Christopher Ward only (Deel 2)

Ik vraag me af of ze het zelf nog wel snappen (…). Ik kreeg vandaag reactie op mijn klachtenmail over die onjuiste opslag ten opzichte van de prijs op de website. Volgens die reactie zou de prijs in GBP en EURO all inclusive zijn. Maar ik kom in GBP ruim 123 pond hoger uit dan de prijs op de website. Ik heb er nog 1 mail aan gewaagd, en staat me het antwoord niet aan, dan houden ze hem maar. Koop ik wel een mooie King Seiko in Japan, die zijn tenminste duidelijk over prijzen en bijkomende kosten.
Op deze manier gaan ze klanten verliezen. Hoe help je jezelf om zeep….

2 likes

Dat bedraagt bij invoer in de EU een percentage met een maximum van €0,80 (zegge 80 cents) voor automatische horloges van onedele metalen, dus dat kan de genoemde verschillen nooi tverklaren. Blijft een vreemd verhaal zo.

Nog geen antwoord van de klantendienst.

Wat die Tax betreft, ik vermoed wel dat een deel van het prijsverschil te wijten kan zijn aan de VAT in UK (20%) versus die in NL of BE (21%).
Ik denk dus dat de website prijs op basis van de VAT in UK is. Maar het ganse verhaal klopt nog steeds niet, want dat kan die 14,43€ niet exact verklaren…

Hi Wim,

ik heb interesse in uw navitimer alleen weet niet hoe ik u moet bereiken. ben hier nieuw?

@wimm5

Kijk hoe CW werkt: prijs vóór en ná mij mail (zit 2 dagen tussen):

De prijs van 29 april lijkt weer wel te kloppen, want GBP 276,82 = precies het NL btwbedrag van 21% over (GBP 1.595,00 -/- 276,82). Met andere woorden: had ik de 27e de trekker overgehaald, had ik GBP 122,43 méér betaald oftewel € 138,87 (…). Ik hou niet van dit soort praktijken, dus laat CW links liggen, net zoals ze rijden :innocent:

4 likes

Dit is heel vreemd gelopen dan.
Links is opgeteld een juist bedrag onder streep → 1717,43
Rechts telt niet op, anders zou dat 1871,82 geweest moeten zijn. dus het subtotaal van 1595,= is incl btw zoals jij had uitgerekend. En de customs duty is nu weg rechts.

1 like

Daarom vermoed ik ook dat er iets in hun systeem niet goed was ingesteld. Anders kun je voor hetzelfde product met dezelfde bestemming nooit zo’n prijsverschil krijgen.

Als je dan echt de exacte btw/invoerrechten per land wilt doorberekenen, kun je volgens mij beter een prijslijstje erbij zetten per land. Net zoals je bij kleding vaak ziet. Ik zou kijken naar welke landen ik de meeste omzet zou hebben en daar een gemiddeld btw tarief voor aanhouden en dat als vaste prijs voor heel de EU aanhouden. Veel duidelijker. En voor de een wellicht wat gunstiger dan voor de ander. Maar dat is het gevolg van 1 Europa dat helemaal niet 1 is(…).en hadden ze maar niet uit de EU moeten stappen :stuck_out_tongue:

Waarom schrijf je dan?

Ze hebben toch een prima reputatie? Fouten maken kan altijd. Crux is hoe je ermee omgaat als winkel wat mij betreft.

1 like

Omdat ik in de 2 reacties van CW geen eenduidige uitleg kreeg over prijsverschil. En nu snap ik waarom. Het was niet goed, maar geef dat dan gewoon aan.

2 likes

:+1:

7 likes

Warm weer dus lekker op de MN strap!

9 likes

Ik mag hier ook weer posten :tada:

21 likes

Je was me voor :sob:, maar gefeliciteerd en dibs :face_with_peeking_eye::blush:

1 like

Te lang getwijfeld? Hij is echt top!

De Bel Canto en Loco hebben luxere sluitingen op respectievelijk de consort bracelet en de rubber band (zie foto’s). Denken jullie dat we deze sluitingen ook op de minder high-end modellen zullen zien?

2 likes

:crystal_ball:

Ik vrees het niet; want die reguliere sluitingen zijn al dikke prima.

gefeliciteerd en welkom bij de club; welk kleurtje en maat is dit?

1 like