Even op moeten zoeken, maar al had ik het geld dan zou ik hem niet willen. Horloges waarbij de achterkant 10x mooier is dan de voorkant -waar je het meeste naar kijkt- ga ik geen doekoe aan spenderen.
Niet verkeerd, alleen heb ik daarbij het gevoel dat de band en kast van hele verschillende merken/ontwerpers zijn. Past voor mij totaal niet bij elkaar. Maar smaken verschillen.
On topic: nog maar eens wat opties naast elkaar zetten, en wellicht iets bestellen. CW XII, Tissot PRX powermatic en Seiko SPB305. In lichtblauw dan wel.
Stel dat het een CW wordt: ik meen me te herinneren dat het een stuk scheelt om in GBP te bestellen in plaats van in eypo’s. Werkt dat ook met bankbetaling, of alleen met PayPal of creditcard?
Die onderschat je. Hun guilloche patronen zijn super cool. Maar OK, minimalisme is niet voor iedereen.
Ik zou dat gelul gewoon achterwege laten. CW regelt de invoer en belasting wanneer je iets bestelt wat naar Europa moet, en het feit dat GBP vs Euro een betekenis had stamt volgens mij nog van voor de brexit-tijd. Als je een CW wilt kopen, zet de teller op EU / Euro’s, en betaal gewoon wat ze vragen.
Nee.
Neen.
Van die horloges zeker de beste optie. Naast een “gewone” sharp Edge zou ik de Seiko verkiezen, maar de extra dikke met de tierelantijntjes op de wijzerplaat doet het voor mij minder goed dan deze CW.
Komt er toch nog een bij het topic passend advies uit rollen.
Voor mij lijkt het er op alsof je drie verschillende belastingtarieven ziet staan. Aangezien ik me niet voor kan stellen dat Christopher Ward de belasting-verschillen aftikt, heb ik het vermoeden dat je zelf de BTW aan de deur mag aftikken, maar ik laat me daar graag in corrigeren.
Het verbaast mij wel dat CW na de Bel Canto (die ondanks verwijzingen naar Mb&f best origineel is) is gegaan voor het nabootsen van een Czapek.
Best een cool ding hoor, maar met de dubbele index op 12 uur en de naam ‘Glacier blue’ voor de wijzerplaat vind ik het behoorlijk in de richting van een hommage geduwd worden.
En toch werkt het zo. Web-platforms kunnen daarvoor kiezen, en bieden hun klanten een compleet ontzorgde aankoop-beleving. Dat er binnen de EU nogal wat verschil zit in tarieven, is een kwestie bij de prijsstelling uitgaan van een gemiddeld tarief.
Ideaal voor klanten dus.
Mogelijk dat de horloges in euro’s daarom ook hoger zijn geprijsd. Velen buiten het VK zullen er niet aan denken om de instelling op ponden te zetten.
Moet zeggen dat ik het compleet eens ben met alles wat je zegt. Ben ook niet persee fan van alle geïntegreerde stalen sporthorloges, maar denk wel dat ik zo verliefd zou kunnen worden als ik de juiste zou hebben.
Terwijl ik dit schrijf besef ik welke mij verliefd heeft doen raken en ik elke dag zou willen dragen. Die wijzerplaat en band zijn geweldig, zelfs op deze slechte foto
Tja, ik sta gecorrigeerd. Ik had echt niet gedacht dat CW die hit zou nemen, maar dat ze het zo doen siert ze wel, want het is een mooi stukje klantgericht denken. Eerlijk gezegd was mijn ene interactie met de klantendienst van CW wel in lijn met die notie, dat was ook meer dan prima.