Christiaan van der Klaauw Only

Deze logeert hier nu even.
18k roségouden bezel, stalen kast.

De achterkant met gepersonaliseerde rotor (door Benzinger gemaakt) kan ik helaas niet tonen i.v.m. op de persoon herleidbare gegevens.

Nummer 69 (volledig in staal) is eigendom van een bekende van me.
Die heeft geen secondewijzer.
Het desbetreffende nummer is bewust gekozen.

9 likes

16 likes

Welke naam draagt dit model, als ik vragen mag ?

Het is de Orion CK3

2 likes

Orion CK inderdaad.
En dan zeer gepersonaliseerd met custom gouden plaat, rosegouden lunette en custom Benzinger-rotor.

Met de oude vouwsluiting.

5 likes

Hoi
Eindelijk kan ik hier ook posten :slight_smile:
Hypernova sinds vandaag.

32 likes

Prachtig, een horloge om trots op te zijn

1 like

IK heb er ook een paar: een Ariadne met een bijzondere rotor, een oude gouden Real Moon met een echt bijzondere 3D Maan complicatie (met ca 21?? verschillende posities), een Mondial CK2 en een Planetarium. Aangezien ze meestal in het donker vertoeven, mogen de eerste twee naar een nieuwe eigenaar

13 likes

Lekkere liefhebbers collectie :ok_hand:t5:

Wat er in de rotor verwerkt zit is dat altijd echt goud of verguld?

Ik denk dat het echt goud is (niet 100% zeker)

Ik heb als eerste de Mondial CK2 gekocht, maar mijn echte grail is een Astrolabium met een voor Nederland bedoelde wijzerplaat. De Astrolabium op Chrono24 is dat helaas niet.
Ik ben bereid enkele van de horloges te verkopen om het doel van de Astrolabium dichterbij te brengen

2 likes

De rotor is inderdaad van echt goud gemaakt. Hij draait door het hogere gewicht een stuk beter. Dat was duidelijk te merken toen ik bij die van mij de standaard stalen rotor had laten vervangen door een gouden.

7 likes

Ligt eraan.

Bij Benzinger kun je een customized volgouden rotor laten maken (loopt gewoon via CvdK, ik heb 2 familieleden die dit hebben laten doen).
Standaard is het een vergulde/gerhodineerde zwaar metalen gewicht. Exacte details heb ik niet.

1 like

Dit deel van de rotor bedoel ik ?

2 likes

Gewoon de rotor, ja.

Meestal is het buitendeel van het rotorgewicht van een zwaar metaal (JLC Master bijv. 22 karaat goud) en het deel rond de bevestiging van een regulier materiaal.
Dat kan allemaal op tig manieren met verguldsel en rhodineren worden opgeleukt.

Ook andere materialen kunnen decoratief worden gebruikt. In de rotor van mijn Perrelet zit zelfs saffierglas.

Mijn CvdK Ariadne heeft dezelfde rotor btw.

1 like

Oké duidelijk

1 like

Ik kwam vanmorgen toevallig een artikel tegen in Tubantia en ook deze site heeft er melding van gemaakt: Pim Koeslag heeft een meerderheidsbelang in CvdK genomen. Geen onbekende in de horlogewereld (én Nederlandse roots). Benieuwd wat het gaat brengen.

Artikel : https://www.dejuwelier.biz/nl/nieuws/08-06-2022-pim-koeslag-neemt-een-meerderheidsbelang-in-christiaan-van-der-klaauw-astronomical-watches/

4 likes

Bedankt voor het delen.

Interessant artikel. Die mijnheer Koeslag heeft maar liefst 30 kalibers ontwikkeld in 20 jaar tijd.

2 likes

jeetje, die zit er op man.

maar een wat slanker uurwerk zou wel super vet zijn!

3 likes

Een voorloper en inspirator van wat later de Ariadne werd als ik het tenminste goed heb begrepen. Dit is #1.

10 likes