Christopher Ward only (Deel 2)

7 likes

De Sealander dragonfly is binnen.

De kleur is echt niet goed vast te leggen. Het is meer groen in het echt. Ben er nog niet over uit of ik hem mooier dan mijn witte ga vinden.

7 likes

Nou CW maakt er anders ook een potje van met hun banden. Bevestiging met schroef, dubbele schroeven of pin and collar en dat bij dezelfde modellen door elkaar zonder enige.logica. dusss

Gewoon in de stickers ontvangen. Grote blij :blue_heart:

21 likes

Och ja die dubbele schroeven, dat had ik mentaal geblocked, wat een gedoe was dat om de band te resizen… Met die andere schroeven of pins heb ik geen ervaring.

1 like

Ik blijf mijn geld zetten op een textured dial Dune V2 zoals de limited met wat andere kleuren en lume.

7 likes

Ik heb het zelf niet bedacht omdat ik niet zoveel CW horloges heb gehad, maar dat kwam ter sprake bij A blog to Watch review van de C65 Elite;
My other issue is with the screws used. I had been under the impression that the Bader bracelet used screw links, which are by far the easiest and are certainly secure enough (I rejoiced about this in my review of the most recent iteration of the Trident Pro). Instead, what I encountered when I went to size the bracelet on the C65 Super Compressor Elite was a pin and collar system, my old nemesis. These are doubtless the most secure option for links, but they are also a severe pain in the ass, and one I think simply isn’t worth it. So, I went digging: why did CW change back? It turns out it didn’t. The reality is far more horrifying: Christopher Ward, on the same bracelet, across three materials and two sizes, uses three different methods of securing the links. The brand utilizes pin and collar, screw pins, and dual screw pins. And there doesn’t seem to be any rhyme or reason. Some divers have screw pins while others use pin and collar, and the bracelet for the 36mm C63 Sealander uses dual screw pins! I beg for some consistency, Christopher!

Net als met hun logo: zo veranderlijk als het weer.

Ze gebruiken het door elkaar omdat de stock nu eenmaal eerst op moet.

De evolutie is van pin/collar naar heel kort dubbele schroeven naar gewone schroeven gegaan.

Je ziet dat nu ook bij de opgelegde logo’s. Je kan een witte sealander kopen met een geprint logo terwijl een zwarte een opgelegd logo heeft bij wijze van spreken. Dat is gewoon de stock opmaken.

Ik weet het nog niet zo net. Ze noemen het niet voor niets ‘shifting sands’… En dat in combinatie met een animatie van stuivend zand op Instagram doet mij denken dat ze wat fijn, los zand op de dial kwakken. En dat je dan kan schudden voor speciale effecten.

1 like

Haha ja dat zou wat zijn zeg! Of een hologram print die beweegt als je het horloge op en neer doet.

image

1 like

Mijn glazen bol had het goed hoor!

Ben zelf blij met de oude versie. Alleen het weglaten van de date is wel een goede stap!

image

En een nieuwe GMT kleurstelling:

12 likes

Niet slecht, vind mijn brons/groen nog steeds mooier en die datum vind ik juist een toevoeging; maar met een drukkere wijzerplaat is hij wel schoner/beter leesbaar zonder.

Zie trouwens ook dat ze zijn afgestapt van de trident op de secondewijzer.

Ik gok dat dit het begin van het einde is van de trident. Zelf altijd fan geweest van dit element. Maar ik lees dat mensen dit over het algemeen lelijk vinden.

Goeie stap. Ik heb nog niks groens :wink:

Dial :+1::+1::+1:
Geen datum :+1::+1:
Geen hooivork :+1:

Als de bracelet van mijn Dune erop past, zou ik zomaar eens…

Die Dune blijft een model dat ik niet begrijp; grote lumebollen en geen duikbezel. Net als een Tudor BB, yuk :face_vomiting:
Maar dat zal een kwestie van smaak zijn :grin:

Haha, ja kan ik wel begrijpen. Maar ik draag ook gewoon een leren band op mijn duiker als ik daar zin in heb :sweat_smile:

1 like

Moet eerlijk bekennen dat ik de structuur wel erg druk vindt ogen. Ben benieuwd hoe het in het echt is, maar ik had een meer subtiele look als die van de geliefde addiesdive mooien gevonden denk ik. De structuur van de Dune doet me denken aan een gerimpelde huid als je een dag lang in een zwembad hebt gehangen ofzo.

image

2 likes

Wat te denken van mijn inmiddels ex Mido die vandaag naar een nieuwe eigenaar gaat:

4 likes

Hands-on video

1 like

Ik vind ze zeer geslaagd. Vooral de bronzen varaint vind ik leuk, maar met bronzen metalen band vind ik het wel weer heel brons :sweat_smile::sweat_smile: