vandaag is deze aan de beurt
Mooie band bij deze Abyss… Is geen stock bandje toch?
heb deze van BOL
Siliconen Horlogeband - Arc Band - Sport Waterdicht - Voor Seiko Skx modellen - Seiko… | bol.com
denk ome Ali maar wel een mooi badje
Staat je goed en een mooie kleur
GADA-watch: C60 Trident pro of C63 Sealander?
Binnenkort wil ik graag het horloge kopen “dat al mijn andere horloges overbodig maakt”. Heb de afgelopen paar jaar best wat aankoopjes gedaan, maar allemaal entry-level en mid tier dingen als Glycine, Tissot, Seiko en dergelijke. De enige wat meer high end die ik had (Nomos) heb ik vorig jaar verkocht omdat ik hem nooit meer droeg en hij nog best wat op bleek te brengen. Nu wil ik dus een horloge voor elke dag met als eisen
-Echt goede kwaliteit.
-Hoog afwerkingsniveau.
-Zeer goede afleesbaarheid, dus eenvoudige dial-layout en niet te druk; om dezelfde reden ook geen GMT of chronograaf.
-Fatsoenlijk waterdicht in verband met hobbies (roeien en onstuimige jachthond die gek is op water).
-Comfortabel: stalen band met on the fly micro adjustment of iets nato-achtigs. Moet in elk geval goed tegen water kunnen.
-Budget max. rond de 1.200 pietermannen.
Nou dacht ik dat ik er bijna uit was en zat ik te twijfelen tussen twee Duitse horloges (Damasko en Hanhart Pioneer One). Ook de nieuwe Yema Urban Field kwam nog even langs, maar die vind ik bij nader inzien denk ik toch te “dressy”. Maar, je raadt het al, sinds enige tijd zie ik ook reviews van Christopher Ward voorbij komen, en twee modellen voldoen volgens mij op alle punten aan mijn verlanglijstje en spreken me qua design en afwerking erg aan.
Dat betreft de C63 Sealander 39mm en de C60 Trident pro 40mm, allebei in het wit en op de stalen band. Ik vind ze eigenlijk allebei even mooi, maar heb het idee dat de C63 wat veelzijdiger is (meer GADA, zeg maar), terwijl me het voordeel van de C60 juist lijkt dat het minder krasgevoelig is. Tenminste, dat is mijn eigen ervaring met duikers (zeker met saffier bezel), dat je minder snel krassen krijgt.
Twijfel, twijfel. Ze lijken eigenlijk erg op elkaar. Gelukkig nog geen haast om te beslissen. Maar zit er wat in wat ik zeg? Is één van deze twee mijn ideale GADA-watch?
Ik bied heel kort even de suggestie, overweeg ook Maen in dit verhaal! Ook echt een leuk merk, microbrand tot op zekere hoogte, leuke horloge, (soort van) Nederlandse roots, en (terecht) groeiend in populariteit.
Ik raad geen specifiek model aan, maar neem eens een kijkje. Wellicht zie je ineens iets leuks.
Excuus, want it op het CW forum. Nu daar over door!
Bedankt voor de suggestie, ik ken Maen en heb er wel eens met een schuin oog naar gekeken. Maar de enige die ik er echt uit vind springen is de Manhattan en die heeft een “integrated bracelet”, voor wat ik nu zoek vind ik dat een groot nadeel. De Hudson 38 vind ik ook wel aardig, maar toch meer “generiek microbrand-achtig” zal ik maar zeggen, dan vind ik de kast van de CW er toch echt uit springen qua ontwerp en afwerking. Senks enniewee natuurlijk.
Beide heb ik al vaker dan 1x in de winkelmand gehad maar nog nooit de trekker overgehaald. Want ik heb al 2 CW’s
Allebei zijn fantastisch, hoewel op zwarte wijzerplaat ze beter afleesbaar zijn.
Edit: geen GMT okay, dan wordt de C63 wel erg anoniem imho
De C60 Trident Pro 300 op staal is mijn go to en moet mijzelf “dwingen” om een ander om te doen. Zit gewoon heerlijk rond de pols, oogt mooi en goed leesbaar op de witte plaat.
C63 vs C60 is dan meer kwestie van smaak, als je voor de witte plaat gaat vind ik de zwarte bezel bij de C60 Pro het net wat mooier.
C63 is wat mij betreft een meer veelzijdig horloge dan de C60. Ik draag eigenlijk geen ander horloge meer sinds ik de C63 heb en wissel bijna dagelijks tussen staal, leder en hybrid rubber band. Het is met alle banden een mooie set die vrijwel altijd bij de gelegenheid past.
Ik heb de consort bracelet inmiddels wel omgeruild voor de bader bracelet (met snelle micro adjustment), draagt een stuk beter en is makkelijker op maat te maken door micro en aanwezige halve schakel.
Wat maakt de C63 veelzijdiger dan de C60?
Heb ook de Bader bracelet die draag ik toch liever dan de tide strap.
Hier (dus) 2 x een C63 en met de micro adjustment band echt heerlijk.
Ik vind de 63 wat dressier dan de 60 al staat die ook op de wenslijst om af te wisselen. Denk dat je aan beide geen buil kan vallen en is het een smaak ding
Is heel persoonlijk natuurlijk maar de gladde bezel maakt dat ik hem prima onder een overhemd kan dragen. Kan met de C60 natuurlijk ook maar is naar mijn idee minder mooi. Daarnaast de combinatie met andere banden; de C63 lijkt wel met ieder type band goed te staan en daarmee in mijn ogen meer veelzijdig.
Volgens mij is ervaring over het algemeen dat je juist bij CW enorme kwaliteit krijgt voor het bedrag wat je ervoor betaald. Dat is ook zeker mijn ervaring.
Ik heb zowel de C60 als de C63 en beide zijn zeker GADA horloges. Ik denk dat de C63 net iets meer GADA is in mijn optiek.
Ik heb 4 CW watches… send help!.. Van alle 4 draag ik mn C63 GMT het meeste… Dat is toch mijn Go-to.
De anderen zijn een C60 Atoll, een Dune en een Twelve 40mm… allemaal ook geen kattenpis en TOCH, die witte wijzerplaat GMT op staal… past overal bij. GADA.
Ik zou zeggen gezien de 39mm en iets minder “tooly” uitstraling de C63 Sealander! In mijn ogen net een iets breder inzetbaar horloge dan de C60.
Dat laatste bedacht ik dus ook en ik heb al een stel duikers (een Glycine combat sub, wat Seiko duikers en nog wat van het betere chinese spul), dus vandaar dat ik iok geen duikers in mijn short listje had staan, maar als ik dan het contrast zie tussen die gitzwarte saffier bezel en de witte plaat vind ik dat toch ook weer mooi…