Christopher Ward only (Deel 2)

Dankjewel. Draagt hij groter of kleiner dan een gangbare van 40mm (een gewone ronde met L2L van pakweg 45/46mm) ?

1 like

Mijn pols meet 17,3cm en de 40mm draagt uitstekend. De lug2lug is dan ook maar 44,5mm volgens CW zelf. De lug2lug van de 38mm uitvoering is 43,3mm.

Als voorbeeld, dit is de 40mm

6 likes

Hangt er vanaf, een duiker 40mm draagt kleiner omdat de wijzerplaat kleiner is door de duikring etc. eromheen. Deze heeft verhoudingsgewijs veel wijzerplaat waardoor hij groter oogt. qua fysieke afmetingen zal hij iets kleiner zijn.

1 like

6 likes

Had ik deze nou gewoon gemist? Of is ie stilletjes toegevoegd??

image

Helaas enkel 42mm

3 likes

Die bestaat nu al een tijdje. Helaas alleen 42 idd. Hij is er ook in het blauw.

2 likes

Bestaat al tijdje.
Ik heb de variant met blauwe wijzerplaat.

1 like

ja deze had ik gezien, mooi ook!

1 like

Oh oh oh wat draagt ie lekker!

10 likes

9 likes

8 likes

8 likes

Goedemorgen!

Ik dacht het vraag het eerst even hier i.p.v meteen een nieuw topic te openen;

Ik ben van plan een C63 GMT met witte plaat aan de collectie toe te voegen. Iemand hier in bezit van de 36mm? Hoe draagt deze en welk formaat pols heb je?

Ik heb zowel 39 als 36mm in de huidige collectie. Beiden dragen fijn. De 39mm is een duiker met bezel. De 36mm is een field watch met smooth bezel zonder cijfers. Polsmaat 16,5 à 17cm.

Door de witte plaat ben ik “bang” dat deze te groot oogt. Verschillende reviews zeggen dat deze daardoor eerder als 41-42mm draagt.

De 36mm is mijn ogen wel beter in proportie:

Fratello Watches

Ik lees verschillende dingen over verkapte prijzen en taxen. Op de website van CW staat deze aan €1.365,00. Als ik deze aan de winkelmand toevoeg staat er ook €236,90 aan Tax maar blijft het totaal €1.365,00… Zit de tax dan al verrekend in het totaalbedrag of komt deze er dan toch bij bij het effectieve afrekenen? Is het nog steeds voordeliger om in Ponden af te rekenen en is dit makkelijk via PayPal?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de 39mm en mijn pols is 16,5cm. Heb wel redelijk platte polsen dus dat scheelt wel gok ik. Heb hem vandaag niet om maar een paar plaatjes uit de oude doos voor de beeldvorming.

Heb in ponden betaald en dat scheelde wel iets, geen extra kosten met invoer betaald etc.

Succes met de keuze.

3 likes

Hier een 38 met zwarte ring (op een 18cm pols)…

Bedankt!
Valt op het eerste zicht wel mee.

1ste foto is prima!
3de foto toont dan weer wat groter (in mijn ogen).

Foto’s zijn nooit hetzelfde als zelf passen maar geeft toch al een prima beeld, waarvoor dank.

Eerst gaan passen is in dit geval niet zo makkelijk :face_with_peeking_eye: en ben beetje bang een verkeerde keuze te maken.

Waar woon je? Ik woon in Friesland en je mag altijd komen passen. Ik heb de 39mm in witte wijzerplaat. Hij valt echt niet groter dan wat hij is. De stalen band heeft wel ‘mannelijke’ endlinks. Oftewel het middelste stuk wat vast zit aan de lugs steekt uit, daardoor is zijn effectieve lug-to-lug wat langer. Draagt heel goed op alles vanaf 16cm pols. Wil je liever een wat bescheidenere look zou je de 36mm kunnen pakken maar het hoeft echt niet.

1 like

Hier zie je dat een 39 wit horloge zonder duikbezel wel groter kan ogen dan een zwarte 40mm duiker. Maar de 39 is denk ik voor een all-round sporthorloge echt wel mooi vanaf 16cm pols.

1 like

Ongeveer 290km en 3u15 min enkele rit van Friesland :innocent:

Dit apprecieer ik enorm. Gezien de afstand best een roadtrip, maar je weet nooit :face_with_hand_over_mouth::stuck_out_tongue_winking_eye:.

Is al fijn om te lezen!

Inderdaad. Komt ook nog regelmatig terug in de reviews. Hier een filmpje waar de maat vergeleken wordt met een 42mm Rolex Explorer II: Klik!

Bedankt alvast voor de reacties tot zover!

Zelf heb ik de zwarte GMT in 36mm en een witte c63 gehad in 39mm.
Ik heb 16,5 cm polsen en de witte oogde te groot naar mijn mening. Mede door de male endlinks.
Lichte wijzerplaten ogen imho altijd wat groter, zeker bij niet duikers.

1 like