Christopher Ward only

Doe maar :wink::pray:

1 like

Kan het zijn dat de schroefjes ‘los’ trillen?

Dat heb ik bij mijn metalen Squale bracelet ook.
Hoe hard ik ze ook aandraai. Mag niet baten.

Ik wil ze eigenlijk niet verlijmen. Sinn en Oris hebben speciale lijm daarvoor.

Zijn idd losgetrild… vandaag ermee naar de horlogemaker geweest en die vertelde dat het vaker gebeurt bij dit soort banden. Maar ja voor dit bedrag verwacht ik toch wel wat meer.

Is volgens mij niet helemaal een kwaliteitsdingetje. Sinn en Oris verlijmen namelijk die schroefjes.

Die horlogemaker moet ze dus verlijmen met die speciale lijm.
Moet je niet zelf met secondenlijm doen; want dan krijg je die schroefjes niet los.

++edit: deze dus

image

En via Google dit HF resultaat gevonden:

1 like

Ik zal het in de gaten houden, heb die van mij zonder lijm vast gezet. Volgens mij zit er ook geen lijm of borging op bij levering. Laatste dagen toch op hybrid rubber band dat gaat sowieso prima :grin::+1:

Loctite ken ik vanuit de werkplaats, maar de ene Loctite is de andere niet. Wel jammer dat dit nodig zou zijn bij intensief gebruik zoals roeien. Aan de andere kant, als Sinn het er bij levert voor hun horloges dan is dat niet voor niks.

Check:
https://www.horlogeforum.nl/t/loctite-gebruiken-zoja-welke/

En dit is exact waarom ik altijd het pin en kraagje systeem van Seiko zal verdedigen. Tenzij je zoals Omega bij de Seamaster gebruik maakt van losse pinnen en schroefjes die je in de schakel kunt vastspannen komen er altijd rotatiekrachten op zo’n geschroefde pin en heb je om zeker te zijn borgingsmiddel nodig. Dit is zeker niet enkel een Christopher Ward probleem. Ik vind het dan ook altijd erg jammer wanneer reviewers dergelijke banden bejubelen en pin en kraagje systemen als minder aanzien…

2 likes

Best lekker :grinning:

10 likes


Ik laat nu langzaam patina opbouwen… we zullen zien of dat bevalt.

15 likes

Helemaal mee eens! Dat is ook echt altijd een standaard punt bij reviews dat het een minpunt is. Bij CW was dat ook ineens een “upgrade” tegenover de “Oude” banden. Ik kies ook altijd pin en kraagjes boven schroef.

1 like

12 likes

Er staan weer nieuwe modellen op hun sales pagina voor de snelle beslissers…

https://www.christopherward.com/sale

7 likes

Hele week in de bergen omgehad. :call_me_hand:t4:

8 likes

Pfffff… een 38mm black on black C300 Trident… helemaal niet nodig natuurlijk… MAAR!!! wel ergens op de wishlist.

2 likes

Groetjes uit Leeuwarden… hij staat je goed!!

10 likes

Die XII is echt tof :ok_hand:t3:

Gisteren toegekomen.
Helaas is de kleur in real life helemaal anders dan op foto’s/video. Veel meer groene tonen dan hij hier toont, en meer sunburst effect.

Dus ik stuur deze terug.

11 likes

Dat is toch nog behoorlijk snel gegaan!

Jammer om te horen dat de kleur niet is zoals verwacht, zou je er misschien zelf een video van willen maken? En wat vind je buiten de kleur van het horloge en het afwerkingsniveau?

1 like

Ah balen! Ben nu wel benieuwd wat de kleur dan echt doet nu. Zijn ook nog geen reviews van te vinden helaas….

Ja, ging heel snel. Kleine week.


Zelfs in dit filmpje is de kleur helemaal anders dan in’t echt.
Voor de rest is de afwerking prima. Daar heb ik niet over te klagen.
3 likes