Of andersom?
Zeg jij het maar. Ik begreep dat de huidige eigenaren heel wat jaren geleden bij Christiaan hebben aangeklopt met een idee en dat dit het toen is geworden. Ik laat mij graag verbeteren want ik weet het dus niet zeker. Ik vond het wel een prachtig horloge.
Ik had er gister eentje in mijn hand die 32.5k kostte.
Behalve de benzinger-guilloche was deze nog ‘kaler’ geconfigureerd dan mijn oude. Ik begreep er weinig van
Het wachten is nu op een echt Klaauw manufactuur uurwerk.
Ik ben trouwens met name liefhebber van de Klaauw horloges met uniek(e) Klaauw complicatie(s)
Nee, zou juist mager zijn
Absurde prijs voor een gouden Valjoux 7751, al heeft een Benzinger rotor en plaat wel effect op de prijs.
Ik heb weleens met Van der Klaauw zelf gesproken en hij vertelde me dat hij van een kastmaker (jaren geleden gehoord en ik weet bij god niet meer welke kastmaker) het model kreeg. Dat was dus géén eigen ontwerp.
Die kastjes bestelde hij per 100 en hij had ze niet genummerd. Vervolgens monteerde hij een 7751 met leuke afwerking, kocht plaatjes in of liet Benzinger die (op bestelling) guillocheren en hop, in de verkoop.
Het model is bepaald niet nieuw en de kans dat een of ander pvd zwart horloge de basis was lijkt mij nihil.
CvdK was alleen bezig met zijn eigen merk en niet met andere merken. Het was in oorsprong ook een klokkenmaker.
Ga dit merk steeds meer waarderen mede door “het verhaal erachter” laatst ook eentje gepast en erg onder de indruk van het vakmanschap
Kasten kwamen van Schauer.
In de 70’er jaren adverteerde Van der Klaauw wekelijks in de Telegraaf met z’n Friese staartklokken
Gisteren op bezoek geweest bij CvdK om een nieuwe sluiting op te halen voor een kennis. Daar kennis gemaakt met Pim Koeslag, de nieuwe aanwinst in de dagelijkse leiding van CvdK. Ontzettend sympathieke vent met een mooi verhaal.
Ons bezoek was nog in Heerenveen, maar Pim vertelde dat ze hopen eind oktober intrek te nemen in de nieuwe vestiging in het Arsenaal in Naarden. Wil nog niks verklappen, maar afgaande op de plannen moet dat echt een prachtige plek worden.
Ik had al een zwak voor CvdK, maar na het bezoek is dit alleen maar groter geworden. Wat een leuk merk en wat een vakmanschap. Tot slot nog even staan kwijlen bij de Eise Eisinga planetarium die klaarstond om opgehaald te worden door de nieuwe eigenaar. Wat een beauty zeg😍
Begin jaren 90 bij Cristiaan van der Klaauw aan het werk geweest (als loodgieter).Wat een aardige man,heeft mij toen ook het 1 en ander verteld over zijn horloge en hoe hij die had gemaakt (ik zou niet meer weten wat hij allemaal gezegd heeft),hij had net een prestigieuze prijs hiervoor gekregen en vertelde natuurlijk vol trots hierover.
Er stond bij de ingang een klok de Planeto Astrolabium en ik stootte deze bijna van zijn sokkel af, van der Klaauw kon hier gelukkig wel om lachen.
Helaas liggen de prijzen van deze horloge’s buiten mijn budget/range anders had ik het wel geweten,wat zijn dit toch een prachtige kunstwerken.
Leuk om mee te maken
Ziet er wel geweldig mooi uit
Het is ook wel een uurwerk wat bij hun modules hoort vind ik.
In de eerste jaren gebruikten ze een Glashutte Original caliber 39 als motor. Daarna zijn ze op eta overgestapt. Hun modules verdienen iets specialers als aandrijving dan een eta werkje.
Ik ben wel benieuwd hoe die prijs ervan doorberekend wordt in de prijzen van hun bestaande modellen met dit nieuwe caliber. Het ziet er allemaal mooi afgewerkt uit op foto’s.