Ultieme doktershorloge
Even iets heel anders: de C5 Malvern 595. Ik heb hem in juni van vorig jaar van @Motormuis overgenomen en ik vind het nog steeds een prachtig horloge. Het verbaast me dat ik in dit hele topic - als ik tenminste goed gezocht heb - geen enkele andere 595 ben tegengekomen.
Ik hoop nl. nog eens eenzelfde met de witte (of opaline) wijzerplaat te vinden. Ik heb de vraag ook al in de rubriek “gezocht” gesteld, maar hier maak ik misschien meer kans. Zijn er CW-liefhebbers die desondanks van hun Malvern 595 af willen? Ruilen met mijn grijze kan evt. ook.
Ik vind het een mooi horloge maar het is mij veel te clean. En ik denk dat dat voor veel horlogeliefhebbers geldt; die hebben graag wat meer spektakel om de pols.
Zelf meende ik overigens ooit dat ik ook een cleane dresser in de collectie moest hebben, maar ik draag ze in de praktijk helemaal nooit, ben er na een paar minuten om de pols op uitgekeken. Dus zoiets denk ik niet dat ik ooit nog kopen zal. Ook niet als er weet ik wat voor merk op staat.
Maar evenwel veel plezier met deze strakke CW en succes met de zoektocht naar de witte
Nu nog de vraag of iemand weet waarom de eerste 5 lumebolletjes een andere kleur hebben. Wellicht een bepaalde duikfunctionaliteit? Er zijn ook wel duikers waarvan de eerste 20 minuten van de bezel een andere kleur hebben
Mooi voorbeeld van hoe smaken kunnen verschillen. (Geldt ook voor de reactie van @RickyG6).
Overigens, ‘wat voor merk erop staat’: ik kijk ook weleens naar een JLC Master Ultrathin en een Vacheron Constantin Patrimoine. Die hebben dezelfde minimalistische wijzerplaat. Aangezien die in een iets andere prijsklasse vallen, vind ik het bijzonder knap van CW dat ze deze Malvern gemaakt hebben, en dan ook nog eens met een mooi Peseux-uurwerk erin.
Nogmaals, je moet ervan houden!
Absoluut een kwestie van smaak. Die jlc master ultrathin vind ik trouwens wel fraai, maar dan wel minimaal met maanfase en een donkere wijzerplaat. Zelfde geldt voor de VC Patrimony Traditionele, minimaal met subseconde en een grijze wijzerplaat.
Maar dan nog zou ik voor dat bedrag veel eerder een fraaie chrono kiezen
Op hun site nog niks van te zien maar op instagram wel: een sneak preview van een nieuwe COSC certified duiker met, kennelijk, een bijzondere dial!
Meer nieuws per 26-8!
Zag hem ook langskomen, ben benieuwd
Al denk ik niet dat ik direct mijn COSC duiker ga inruilen
Ben benieuwd waar ze mee komen,de Sealander GMT heb ik al op de korrel,ff wachten tot 26-08 wat dit gaat worden
Heren.
Ik ga weer een nieuwe Chr Ward kopen.
Heb al een voorkeur maar wacht even nog tot vrijdag .
Tot die tijd struin ik de site lekker af of ik wat mooiers tref.
Aanraders vanuit jullie kant??
Wat heb je al aan CW in je collectie ?
Waar zit je zelf überhaupt aan te denken?
Niks. Die ik heb verlaat het nest voor vernieuwing .
Ik heb echt geen ruimte meer over.
Laat ik even in het midden, veel leuker.
Roep maar wat je doet aanraden, vind veel mooi.
Wil wel iets op staal
Haha, precies deze twee ja. Die tweede komt hier ook.