Christopher Ward only

Ik denk dat mensen die

dragen, niet zullen struikelen over een oranje wijzerplaat-accentje.

4 likes


Deze gisteren besteld…. Ben benieuwd, heeft iemand hem toevallig en hoe bevalt hij?

16 likes

thanks voor de fotos! In hoeverre vind jij de oranje tinten opvallend te noemen? Ik vind het namelijk wel een grappig detail (toch beetje patriottisch :yum:) maar hoeft niet te veel op de voorgrond.

De afbeeldingen lijken te bevestigen dat dit in lijn is met mijn voorkeur

3 likes

thanks! Op site van CW staat dat je eigen wrist size kan meten via papiertje, afstrepen en opmeten.
Is het dan de bedoeling om het papiertje exact om je pols te doen (uiteraard niet te strak) of om het wat losser te doen, zoals mn horloge ‘normaal’ gesproken zit.

Er zit overigens een micro adjustment optie op de clasp, dus zal wel goed gaan maar voorkomen is beter dan genezen :wink:

Nog andere tips om dit te meten?

1 like

Papieren strookje, stukje touw, rolmaat, het is geen exacte wetenschap. Gewoon om de pols zodat het de huid raakt zonder strak te zitten.

De micro-adjust in de clasp (althans in de mijne) heeft 5 stapjes van 2mm en dus een bereik van 10mm. Dat is echt heel genereus. Ik gebruik er 2; standje 3 en 4.

CW heeft dus wat marge om de band op maat te maken o.b.v. de opgegeven polsomtrek en jij kunt met de micro-adjust je perfecte afstelling vinden.

4 likes

Ik vind ze absoluut niet (te) opvallend, wel een leuk speels detail. Dat gezegd hebbende vind ik het horloge ook niet perse de 1e keuze om bij een pak te dragen. Het kan zeker wel, maar bij een pak/overhemd hoort meer een dresser dan deze vrij sportieve CW.
Maargoed, dat is mijn smaak :slight_smile:

1 like

En daarom heb ik dus het zwartleren bandje.

7 likes

Niemand? 🥹

1 like

Blijkbaar niet :joy:, maar hij ziet er wel mooi uit. Ben benieuwd naar de foto’s als je hem hebt :wink:

1 like

:joy::joy::joy: dat heb ik hier nog nooooit mee gemaakt… in dat geval zal ik zeker een NA posten komende week

1 like

Brons moet je wel echt van houden, denk dat dat constante patineren van dat spul de meeste mensen wel op afstand houdt :innocent:

1 like

Ja dat kan ik me wel voorstellen, het is m’n tweede brons en ik houd ervan! En met deze blauw bekraste dial en band….ik denk zomaar dat dit een knaller is in real life.

2 likes

Ja ze zijn wel altijd aan het goochelen met de logo’s.

Maar de kwaliteit van de horloges is super, welk logo je ook er op hebt staan.

1 like

10 likes

Ja ben benieuwd. Brons heeft een eigen karakter. En je hebt 2 horloges voor de prijs van 1 met wat poets

2 likes

Ik mag hier binnenkort ook meedoen, deze is onderweg vanuit Duitsland!

32 likes

De Sealander GMT white begint hier steeds meer te kriebelen. Weer eens wat anders dan een Seiko oid :smiley:.

Ik zie dat de “timing tolerance” 20 sec is. Hoe lopen die van jullie? Het moet namelijk niet veel meer worden vind ik.

5 likes

Dat is zowat de standaard maximale afwijking voor de Elaboré Sellita SW200-1 (https://www.sellita.ch/scripts/calibres/images/Brochure_technique-SW200-1_6.pdf). In de praktijk zou ik verwachten dat de overgrote meerderheid het een stuk beter doen dan dat en dat is ook mijn ervaring met de SW200.

1 like

Die van mij loopt ongeveer 5 seconden per dag te snel. Inmiddels een jaar oud en nog steeds die waarde. Zeer content mee!

7 likes