse uurwerk, wat ik sowieso al een rare naam vind. Natuurlijk dekt de vlag de lading niet, daar hebben critici gelijk in. Aan de andere kant geldt dit net zo goed voor veel andere merken, die soms nog veel prijziger zijn dan Christiaan van der Klaauw. Er zijn maar een paar merken die zich volledig manufactuur kunnen noemen. Ik vind dat van der Klaauw uurwerk overigens best mooi.

1 like

“Sorry, na 7 jaar ontwerpen hebben we per ongeluk de verkeerde tekeningen doot het kopieerapparaat gehaald…”

EEN APRIL!!!

2 likes

Ik zou eigenlijk moeten googlen, maar misschien heeft iemand hier het antwoord. Zijn er strikte voorwaarden om een uurwerk inhouse te mogen noemen?

Er wordt inderdaad continu over gelogen. En inderdaad, er zijn weinig echte manufactures. Maar met die aankondiging en tekst erbij maken ze het wel erg bont.

1 like

Het valt mij op dat als kleine merken, zoals in dit geval Christiaan van der Klaauw, met zogenaamde “inhouse uurwerken” komen critici zich gaan roeren. Maar als veel grotere merken dit net zo doen, dan hoor ik die critici niet of nauwelijks. Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat veel HF leden, waaronder critici, zelf zo’n horloge hebben en de roze wolk niet verstoord willen zien.
En bont maken de meesten het dus.

3 likes