Christiaan vd Klaauw

Prachtig! Ook mooie kunst op de achtergrond!

En foto’s uploaden lukt? :thumbsup:

Wat is een masterchief horloge?

1 like

Een horloge vd meester zelf… in dit geval CVDK

1 like

Correct, perfect verwoordt.

oh oke :slight_smile: en hoe weet je dan dat het door hem zelf gemaakt is? staat dat dan ergens op de kast of zo?

Check het verhaal achter CVDK, hij is ooit begonnen in zijn eigen huis. Nu is hij met pensioen en is het overgenomen door volgens mij Daniel en nog iemand. Ik weet er ook niet alles van. Hij hij is begonnen met gewoon grote klokken, wel allemaal met een astrologisch inzicht. Er is in Friesland een planetarium waar ze gebruik maken van zijn techniek volgens mij.

1 like

Ken het verhaal een beetje, maar zeker niet alle ins and outs… maar was gewoon een vraag uit interesse, hoe weet je dat de meester hem zelf gemaakt heeft…

Ik begrijp je punt. Er zijn mensen die een horloge hebben wat echt specifiek door hem zelf is gemaakt. Ik weet niet of hij nu zelf ook nog meewerkt, maar volgens mij niet. Wat ik al eerder zei, de nieuwe eigenaren hebben een duidelijke koers gekozen en veranderingen aangebracht. Het astrologische stuk, is en blijft uniek en van CVDK eigen. Patek heeft volgens mij ook een planetarium, maar die vragen er meer dan een ton voor:p CVDK ‘maar’ 30/40.000

1 like

Van Patek?

Daarbij, is het dan nog appels/peren. Vind de versie van Van Cleef & Arpels ook erg geslaagd.

3 likes

Even een kleine correctie , in Franeker staat het oudste werkende planetarium ter wereld en daar heeft hij (en ik ook :wink:) zijn passie voor astrologie ontwikkeld.

https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiXufSAx8vXAhXJ0xoKHcTPCsIQFggoMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.planetarium-friesland.nl%2F&usg=AOvVaw3AcU0e1uz6e_4101OyRvpK

3 likes

Check!

Bidle, jij hebt toch ook een?

prachtig ding he. Ik heb de kans gehad om deze bij de van cleef&arpels in Dubai rond mijn pols te hebben. Echt een prachtig stukje vakmanschap.

1 like

Waanzinnig artistiek gemaakt.

En? Hoe beviel dat, kwa gevoel, uitstraling, zwaarte etcetera.

Ik heb er niet zo heel veel van onthouden. Ik was toen, wat 3 jaar gelden was, niet echt bezig met uurwerken. Hij was te groot voor mijn pols. (wat ik nu weet is een 42 mm al vrij groot). Ik vond het als 17 jarige jongen natuurlijk een prachtervaring en was helemaal in mijn nopjes. Wat ik mij herinner is dat het een vrij zwaar horloge was en ja, qua uitstraling iets wat men zeker zou willen hebben. De verkoopster hield mij de hele tijd in de gaten dat ik nergens tegenbotste. Maar het was een superervaring en hoop dat ik dat nog eens mag doen.

1 like

Nog een plaatje van mijn bezoek aan CvdK. (in 2008)
De baas in actie om mij een nog andere klok te verkopen… :wink:
(geintje natuurlijk, maar mooi om de passie van die man te zien)

8 likes

Nou begrijp ik uw vraag pas, sorry.
Bandje is idd origineel v.d.K
In de beginperiode waren er idd veel verschillen in de kleuren van wijzers, platen etc.

p.s. mooi blauw is ook niet lelijk :innocent:

3 likes

Mondial CK2 , Real Moon, Planetarium, Ariadne, wie biedt er meer …

Ik ben totaal verslaafd

2 likes

CvdK?
Ik zou er nog niet dood mee willen gevonden worden.
Echte onvervalste ouwe l*llen shit.
Mooi gemaakt en misschien dito techniek maar…no thanks.
Zo, dat weten we dan ook weer :relieved:
Next…

1 like