Christopher Ward only

Heel fraai. Geniet ervan :+1:

1 like

Super om er een op HF te zien! Goede keuze!

1 like

Zo de Traska is verkocht, dus dan is er ruimte in de box en ik heb antwoord van CW (geen kortingscodes meer en ook niet sneaky eentje in de mail na vragen/hinten) besteld in GBP (want 200,= goedkoper dan?!) de preorder:

Voorlopige levertijd 20-03-2023. Tot die tijd kan de voorpret weer beginnen…

14 likes

Deze met saffieren duikbezel :heart_eyes:

Gave combi zo groen met brons!

1 like

Sterkte met wachten :+1: :grin:

1 like

Laat de zomer maar komen. Het zonnetje straalt al, nu nog 30 graden er bij. :sunny:

13 likes

Nou voor mij hoeft 39 graden niet hoor :sweat: :wink:

2 likes

Ik zit hier met -4 dus 26 zou ik kunnen waarderen

3 likes

8 likes

Gaaf! Jammer dat ze niet via NL retailers te krijgen zijn. Op de website staat ze in backorder. Dan maar het blauwe gedeelte in de gaten houden.

Knalblauw in het juiste licht :blue_heart:

16 likes

Dat blijft ook nog steeds een knaller!

1 like


Mijn trouwe vriend

10 likes

Thanks :+1:t2:

Beste horlogeliefhebbers,

Mijn oog is gevallen op de C63 Sealander Automatic White Dial 39mm, dit horloge voldoet volledig volledig aan mijn vereisten; “one-watch collection” type, witte wijzerplaat, goede specs, stalen band, automaat en blauw lume. Maar omdat ik hem helaas nergens fysiek kan passen hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen.

  1. Is het horloge geschikt voor business casual/semi-formele gelegenheden? De enige reden waarom ik hier wat twijfel over heb is vanwege de oranje tinten en op mijn werk is iedereen vrij formeel gekleed (overhemden, chino’s, colberts, loafers etc.) Wat aansluit op mn volgende vraag.
  2. In hoeverre valt het oranje op? Het zou top zijn als iemand een afbeelding kan delen van hoe het horloge op klaarlichte dag binnen eruit ziet!
  3. Ik heb een 17.5cm wrist size - is de 39mm dan goed of toch beter om een 36mm te doen (bij 36mm is het oranje tinten vraagstuk gelijk opgelost :wink:)
  4. hoe ervaren jullie de clasp? Ziet er op foto’s wel redelijk groot uit…
  5. ik heb gelezen dat de bracelet vrij eenvoudig te vervangen is klopt dit? Met vrij eenvoudig bedoel ik dat het zonder (grote) gereedschap tools kan zodat je 's ochtends voor werk het horloge toch op een strap kan gooien.
  6. Tot slot, mocht iemand foto’s hebben van het horloge op een grijze/zwarte rubberen strap zou ik heel graag foto’s hiervan zien.

Veel vragen, maar 1k aanschafprijs is voor mij serieus geld dus ik wil een serieus goed overwogen beslissing maken :grinning:

Bedankt!!

P.s. ik ben volledig nieuw op dit forum dus mochten deze vragen op andere posts geschikter zijn, hoor ik het graag

6 likes

Alstublieft!

e842b1530544ae1d8963543e66b337ec2a931ffa_2_374x500

9bfc0b8aed9fa4ed61f5085800e498748f450b74_2_375x500

Vwb je wristsize: op de foto zie je mijn 17cm pols met de 39mm C63 Sealander. Perfecte maat.
Over de clasp kan ik niks zeggen want ik heb hem op leer (zowel deze grijze als een bruine) en op de Christopher Ward Tide strap (gemaakt van plastic afval uit de oceaan).

Vraag maar raak! :slight_smile:

7 likes

Gedeeltelijk antwoord op je vragen:
3. 39mm lijkt me prima, maar is subjectief
4. Uit eigen ervaring is de clasp zeker niet te groot, en zelfs erg comfortabel
5. Klopt, met 2 quick-release pinnetjes die je met je vingertoppen naar elkaar drukt en voilà de band komt los. Laat deze wel door CW op maat maken want met de geschroefde pinnen is dat echt een crime. Koop dan ook wel straps met quick-release.

7 likes

Ik sluit me aan bij Rooms, de band super gemakkelijk te verwisselen is en de stalen band heel comfortabel draagt.
Voor ik mijn CW kocht had ik ook mijn twijfels over de grote clasp maar eenmaal je hem aan hebt merk je daar niets van. Niet twijfelen dus.
Wat betreft het aanpassen van de stalen band moet ik Rooms toch tegenspreken. Het is zeker geen crime. Ook hier maakte ik me zorgen over maar als je precisieschroevendraaiers in je bezit hebt is het een plezier om op deze manier een band te verstellen, CW heeft dit goed gezien.

1 like

Bij mij zaten de schroefjes muurvast, alsof er Loctite op zat. Ondanks goede schroevendraaiers en een föhn was het zeker 20 minuten tobben. Het zou mij de €15 waard geweest zijn.

2 likes