Christopher Ward only (Deel 1)

Dat is wel heel netjes.

Ik vind dit serieus gaaf spul wat ze nu weer maken tov die hommages van de laatste tijd.

:ok_hand:t2:

1 like

Erg gaaf gedaan. Indrukwekkend.

Het zijn wel vakidioten bij CW… heel indrukwekkend. Ik verbaas me nog steeds iedere dag over mijn sealander. De afwerking is zo goed!

3 likes

Niet zo kil hè @VriesKou :rofl:
Maar ik ben het wel met je eens. Het is technisch en voor het geld best een leuk ding, maar de lol van dat getingel ieder uur gaat er snel af. In de jaren ‘80 (…) hadden de meeste digitale horloge’s ook zo’n hourly chime en als het dan het hele uur was hoorde je bij veel mensen een piepje. Tot de lol eraf was.

ennnnnn, uitverkocht…

1 like

Wow :astonished:

Zeer terecht dat het snel is gegaan!

Sellita is ook swiss made :wink:

1 like

ETA wil volgens mij (bijna) niet meer buiten de Swatch group leveren. Dus bijna iedereen is nu aangewezen op clones. Dus SW-200 en andere variaties op hetzelfde thema.

Al die clones zijn trouwens werkpaarden en qua onderhoud onderdelen uitwisselbaar…

2 likes

Bovendien zijn zijn bijna alle eta’s tegenwoordig van die powermatic 80 uurwerken met 21.600 bph; sellita’s zijn nog lekker ouderwets 28.800 bph :sunglasses:

1 like

Helemaal waar! Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar de SW uurwerken. Ik heb die drang om bph in te leveren ten gunste van de powerreserve persoonlijk nooit begrepen. Als je ze naast elkaar houd ga ik me altijd ergeren aan de onrustige sweep van een 21bph.

2 likes

Precies, en die 80 uur maakt voor mij ook helemaal niks uit. Ik heb zoveel horloges dat ze toch altijd stil staan als ik ze weer pak. Dan moet de gangreserve wel minstens een maand of twee zijn ofzo :smile:

4 likes

Volgens mij zit ik wel richting het dubbele, maar daar zit ook het nodige tussen wat ik niet of nauwelijks draag (zakhorloges etc.) :blush:

1 like

Dit zou mijn ‘one watch’ kunnen zijn. Doet alles wat ik wil😀

10 likes

:blue_heart:

8 likes

Watchfinder video met mooie macroshots van de Bel Canto. Hij is er ook erg van onder de indruk iig.

Legt ook mooi de nadruk op het feit dat CW echt hoge kwaliteit horloges levert tegen een hele goede prijs. Dat ervaar ik ook met die in mijn collectie.

4 likes

Inmiddels ook in het groen uitgebracht en ook alweer uitverkocht :grimacing:

1 like

Helemaal terecht! Ik denk dat dit horloge in de horlogewereld echt een bommetje legt qua wat een kwalitatief hoog horloge kan kosten!

Inderdaad. Ook mooi:

7 likes

6 likes