Klopt, Zwitserland is geen EU. Dus een warehouse in bijvoorbeeld Duitsland of Nederland neerzetten inderdaad.
Of misschien kan dat ook wel alleen op papier; wellicht kun je ook wel horloges in de UK verzamelen in een apart EU warehouse door ze niet in te klaren.
Ja ik kan me goed voorstellen dat ze zoiets gaan doen! Maar komen er ook niet een soort ‘handelsverdragen’ tussen de EU en UK waardoor we alsnog geen import duties hoeven te betalen?
Ik snap de achtergrond wel; met de extra GMT ring op de wijzerplaat kun je weer een normale duikbezel met minuten gebruiken en is het weer een echte duiker.
Ik kwam deze een tijdje geleden tegen op de interwebz.
Een soort omega seamaster 300 hommage.
Dit kon mij aardig bekoren.
De Christopher Ward C65 Dartmouth
Heb ook enkele keren naar de blauwe versie gekeken, lijkt me een zeer goed afgewerkt horloge met een erg comfortabele band en maat. Zeker voor zo’n 1000 euro met een chronometer gecertificeerd uurwerk is hij erg lekker!
Dit is de 38mm versie. Ik ben er ook erg blij mee, want de keuze van duikers onder de 40mm blijft gering en deze heeft genoeg eigen identiteit naast de vele andere hommage opties in deze categorie. Het enige nadeel voor mij zijn de scherpe randen van de kast vooral tussen de lugs, waardoor deze al menig lederen band heeft beschadigd. Het enige wat er naar mijn mening goed op past naast de oem stalen band zijn nato en rubberen banden.