Christopher Ward C8 Pilot

Na veel gelezen te hebben hier op het forum (ik droom er zelfs over :wink: ) toch maar eventjes een berichtje durven te wagen :slight_smile:

Het liefste zou ik een Tag kopen of een Panerai, maar goed, aangezien dit nog even een aantal jaren kwijlen blijft (net vader geworden, huis gekocht etc.) heb ik me eens verdiept in de altenatieven. (kan een 2 jaar oude nette carrera kopen voor 1000,-) Helaas is dat nog steeds boven budget op dit moment, want ik vind het een mooie prijs.

Ik ben aan het twijfelen geslagen tussen een Precista PRS-5 of de Italian, een Andre Belfort de Ab-3410 of de Christopher Ward C8 Pilot.

Na veel lezen en wikken en wegen heb ik de keuze gemaakt voor de Christopher Ward… Eigenlijk om voornaamste reden dat deze een ETA 2824-2 uurwerk bevat, 60 dagen geen gezeik niet goed terugstuur garantie heeft EN boevendien 5 (!) jaar garantie geeft.
Oh, ik vind hem natuurlijk ook heel mooi :wink:
Ik heb hem ook zojuist besteld, maar natuurlijk slaat de twijfel toe.
Had ik voor dat geld (300,-) ook een Hamilton kunnen kopen en was dat beter geweest :stuck_out_tongue:
En is er iets bekend over de Andre Belfort klokjes?

ik zal zodra hij binnen is foto’s posten van het verpakkingsmateriaal etc.
ik zie jullie mening graag tegemoet…

Welkom CW,

Lijkt me een hele goede en logische keuze die je hebt gemaakt. Christopher Ward heeft een prima reputatie en biedt inderdaad nogal wat garanties voor de koper. Helemaal top als het model aanspreekt en het binnen je budget valt.
Laat maar komen die foto’s :)-D

Mijn beste,

Ik ben het volkomen met je eens Tobias.
Christopher Ward heeft zich de afgelopen jaren met verve bewezen op het gebied van een goede prijs / kwaliteit verhouding. Voort vind ik de Christopher Ward horloges er ook qua design buitengewoon fraai uitzien.

Overigens van harte welkom CW.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Welkom CW, juist door dit forum ben ik ook bekend geworden met Christopher Ward, ze hebben een gevarieerde en betaalbare collectie, ik heb er (nog) geen maar persoonlijk vind ik de C600 wel cool, de groene of blauwe versie, maar ja, ik heb een lichte voorkeur voor duikers, anyway, volgens mij ben je nu al fan, gezien je nickname;)

Bedankt voor jullie warme welkom :slight_smile:
ik zag nergens verder een “stel je voor” topic :slight_smile: dus dat heb ik ook niet gedaan!
Het doet me goed te lezen dat ik een goede keuze gemaakt heb !
Beetje fan ben ik idd al wel ja, vind het ook echt mooie klokjes, tenminste op de site te zien!

Duikers genieten niet echt mijn voorkeur op panerai na dan, maar das geen traditionele duiker…
fliegers wel :slight_smile: ben ook wel echt Breitling Navitimer gek…
ik houd er wel van, dat protserige :wink: Ik moet wel, ben italiaan!!

Ben juist weer wel een duikers-fan en (nog) niet helemaal weg van vliegers. Beginnetje is er met een paar drukke Citizens. Maar ik wil er eerst meer gevoel gaan hebben voordat ik aan een Breitling ofzo begin.

Ach, smaken verschillen. Ben blij dat jij je er lekker bij voelt. Hopelijk bevalt ie je! Anders moet je maar je naam veranderen :wink:

P.S. Hamilton bevalt me prima!

LOL, nou zo lekker voel ik me er nu ook weer niet bij, ik vraag immers hier naar bevestiging :wink:
Ik hoop ook dat hij bevalt inderdaad, tijd zal het leren, ergens volgende week komt hij binnen en dan kan ik gaan genieten.
horloge dat ik nu heb is een Seiko Kenetic uit 2001. Die wil ik eigenlijk even laten polijsten (glas en kast) als deze binnen is. Hij ziet er niet meer uit!
Toen is de horlogemania ook een beetje begonnen… Alleen nooit echt doorgezet.
Nu ben ik toch echt van plan om horloges als sieraad te gebruiken, dus is dit mijn vervroegde goede voornemen voor 2010 :slight_smile:

ik heb zelf een CW (C5 malvern automatic aviater ltd) en ik denk dat je aangenaam verrast zult zijn als je de doos volgende week open doet…
mijn ervaring is dat ze er in het echt beter uitzien als op foto’s.
ik heb uren zitten kijken naar het detailwerk en hoe mooi het horloge afgewerkt is.

ik vind het voor mijzelf een beetje vreemd om meerdere horloges van hetzelfde merk te hebben (mijn afwijking), anders had ik intussen ook al een C8 gehad.

heel veel plezier ermee!

mark

En is er iets bekend over de Andre Belfort klokjes?

