Christopher Ward only (Deel 1)

Hahaha ja klopt! Ben niet zo’n ster in foto’s maken, vandaar dat ik ook even een video heb geplaatst!

1 like

Helemaal eens met dat de video 1000x beter is dan foto’s.
Dit is :heart_eyes:

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst.

1 like

Heel heel gaaf! Wat is jouw polsomtrek?

1 like

Ik hoop rond de 11 centimeter anders is de taper van de band, of beter gezegd het gebrek daaraan, veel te kort. Lijkt wel een buddha to buddha.

1 like

Heel mooi en de blauwe plaat spreekt me erg aan. In de aangekondigde 36mm zou het voor mijn pols heel interessant zijn!

1 like

Erg mooi op de video! Band is fenomenaal zo te zien.

1 like

Rond 16,5cm, band heeft 14 uitneembare schakels. Ik heb er 7 tussenuit gehaald.

Ja, band is echt heel erg gaaf gedaan! Maar vermoedelijk is het wel een krassen magneet.

1 like

20 likes

Zo mooi, kan niet wachten op mijn Glacial Blue variant!! Schiet op Juni.

2 likes

Ja, de Glacial zag er ook echt puik uit op YouTube! Ik ben ook wel benieuwd hoe de Ti dials zometeen uitzien.
Ach we zitten al op tweederde van mei he! :smirk:

Het lijkt erop dat ik een probleem heb met het binnenwerk van m’n C65 Dartmouth. De rotor klinkt opeens een stuk luider en handmatig opwinden gaat erg stroef. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Geen ervaring mee, maar dat klinkt niet goed. Zou hem niet meer dragen en contact opnemen met CW. Zij geven 5 jaar garantie op de uurwerken, dus deze moet nog garantie hebben (C65 is pas recenter gelanceerd toch?)

1 like

Ik heb ondertussen wat opzoekwerk verricht en blijkbaar is dit een relatief vaak voorkomend probleem bij Selita SW-200’s en ETA 2824 binnenwerken. Ik ga CW eens een mailtje sturen gezien deze inderdaad nog onder garantie valt.

Hopelijk doen ze er niet moeilijk over. Want blijkbaar hebben mensen al de feedback gehad dat het horloge gewoon gedragen kan worden en daarom geen reparatie nodig heeft…

Heb je er een datum voor?

Het was 29-02-2024 maar kreeg recent een e-mail dat het waarschijnlijk eerder wordt.

Zie net deze vergelijking voorbij komen, aanzienlijk minder taper maar niet veel breder bij de sluiting. Vind de prx zo wel heel breed bij de kast

9 likes

zo naast elkaar lijkt de Tissot de ruwe versie van de CW.

De Twelve is zeker een mooi afgewerkt horloge en weer een top product van CW. Ik heb de PRX (quartz) al en ga ondanks ik groot fan ben van CW deze juist niet ruilen voor de Twelve.

Ik vindt de PRX juist meer rust uitstralen. Al die verschillende afwerkingen en facetten van de Twelve zijn subliem uitgewerkt maar maken mij enorm onrustig. Het is allemaal net iets te veel tierelantijn voor mijn smaak.

Maar dat is natuurlijk heel subjectief allemaal :slight_smile:

5 likes

Helemaal mee eens, ben zowel een CW als een Tissot fan, maar ik zou van deze twee ook voor de PRX gaan; de twelve is voor mij echt te veel van het goede.

2 likes