Christopher Ward only (Deel 2)

New 660

6.6mm

18 likes

Gisteren en vanmorgen, deze pink CW :ok_hand:

12 likes

Mooie maat geworden met 38mm. En die dikte van maar 6.6mm bizar dun.
Ik vind deze zeer geslaagd.

14 likes

De steeds zeldzamer wordende Antroposcene!
Verkopen of houden?

7 likes

Erg mooi maar €1805,- zonder het GBP trucje is wel echt heftig. Gewoon ruim 450 duurder dan de automaat… En het is niet dat er nu een extreem duur uurwerk in is gezet.

3 likes

Wauw, ze beginnen zich wel steeds meer premium prijzen aan te meten zeg :astonished:
En dan ook nog niet eens in titanium. Verder vind ik het ontbreken van een secondewijzer wel echt een minpunt. Ik snap het in verband met de dikte, maar een toolwatch hoort m.i. een secondewijzer op.

1 like

Die missende secondewijzer was me nog niet opgevallen :sweat_smile: maar daar kan ik wel mee leven.

Waar ik niet mee kan leven is dat je gewoon weet dat dit een extreem afschrijving kanon gaat worden en ze over een half jaar/ jaar in de sale voor 1300-1400 euro aangeboden gaan worden als nearly new. En dan zwijg ik maar even over de waarde op de tweedehands markt…

De kosten voor productie zijn echt niet zoveel hoger dan de automaat versie dus ik begrijp de prijsbepaling gewoon niet.

Ik draag mijn CW63 met veel comfort en plezier maar soms zijn ze bij CW de weg een beetje kwijt

3 likes

Inderdaad; de verhouding met de automaat is helemaal zoek. Misschien dat ze net als allerlei andere fabrikanten het prijspeil stapsgewijs aan het opkrikken zijn? Je zag het ook al bij de Lumière; die is ook gewoon 70% duurder dan z’n voorganger.

De Trident Reef daarentegen is gewoon nog ouderwets scherp geprijsd.

2 likes

beetje octo meets VC222 meets typisch CW twelve. Geen secondenwijzer, handwinder, superduperdun. leuk. als hij als goldplated o.i.d. was uitgebracht wellicht wel overwogen.

1 like

Gold plated zou hij die 1800 euro ook wel waard zijn :grin:

Vooral dit.

1 like

Ze maken mooie dingen, maar de feel is er een beetje uit voor mij. Ook door de vaak gebrekkige dienst na verkoop.

Ik neem aan dat je het over de Twelve 660 hebt: Volgens mij is nu juist het punt dat dit geen toolwatch is, of iig niet als zodanig bedoeld. Vandaar de dunne kast en het ontbreken van de secondewijzer.

Maar duur is-ie inderdaad. Ik mis de tijd dat je met een kortingsvoucher voor ~600 eur een CW kon kopen. Heb er zelf 3 uit die tijd. Nu zit ik af en toe naar een trident pro 300 te kijken maar dan zit je zo al op een eurootje of 1000. Net niet grappig meer.

3 likes

Een stalen horloge op bracelet is in mijn ogen altijd een toolwatch. Maar dat is voer voor eindeloze discussie :grin:

Dat is idd een erg stevige prijs voor een CW.
Maar ik vind deze er wel erg leuk uit zien :grinning:

Voor zover ik op de foto’s kan zien gaat het wel niet zomaar om een standaard SW-210-1. Het uurwerk is blijkbaar onder handen genomen door dezelfde partners die ook onderdelen vervaardigen voor de Bel Canto binnenwerken. Afwerking is gewijzigd en er zijn platen vervangen door custom exemplaren. Dat komt bovenop de al wat hogere aanschafprijs van de SW-210-1 zelf ten opzichte van de automatische versies. Of dat voor potentiële klanten belangrijk genoeg is om de meerprijs te verantwoorden is natuurlijk een persoonlijke zaak.

1 like

Ik denk dat de prijzen nog best redelijk zijn voor wat je krijgt. En er blijft keuze tussen budget en hoger segment.

Maar ben het eens dat de 2x per jaar sale echt afbreuk doet. Het zijn niet alleen nearly new modellen maar ook end of line voor 40% korting. En end of line kan bij CW al na 2 jaar zijn.

Als ik dan een horloge nu voor list zie denk ik precies hetzelfde. Koop zelf nooit meer bij CW voor list.

Ze zouden eigenlijk dat retourbeleid moeten afschaffen. En dan enkel lichte sale (10% ofzo) voor uitlopende modellen.

deze CW is helaas ook maar 3ATM

2 likes

3 maar? Okee :astonished: