Christopher Ward only (Deel 1)

Ik vind ‘the twelve’ gewoon een schaamteloze kopie van de Czapek. Prijs/kwaliteit is hij mogelijk zelfs beter dan de Antarctique, maar ik hou er gewoon niet van om zo exact iets na te maken. Zelfs de wijzerplaatnaam hetzelfde noemen vind ik gewoon misplaatste arrogante. CW beweert overigens dat dit horloge beter is afgewerkt dan de nieuwe IWC Ingenieur.

Dan, als je het anders bekijkt: als CW voor dit bedrag zo’n afwerking kan bieden, hoe jammer is het dan dat ze zo identiek een Antarctique zijn gaan nabootsen? Slechts een klein beetje meer een eigen smoel en het was in mijn beleving meer te prijzen geweest.

Maargoed, ik ben ook eigenlijk maar een CW-noob en slechts door de Bel Canto aangetrokken tot het merk. Als je kwaad zou willen zou je dat ook een MB&f-clone kunnen noemen.

Ik heb begrepen dat de ontwerper van de Czapek nu hoofdontwerper is bij CW. Heb verder geen mening over of het kopiëren/homage dan goed of fout is, maar dan heb je wel mogelijk een beeld van waarom er de “inspiratie” is :slight_smile:

Weet niet waar je dat gevonden hebt; de lichtblauwe wijzerplaat heet bij CW “Glacier Blue” :thinking:

Voor zover ik het begreep lag dit ontwerp al langer in de pijplijn sinds 2017. De Antarctique is dus een kopie :rofl: :popcorn: :beer:

1 like

Bron?

Zo heet hij bij Czapek toch ook? Ik snap je niet.

1 like

Sorry, mijn fout; verkeerd gekeken :grimacing:

1 like

Ik heb geen tijd om te kijken maar mocht het onverhoopt andersom zijn, wat ik mij niet kan voorstellen, dan moet Czapek daarvoor natuurlijk op de brandstapel, of beter gezegd Adrian Buchman. De waarheid zal zoals altijd wel een nuance zijn.

Heb het nog niet helemaal bekeken, maar volgens mij zegt hij iets in de trant van “we denken al een jaar of vijf over ons eigen model van een sporthorloge met geïntegreerde bracelet”. Dat vind ik iets anders dan dit ontwerp zit al vijf jaar in de pijplijn.

Heb nu het hele filmpje gezien. Interviewer noemt de gelijkenis met Czapek, maar stelt er dan, een beetje laf, geen vraag over. Geïnterviewde gaat er niet op in. Is het een filmpje van CW vanwege de lancering van het model?

Evengoed: een aantrekkelijk model.

2 likes

13 likes

:rofl:

1 like

Zelfde ontwerper dus (of in het team).
Met logischerwijze een zelfde designtaal?
Je kan het geen copie noemen van de czapek, wel veel overeenkomsten op eerste gezicht maar op de crownguards na is alles anders als je goed kijkt.
Een hommage is het ook niet.

Dat dit al sinds 2017 id pijplijn zat zegt niks. Misschien zat CW vast tot de ontwerper v czapek kwam en dacht “ik heb hier nog iets vers in geheugen, ga op zelfde elan door maar met genoeg verschillen”

Toont eerder aan dat de ontwerper geen Genie is zoals Genta die wel 3 verschillende ontwerpen kon maken voor 3 merken, allemaal anders en toch duidelijk Genta.

De CW toont minder verfijnd dan de czapek.

Interessant horloge voor de prijs! Benieuwd of t comfortabel is, niet makkelijk op integrated en single links?
Want je mag zeggen wat je wil over de antarctique, ding zat verdomd comfortabel hoor bij t passen.

2 likes

Bel Canto! Maar wil je hier aub een scherpe foto van scoren, wat een fenomenale collectie dit!

1 like

Wat een collectie inderdaad.
Ik heb die allemaal eens opgezocht. Google Lens is your best friend… :face_with_monocle:
Bel Canto is het kleine zusje in dit gezelschap…

Een paar screenshots

3 likes

Check hoe lang die lugs van de Tissot zijn. Daarom draagt de CW veel beter.

1 like

Top :heart_eyes:

16 likes

@vierport ik ben ze gretig aan het verspreiden en ze vallen goed in de smaak :joy:

1 like

Haha
Humor toch!

Ja, zeker. Ik hou wel van een beetje banter.

1 like