Christopher Ward only (Deel 1)

C60 Pro 300 is erg mooi in wit/zwart… tijdloos en zeker met die stalen binnenring is erg erg mooi. Heb je misschien ook naar de Atoll White Shark gekeken? relief bezel en iets speelser.

Dank je, ik heb even gekeken. Ik vind denk ik toch de witte C63 en C60 mooier. Saaier misschien inderdaad, maar van die twee ben ik wel meer overtuigd dat ik ze over een jaar nog steeds geweldig vind.

Zouden ze bij CW ook overwegen een verbeterd binnenwerk in een C63 te steken als je er 30 afneemt? :smiley:
het is te zeggen, wat mij toch tegenhoud bij de C63 is dat deze uitgerust is met de standaard SW200 -> tot +/- 15 tot 30 sec /dag
en dat hij maar 38h power reserve heeft.
Cosc model met 50-ish uur power reserve en ze mogen er zelfs wat meer voor vragen maar ik zou overstag gaan!

Ja hoor, dat is zeker mogelijk. Vraag de custom/maatwerk afdeling en er gaat een wereld voor je open.

Grappige is dat mijn C65-Trident,met Sellita uurwerk,het meest nauwkeurig loopt van al m’n horloges.
Ik heb ‘m ruim 3 jaar en loopt altijd strak 0,vraag me niet hoe het kan :man_shrugging::crossed_fingers:t2:
M’n veelvoudig duurdere Breitling loopt +3 sec/dag :thinking:

Daarbij is de kastvorm van de C65 next level :flushed:

9 likes

Mijn twee toppers, de C 60 pro 600 in 38mm en de C 63 Sealander in 39mm

4 likes

Heel erg bedankt allemaal voor jullie antwoorden. Mooi om te zien hoeveel overtuiging hier zit over de kwaliteit van dit merk. Tot dusver neig ik het meest naar de witte C63 Sealander op de “bader” stalen band. Saaier volgens sommigen, maar ik houd van eenvoudige ontwerpen en ik vind het model gewoon echt prachtig. Als het een CW wordt, dan wordt het denk ik deze. Mogelijke concurrenten zijn nog de Damasko DS30 (als je het over eenvoudig ontwerp hebt, dat is pas echt “form follows function”) en de Hanhart Pioneer one in het wit.

3 likes

Die van mij loopt op de timegrapher +5 per dag. Dus staar je niet blind op die getallen :slight_smile:.

1 like

Ik heb een paar horloges met dit uurwerk en nog nooit afwijkingen van meer dan pak hem beet 5 seconden per dag meegemaakt. En mijn strakst lopende horloge heeft een Seiko NH38, loopt plus één seconde per dag sinds ik hem heb, dat verwacht je ook niet. Vergelijkbaar met de Powermatic80 van mijn Tissot PRX, dat als nauwkeurig bekend staat. De waarden zijn de maximale toleranties hè, in de praktijk valt het meestal erg mee en desnoods is dit uurwerk ook eenvoudig en nauwkeurig na te reguleren.

Het zwakke punt van de Selita sw200 is in mijn ervaring het hand winding mechanisme, dat is gevoelig. Lopen doen ze keurig. Voor mij is het uurwerk niet echt een voordeel maar zeker ook geen nadeel.

Nope
Nope
Nope

Patina op brons is niet voor mij… dus wekelijkse tandpasta beurt erover en weer shiny :upside_down_face:

10 likes

Je bedoeld die rotor spin bij handopwinden? Ja sommige hebben er last van… schijnt simpele fix te zijn in die dekplaat met radarwielen voor automatisch winden te zijn… voor de rest is het echt een makkelijk te onderhouden werkpaard uurwerk wat jaren en jaren trouwe dienst kan doen…

1 like

Is er niet een of andere clear coating die je erover kan spuiten ofzo?

De charme is natuurlijk de patina, maar ze zouden eens een legering moeten maken die dat niet doet. En ja je kan dan natuurlijk voor goud gaan dan maar dat is weer zo kostbaar.

Mijn Hamilton bronze heeft een speciale legering die minder snel patina genereerd. Dat zie ik wel terug in de ontwikkeling moet ik zeggen.

Jij hebt waarschijnlijk Alu-bronze, dat patineert inderdaad veel minder snel. Ik heb nog geen opties gevonden die dit goed tegen kunnen gaan… en 1x in de zoveel weken ff door de hand met de tandenborstel blijft het horloge ook mooi schoon van…

En ruikt lekker fris🥳

Die rotor spin is nog tot daaraan toe, maar als er tandjes van het tandrad breken waar de stift van de kroon op aangrijpt wordt het vervelender. Handmatig opwinden blokkeert dan maar ook blijven die tandjes ergens in de kast slingeren waar geen lekker idee is. Gemakkelijk te repareren allemaal maar kost je ook weer een extra service beurt om die tandjes eruit te zoeken. Heb dat laatst aan de hand gehad, keurig opgelost door mede-forumlid en horlogemaker Toke. Heb toen wat zitten googlen en problemen met de handpwinding komen bij dit uurwerk blijkbaar wel vaker voor. Ter voorkoming was de tip van Toke om alleen een paar slagen op te winden als het uurwerk stil staat om hem aan de gang te krijgen en verder de automaat zijn werk te laten doen.

Voor de rest zijn mijn ervaringen met dit uurwerk echt prima hoor.

Heel mooi, zo’n full bronze horloge.:ok_hand:
Al dikwijls getwijfeld :sweat_smile:

Weet je wat ik ambieer… Let effe niet op mijn vreselijke fotoshop skills. Maar een 40mm Atoll case met zwarte C60 Trident wijzerplaat.

Check dit:

1 like

Even 30 man zien te charteren en je eigen custom laten maken :wink: :grin:

2 likes

Bespoke is minimaal 20… zouden er meer gekken zijn?!?

2 likes

Oh meevaller, 20 stuks maar :laughing:
Je weet nooit, je kunt het altijd proberen.
Ik doe niet mee :innocent:

Of je koopt een zwarte C60 en een Atoll; swapt de bezels en verkoopt die Atoll met zwarte bezel weer door. Je schrijft dan waarschijnlijk flink af op die Atoll maar wel veel minder werk dan 20 man charteren.

1 like