Eens! Ik vind hem op het eerste oog heel tof. Van dichtbij een hele mooie dial, maar van veraf om de pols oogt het wat druk, rommelig, onoverzichtelijk…
Klopt,vooral wat rommelig,teveel hoekjes en kantjes.
Maar misschien moeten we er even aan wennen
Kroonbescherming is wel geslaagd,normaal wil ik die er niet op hebben
De donkerblauwe vind ik denk ik het meest geslaagd, dan valt de drukte op de wijzerplaat niet zo op. Maar misschien valt het in het echt met wat minder harde belichting wel iets mee
Moet een beetje aan Czapek denken.
Een beetje hè.
Niet verkeerd.
En 9,95 mm dun is knap met een doorzichtvenster.
@Fate_Amenable_To_Change let u op? Wellicht is 40mm diameter wat fors, maar wel heerlijk dun.
Ik vind ze heel mooi. Jammer dat de titanium versies allemaal fume dial hebben met felle kleuren. Ik had graag set compleet gemaakt: staal, rubber, brons en titanium. Ga nu toch voor staal en waarschijnlijk grijs. Heb al teveel blauw en beide tinten is het “net” niet voor mij.
Alles wat ik wilde. Dun, vlinder sluiting, leuke dial. Gave afwerking en max 40mm.
Die wordt 100% besteld.
Ik vind het een mooi ding, formaat lijkt ook goed. Ook de wijzerplaat lijkt me leuk gedaan.
Het lijkt me wel dat ze hier wat inspiratie hebben gevonden…
Wel een slimme zet denk ik om te gaan voor een selita om zo een scherpe prijs te kunnen zetten. iets meer dan een prx, maar nog dicht genoeg bij de prijs van een prx om de 2 te vergelijken bij een mogelijke aanschaf.
Enkel de crownguards, daar moet ik precies even aan wennen,… maar ik zou hem eens in 't echt moeten zien.
ik ben al enkele maanden aan 't rondkijken voor een zenith defy classic (blauwe plaat, titanium…) , maar mogelijk moet ik deze toch ook eens bekijken
Ik ga het bijna een hommage noemen… Zelfs de datevenster staat op hetzelfde getal als bij de Czapek
even nog een linkje naar Fratello met enkele mooie foto’s:
Cward, Czapek, zelfde de naam komt overeen. Als ze dat nou op de plaat hadden gezet was het bijna een 1op1 hommage
Ik vind 'm best gaaf. Vooral de witte en donkerblauwe. Goed dun in elk geval!
En dezelfde dubbele index markering op 12… Ze doen er niet geheimzinnig over inderdaad.
Ik moet er nog is goed naar kijken, bij sommige kleuren komt het inderdaad nogal druk over.
De titanium blauwe lijkt mij hier dan een goede balans in te hebben
Ziet er prima uit! ik weet alleen nu al dat 40mm voor mij te groot zal zijn, net als de Tissot PRX 40mm dat is. Die integrated bracelets vallen nou eenmaal groter. Had top geweest in 38mm !
Ze zijn mooi, maar wellicht teveel details. En die indexen daar is ook niet iedereen gek op. Dan vind ik dat bij de Seiko sharp edges mooier gedaan, zowel de indexen als de wijzerplaat.
De band van de CW ziet er wel subliem uit, en de kast is erg dun.
De C63 Sealander van 39mm heeft een lug to lug van 45.8mm, dus effectief 46mm. Dan nog de mannelijke end-links van de stalen band erbij is is nog 4mm per kant. Dus die is in feite 46,5mm l2l. Deze is dan iets groter. Die lug bedoelen ze vast het uitstekende deel. dus de link gaat al omlaag. Ik denk dat het vanaf 16cm pols wel te doen is. De kast ziet er kleiner uit dan de 40mm PRX.
CW introduceert The Twelve en de site van Czapek gaat plots wel heel erg traag. Hoe zou dat komen?
Oude server
Jazeker. Ik vind het horloge an sich geslaagd, maar de vraag is of de wereld echt nog een PRX/Laureato/Defy/RoyalOak/Aikon/Ingéneur/Tsutoya/Oysterquartz/222/Tonda/Nautilus/BigBang/Overseas/AlpineEagle look-a-like nodig heeft. Geïntegreerde stalen sporthorloges zijn eigenlijk net als Marvel films: Ik vond ze 15 releases geleden ook al dodelijk saai worden.
Ik was van meet af aan al geen enorme fan van geïntegreerde stalen sporthorloges, maar de wildgroei aan merken die dezelfde shizzle de markt op smijten met minimale design-tintjes om het allemaal nipt buiten de evidente rip-off te houden maakt me gewoon stalen-sporthorloge-moe.
Toegegeven, met een dikte van 9,95mm doen ze het bij CW dus inderdaad beter dan 90% van het umfeld. Ik ben het erg vaak niet met Lex Stolk eens, maar hier schrijft hij waarheden als koeien:
Ik ben strenger. Ik vind dat een stalen sporthorloge zonder verdere complicaties altijd onder de 10mm moet zitten. Dat CW merken als IWC en co fijntjes laat zien hoe je een dunne kast ontwerpt is mooi. De enigen die eigenlijk een aardiger kast ontwerpen zijn inderdaad Chopard en Parmigiani Fleurier. En, en dit is een beetje een dark horse:
Helaas gaat de Yema Wristmaster ten onder aan:
- Lullige naam
- Nog lulliger font op de wijzerplaat
- Een zeikerige bezel
Want zeg nou zelf, dat ze voor de gelegenheid een micro-rotor uurwerk ontwikkelden wat maar 3,7mm dik is, dat is toch prachtig?
Ik moet er wel bij zeggen dat je je achter de oren moet krabben wanneer je een micro-rotor uurwerk ontwerpt wat eigenlijk gewoon dikker is dan een standaard Nomos Neomatik 3001 uurwerk met een simpele rotor op de achterkant. Nomos doet dat in 3,2mm. Voor minder geld.
Terug naar CW: Het font op de sluiting is vokking fantastisch. Echt mooi strak, geen gelul. De wijzerplaat is erg tof. En ze hebben een titanium uitvoering.
Eerlijk is eerlijk, als ik er één moest kopen, en ik had geen Tonda Rattrapante GMT geld, dan zou het de CW worden. Chapeau.