Christopher Ward only (Deel 2)

Of andere horloges hebben een wijzer te veel

1 like

Op dagen als deze is de micro-adjust toch een serieuze meerwaarde…

10 likes

Ik zie lange mouwen, dat is ook wel erg uitdagend moet ik zeggen :sweat_smile:

1 like

Klopt, maar zat aan de Belgische kust, en daar was het gelukkig slechts een mooie 25 graden :slight_smile:

Bij thuiskomst 33 graden :smiling_face_with_tear:

2 likes

3 jaar na het begin van de hype besluit ik ook eens mee te doen. Na eerder een C60 Trident Pro 300 gehad te hebben komt komende week deze Twelve in 36mm mijn kant op.

Ik zie dat Delugs rubberen banden met micro-adjust aanbiedt, iemand ervaring mee?

10 likes

Mooie Twelve! Ik heb er een gehad en had de rubber band van Ward erbij. Dat vond ik echt plastic prul.

Ik heb een Delugs met de micro adjust op mijn Tissot prx gezet. Ontzettend fijne band, goede kwaliteit, aanrader! En de micro adjust is top.

Ze hebben tegenwoordig trouwens ook een hub in Europa van waaruit ze een deel vd voorraad verzenden. Je kunt ze appen vooraf of die daar ligt/of ze van daaruit kunnen verzenden. Scheelt een hoop import.

6 likes

Dus dan heb je een rubbere band en toch een behoorlijke stalen gesp onderop? Ik ben oprecht geïnteresseerd wat maakt dat dit beter is dan een kleine klassieke sluiting met gaatjes. Of gaat het juist om die gaatjes die je niet wilt zien?

De stalen sluiting is juist heel erg klein. Moeilijk uitleggen maar op de site/socials van Delugs laten ze goed zien hoe het mechanisme werkt.

1 like

Aan de buitenkant. Maar ik zie aan de binnenkant een behoorlijk ding nog en daarmee maar een klein stukje rubber naar het horloge, wat is het voordeel van rubber dan nog?
Of kies je hier geen rubber voor het draagcomfort?

2 likes

Het rubber zit heerlijk. Die stalen binnenkant is een soort vouwsluiting. Niet mega. Die zweeft bij mij wat meer op de pols.
Maar ieder zijn voorkeur. Ik had er lang tegenaan gehikt maar vind de kwaliteit en het perfect op maat kunnen maken het waard.

1 like

Morgen komt het horloge binnen, en aangezien ik een enorme fanaat van leer ben gaat er gelijk een custom order uit voor 2 of 3 leren bandjes van Tuns. Alleen de maatvoering moet nog even exact uitgemeten worden.

Ik heb het antwoord niet, maar 't is de 36mm geworden toch?
Overigens krijg ik altijd erg goed antwoord van CW als ik ze via mail benaderde.

1 like

Oh was ook niet bedoeld als vraag hoor, ik wil het toch zelf morgen meten. Maar ik zou inderdaad nog beter CW zelf kunnen benaderen, goed idee.

1 like

Weer een batch uitverkocht zo te zien. Staat nu op pre order voor november.
Wel een succes dus, de pool diver :swimming_man: :cocktail:

2 likes

Het hangt van de grootte van de batchen af ook natuurlijk. Maar inderdaad, het gaat goed. Die van mij staat op de bestelbevestiging op “levering 15/07”. Dus we gaan zien :slight_smile:

Het is de laatste dag van het orderwindow ook, dus november zal wel de laatste lading worden.

1 like

Ik ben in het bezit geweest van een sealander GMT met witte wijzerplaat in 36mm. Zelfs op mijn kleine pols vond het ik het horloge te klein ogen. Het paste niet helemaal bij het type horloge aangezien het wat meer een toolish uiterlijk heeft. Vooral de vorm van de bezel was iets waar ik me op den duur toch aan ging storen. De bezel liep erg schuin af naar de kast vanaf het glas. Waarschijnlijk is het een detail wat bij hetzelfde horloges met een grotere diameter minder op zou vallen.

Aan de bezitters van de nieuwe Sealander GMT in 36mm de vraag: hoe vinden jullie de vorm van de bezel? In mijn ogen zou deze wat platter mogen dan bij het oude model.

Het is wel gebruikelijk dat hoe breder de bezel (en dat is in verhouding op een 36 al snel breed) hoe kleiner de plaat en daarmee het horloge oogt.

Hier toevallig net ook een 36 geland, en ook ik vind hem klein (op mijn 16,5cm pols). Even kijken hoe het bevalt als dadelijk de band perfect op maat is en ik hem een dag gedragen heb.

3 likes

Dat ziet er goed uit! In mijn ogen mooi in verhouding!!!

1 like

Vind dit ook erg goed passen hoor!

Een eerste indruk zegt meestal veel. Op je foto staat ie mooi.

1 like