Plakmerk. Dat zou de verkeerde keuze zijn geweest.

Haha! Plakmerk ook, eigenlijk zie je dat ook wel aan de site en de verschafte
informatie daarop! Nou, maar goed dat ik me wat verder verdiept heb.
En die precista klokjes? Ik ben daar wel van gecharmeerd
omdat ik beetje panerai fan ben.

Maar de kwaliteit van de precistas?

Voor de toekomst handig te weten hè;)

Van wat ik op de diverse fora heb gelezen heeft Precista een prima reputatie (maar heb ze zelf nog nooit in levende lijve gezien). Je kunt ook hier de zoekfunctie gebruiken en je zult het e.e.a. tegen komen.

hij is vandaag binnen gekomen!! Woohoooooooo
helaas is mijn vriendin thuis, die die zit er nu mee te spelen :wink:
ik moet nog anderhalf uur geduld hebben.

CW Schreef:

hij is vandaag binnen gekomen!! Woohoooooooo
helaas is mijn vriendin thuis, die die zit er nu
mee te spelen :wink:
ik moet nog anderhalf uur geduld hebben.

In anderhalf uur kan ze toch ook meteen een foto maken? :smiley:

LOL, dat klopt, uploaden posten op een forum…
hmmpf, ze is best technisch maar nee… dat gaat niet lukken in 1,5 uur dan :stuck_out_tongue:
Daarnaast wil ik mijn C8 zelf fotograferen :slight_smile:

Ben benieuwd naar de foto’s en dan vooral de wristshot.

Hier dan mijn eerste review! Helaas zonder foto’s maar die volgen morgen :slight_smile:

Na precies 1 week na het plaatsen van mijn bestelling op www.christopherward.co.uk stond gisteren de postbode voor mijn deur met mijn nieuwe CW C8.
Na het eerste doosje geopend te hebben en de persoonlijk aangeschreven brief doorgelezen te hebben kon ik de fraai met leder afgewerkte houten doos eens op mijn gemak bekijken.
Chapeau, ziet er magnifiek uit, zeer chique classy uitstraling!

Na het openen van de doos staat de C8 tevreden op zijn met satijn gevoerde kussentje.
De gehele binnenkant is overigens voorzien van een mooie bekleding van satijn.

De C8 is super afgewerkt, ik heb geen oneffenheden oid kunnen ontdekken en de band is supersoepel met een schitterende vlindersluiting.

De kast is van mooi geborsteld stainless steel en compleet antimagnetisch.

Ook al is hij 44mm en dus best groot, oogt de C8 een stuk kleiner dan hij in werkelijkheid is.
Waarschijnlijk omdat hij maar 9,7mm dik is? Ideaal omdat hij hierdoor perfect onder je overhemden past!

Op de achterkant vind je een mooie tekening van een WW2 spitfire vleugel met waar normaal gesproken de britse insignia zit een kijkgaatje waar vanuit je het ETA 2824-2 uurwerk kunt aanschouwen.

De face, achter het ontspiegeld saffier glas is super afgewerkt en de luminova doet zijn werk goed :slight_smile:

Vooral het blauwe bolletje met rode kern op de secondenwijzer, ook weer het insignia, maakt de klok een originele verschijning.

Al met al kan ik wel stellen dat ik voor 300,- een schitterend horloge in mijn bezit heb en zeker ook in de toekomst nog wel een CW aan mijn horlogecollectie toe ga voegen!

Mooie review. We willen natuurlijk wel zsm foto’s zien!
Ik vind CW een erg goed merk, toch best ondergewaardeerd.
Mooie kwaliteitshorloges en ze hebben een ontzettende goede service.

Dat je er een houten doosje bijkrijgt! Toen ik mijn C3GWT kocht kreeg ik daar een soort van kunststof/rubber achtig doosje bij :

Joh, is dat al lang geleden dat je die besteld hebt??
CW is inderdaad redelijk ondergewaardeerd…
alleen de 60 dagen zonder gezeik geld terug en 60 maanden volledige garantie al…
Waar zie je die verder nog?
ik geloof niet dat je op een TH van 3000,- 5 jaar garantie krijgt?
maar ik kan me vergissen!

hierbij de link naar alle foto’s van mijn nieuwe aanwinst!!!
En hieronder de in mijn ogen mooiste:

Vergeef me dat sommige beetje blauwig zijn, mijn WB stond niet goed :frowning:

Gefeliciteerd! dit is een erg mooie, opvallende flieger. veel draagplezier :)-D